annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Van Zwaar naar Licht! Sony RX10III

profile.country.NL.title
ariedeknegt
Ontdekker

Van Zwaar naar Licht! Sony RX10III

Nadat ik in verband met gezondheidsklachten afscheid moest nemen van mijn vanaf mijn jeugd opgebouwde fotoapparatuur, (zie blog op mijn website www.ariedeknegtfotografie.nl.)

Moest ik best wel even slikken.

Tot dat Sony kwam met de DSC RX 10 Mark III. Ik kon het bijna niet geloven, maar na veel zoek en lees werk, dacht ik dat is de oplossing.

Na aankoop van dit top model ben ik echt tevreden.

Een klein minpuntje, de gebruiksaanwijzing is zo ingekort in het bijgeleverde boekje, dit heeft denk ik te maken met de hoeveelheid talen. Dat is jammer.

Ik zou best een goed uitgevoerd gebruiksaanwijzing boekje willen hebben.

Voor mijn gevoel benut ik nu lang niet alle mogelijkheden van dit toestel.

 

Met vriendelijke groet,

Arie de Knegt

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @ariedeknegt

 

De gebruiksaanwijzing biedt niks meer dan een uitleg van de functies van het toestel. Het leren fotograferen is iets compleet anders helaas. 

 

Je kunt hier genoeg handleidingen vinden of om hulp vragen van camera-experts! 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Fijn dat je deze camera hebt! Ik ben er ook helemaal fan van!

Dat kan je hier lezen: https://community.sony.be/t5/cyber-shot-compacte-camera-s/hands-on-preview-met-de-sony-rx10-iii-wow-...

 

Het loont de moeite om het menu één maal volledig door te nemen en de instellingen goed te zetten. Je zal vanzelf op interessante mogelijkheden botsen.

Als er onduidelijkheden zijn, kan je ze zeker hier stellen. :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

gewoon vragen ja! En de RX100 is gewoon een super camera :slight_smile: Hopelijk kan je je hobby hier nog enigszins mee voort zetten.

profile.country.NL.title
ariedeknegt
Ontdekker

In mijn vorige bericht lag er toch een brok sentiment in, mede gezien het afstand doen van je opgebouwde fotoapparatuur.

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en merk weinig of niets meer van mijn sentiment, wat een verbluffend, heerlijk prachtstuk materiaal heb ik in mijn handen.

Ik maakte onlangs in de mist een foto waarvan ik dacht, thuiskomend zal ik de opname gelijk maar even bekijken op het grote scherm, en daarna verplaatsen naar het ronde archief.

En werkelijk het resultaat was, voor mij althans, prima. Gelukkig niet in het ronde archief belandt.

Nee ik moet zeggen nog geen dag spijt te hebben gehad over de aanschaf van de Sony RX 10 !!!.

 

Groet,

Arie de Knegt's Morgens in alle stilte.

© Arie de Knegt

profile.country.NL.title
Flipperisland
Lid

Dat is een mooie stemmige foto! Blij dat je over je vorige camera-spullen heen bent, ik heb ook alle dslr zaken ingeruild en ben ook gelukkig met de rx10iii!bloemopt.jpg

profile.country.NL.title
Flipperisland
Lid

Zelf heb ik veel aan deze handleiding in pfd-formaat en heb het als naslag op de ipad gezet:

 

http://helpguide.sony.net/dsc/1610/v1/nl/print.pdf

 

...en via AliExpress een handig HDMI-kabeltje (van gewoon naar micro) voor nog geen 2 Euro gekocht, als uitvoer via wifi naar een smart-tv niet gaat.

 

groet,

 

Remco