annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX100 II geen verbinding met MAC computer

sonyjoep
Nieuw

RX100 II geen verbinding met MAC computer

Hallo,

Ik krijg maar geen verbinding tussen mijn camera en macintosh om de foto's te downloaden. ...Ondanks dat ik een aansluiting heb met de usb kabel en juiste software op de mac. Op de display vd camera blijft steeds de vermelding staan...'verbinden' en 'usb met 2 ronde pijlen erom'... alsog de camera steeds aan het zoeken is. Iemand een helder idee hoe dit kan?

Alvast dank.

gr. Joep

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @sonyjoep

 

Jazeker. De USB verbindingsmodus van de RX100M2 staat standaard ingesteld op een variant die niet herkent wordt door OSX. 

 

Wat betreft het aansluiten op MAC, moeten de USB-settings van de camera op MTP staan (instelbaar bij USB-instellingen in menu A7RII)

Standaard staat deze namelijk op massa-opslag of auto. Dit aangezien PC het meest gebruikt wordt. Dan zou het dus moeten werken 

sonyjoep
Nieuw

Ha Vince,

 

Dank je voor de tip.

Er is nu inderdaad meer beweging op de display van de camera... echter nu geeft het display aan 'Controleer het aangesloten apparaat'... tsja.

Ik heb volgens mij de benodige software om mijn computer en snap nu deze melding weer niet ;-(.

Ik gebruik regelmatig verschillende camera's en foto's downloaden op mijn computer is normaal een 'fluitje van een cent', maar met deze camera tot nu toe erg gebruiksonvriendelijk... maar ik hoop dat het een opstartprobleempje is :-).

 

Heb je wellicht nog een oplossing uit de hoge hoed?

 

thx,

Joep

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is de enige oplossing om het direct te verbinden.

 

Enige ander eis om de SD kaart rechstreeks in je MAC te steken. Dat moet altijd werken. 

sonyjoep
Nieuw

Dank je... het is voor nu denk ik even de enige oplossing.

Wederom dank.

gr. Joep