annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zelf flitser repareren bij HX50V?

profile.country.NL.title
MightyMike2016
Ontdekker

Zelf flitser repareren bij HX50V?

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier, maar ik hoop dat iemand hier kan helpen.


Bijna 3 jaar geleden hebben wij de camera DSC-HX50V gekocht, maar nu lijkt de flitser kapot. Vorige week wilde ik de flitser gebruiken en toen gaf hij een harde knal met een felle flits. De foto was wel gemaakt, maar zwaar overbelicht. Later probeerde ik de flitser weer, met hetzelfde resultaat. En nu flitst hij helemaal niet meer.

 

Ik heb Sony gevraagd, maar zij willen niets zeggen over de oorzaak of evt. kosten en mogelijkheden om het te repareren. Is het een bekend probleem? Kan de flitser gerepareerd worden? En hoeveel gaat dat (ongeveer) kosten? Kan ik dat evt. zelf met een vervangende flitser?

 

Want ik zag hier nl. een vervangende flitser:

http://www.ebay.com/itm/Repair-Parts-For-Sony-DSC-HX50-DSC-HX50V-Flash-Unit-New-Original-/1620496397...


Ik hoor graag jullie meningen.

Met vriendelijke groet,
Mike Achterberg

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Denk dat een flitser zelf repareren mogelijk is, als je het onderdeel besteld. 

Ik zou het laten repareren door Sony om eerlijk te zijn. Je voorkomt kopzorgen en de kosten van een flitser zijn relatief laag. 

profile.country.NL.title
MightyMike2016
Ontdekker

Tja, ik ben normaal ook voorstander van het laten repareren door vakmensen, maar nu heb ik mijn twijvels:

 

  • ik betaal verzendkosten om de camera op te sturen (+ verzekering)
  • onderzoekskosten à € 38,50
  • verzendkosten terug
  • en als de unit als $ 40 kost op Ebay, hoeveel dan in NL + arbeidsloon...?

Zodoende dat ik aan het rondkijken was voor alternatieven. Maar vooral ook: (her)kent iemand dit probleem???

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hee Mike! 

 

Ik heb zelf deze camera liggen, maar herken je probleem niet helaas.... 

Als je je niet aan zelf repareren of opsturen zou willen wagen heeft deze camera nog wel de mogelijkheid om er een losse flitser op te gebruiken. De F20m zou volgens mij bijvoorbeeld kunnen, maar dat zou ik na moeten kijken.

 

 

(btw denk ik dat je een oud-collega van Johan de G. bent? Van EON? :smileywink:)

profile.country.NL.title
MightyMike2016
Ontdekker

Hi Amfion!

 

Idd oud-collega van Johan...  :slight_smile:

 

Aan een externe flitser heb ik nog wel zitten denken, maar kost ook > € 120 en is (naar verhouding) altijd een lomp groot ding dat je apart moet meenemen. Mss maar toch op Ebay bestellen en gewoon proberen... :thinking:

profile.country.NL.title
MightyMike2016
Ontdekker

Nou, ik heb erover nagedacht en laat het gewoon repareren bij Tech Repair. Zoals Vinc_E zei: niet de moeite van de kopzorgen waard...  :wink:

 

Bednakt voor jullie racties!

 

Grtz. Mike

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Mike,

 

Lijkt me inderdaad de beste keus... 

 

Graag gedaan!

 

Grtz, Antonette

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja, het is helaas iets te veel prielen...

H.S.Q.
Nieuw

Heb ook deze camera en vanmiddag gebeurde bij mij precies hetzelfde. Ik googlede en kwam toen hier terecht. Eerst een knal en overbelichte flits, daarna nog 1x geflitst, daarna niet meer. Verdorie had al twijfels toen ik hem kocht, omdat die flits er zo fragiel uit ziet, mij werd verzekerd dat dit een uiterst betrouwbare duurzame constructie was.... Wat een bagger kwaliteit van Sony zeg.

profile.country.NL.title
MightyMike2016
Ontdekker

Oh, en reparatie bij officiële reparatiepunt voor alleen de flitser gaat ca. € 110 kosten...  😞