annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony DSC-HX7V en de GPS zoekfunctie

profile.country.nl_NL.title
impossible44
Nieuw

Sony DSC-HX7V en de GPS zoekfunctie

Ik heb enige maanden geleden een Sony DSC-HX7V gekocht. Dit voornamelijk om GPS coordinaten bij de foto's op te slaan. De foto's zijn onmiskenbaar uitstekend. Hulde daarvoor.

Echter... het zoeken naar de GPS coördinaten (zelfs in open veld) duurt véle minuten. Dit is absoluut onvoldoende. Tevens gaat de Sony DSC-HX7V telkens weer opnieuw zoeken na opstarten. Je neigt er dan naar om hem zo min mogelijk 'uit te zetten'. Het intern opslaan van de huidige coödinaten zou dan wel zo slim zijn; scheelt tijd.

Een goedkope TomTom van rond de € 100,- doet dit vele malen sneller. Van een apparaat anno 2012 verwacht je toch een betere GPS zoekfunctie?

Wat is uw ervaring?

P.S: voor hier vragen over ontstaan: uiteraard update ik regelmatig de interna GPS data via de 'GPS Support tool'.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik heb een HX9V, maar ook hier is de GPS functionaliteit niet de beste. Als ik 'm aan zet duurt het ook vaak een paar minuten, maar het regelmatig updaten met GPS assist in de PMB software helpt wel.

Maar ik heb bij anderen met een ander merk camera gezien dat hun ook bij het aanzetten lang moeten wachten op een locatie, schijnbaar is dat bij de meeste GPS camera's dus zo :anguished:

Geen idee of Sony hier softwarematig nog iets aan kan doen?

Mocht iemand hiervoor nog een tip of oplossing weten dan horen we dat graag?

Cybershot Photo Website!


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________