anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Nagranie po raz drugi na kasetach kamerą HVR-HD 1000E

profile.country.pl_PL.title
OLO_XX_
Początkujący

Nagranie po raz drugi na kasetach kamerą HVR-HD 1000E

Mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem nagrania po raz drugi na tych samych kasetach.

Otóż po pierwszym nagraniu na kasetach SONY MiniDV excellence przez tą kamerę wszystko jest w jak najlepszym porządku problem pojawia się gdy przychodzi nagrać ponownie na tą kasetę.
Problem to chwilowe zatrzymanie obrazu i dzwięku ok 1 sek przy odtwarzaniu.
Wydawać by się mogło że to jest praktycznie w tym samym czasie kiedy w poprzednim nagraniu było cięcie - taśma w tym miejscu jest idealna więc nie ma co czepiać się nośnika że został uszkodzony przez kamerę podczas cięcia.
Zrobiłem testy na nowo rozpakowanej kasecie ( cięcie co 20sek. oraz co 2 cięcie wyłączanie kamery w czasie 2 min i ponownie nagrałem na to materiał i ot zdziwko :o jest idealnie poprostu tak jak ma być ( i teraz nie wiem czy to wina kamery czy kaset)
Całe szczęście w nieszczęściu że ten popsuty materiał filmowy to wesele w rodzinie nagrane ot tak dla siebie a nie na zlecenie - jedyne co było dobre z całości to pierwsza kaseta bo była nówka z opakowania - reszta to coś się wybierze.

Doradźcie jak sprawdzić po której stronie leży wina ( kamery czy nośnika ) bo tak jak pisałem w teście na nowej kasecie ( prosto z folii ) nic nie wyszło a podczas nagrania na tych samych kasetach ( czyli raz nagranych ) LIPA :x
Dla przypomnienia dodam że wszystkie nośniki to SONY Mini DV excellence

10 ODPOW. 10
trybas
Początkujący

Witam :c37 ,
proszę spróbować zrobić jeszcze jeden test, być może coś jest nie tak z poprzednią kasetą, jeżeli błędy wystąpią na nowej kasecie wtedy wina leży zapewne po stronie kamery, kiedy ostatni raz była czyszczona? :c25

profile.country.pl_PL.title
OLO_XX_
Początkujący

trybas napisał(a):

Witam :c37 ,
proszę spróbować zrobić jeszcze jeden test, być może coś jest nie tak z poprzednią kasetą, jeżeli błędy wystąpią na nowej kasecie wtedy wina leży zapewne po stronie kamery, kiedy ostatni raz była czyszczona? :c25




Nie wiem czy jest sens by ją oddawać do czyszczenia bo ma za sobą raptem

działanie 3x10h
praca bebna 2x10h
wymianę kaset 3x10

była użyta na dwóch weselach ( licząc to trefne nagranie) raz na chrzcie - nagranie ok 15min.
no i ok 30 min nagrania testowego zaraz po jej zakupie.
Kamera zakupiona NOWA w salonie w Kraśniku.


Co do kaset to dzieje się tak na wszystkich kasetach na których było nagrywane wcześniej - to nie jest pojedyncza i odosobniona sztuka

Jedyne gdzie się nic nie działo i było tak jak powinno ( moim zdaniem) to tylko na tej kasecie co robiłem TEST - może nie działo się nic bo za mało czasu nagrania - bo to tylko 2 min.
Lecz wydaje mi się że jeśli miało by coś być to wyestaczyły by te 2 min.
No chyba że to wina kaset a ta jedna jedyna jest taka jaka powinna być - poprostu jedna dobra na DWA opakowania.

Pytam dlatego o taki efekt z nagraniem bo znajomy też miał problem właśnie z TYMI SAMYMI kasetami.

Niestety jak na dzien dzisiejszy nie mam w posiadaniu innych kasetek by potestować i dlatedo pytanie zadałem na FORUM

oldguest
Początkujący

Znaczy według już nie jednego klienta pod HDV kasetki nawet te zwykłe albo excelenty nadają się tylko do jednokrotnego nagrania. Jeśli chcemy kilka razy należy zakupić HDV (59zł chyba). Widać może być coś w tym racji.

profile.country.pl_PL.title
OLO_XX_
Początkujący

Znaczy według już nie jednego klienta pod HDV kasetki nawet te zwykłe albo excelenty nadają się tylko do jednokrotnego nagrania. Jeśli chcemy kilka razy należy zakupić HDV (59zł chyba). Widać może być coś w tym racji.



Hmmm :c8 Tylko dlaczego jak i ja tak i On (znajomy) miał problem tylko z kasetami SONY ???
A na TDK lub PANASONIC-ach nie ma żadnego problemu ???? (cały czas mowa o znajomym - ja nie mam jak na razie innych niż kasety SONY)

Wychodzi z tego na to że firma SONY woli dać zarobić innym firmom niż swojej - chyba każdy woli kupić kasetę i użyć jej kilka(3 lub 4 razy) niż płacić za każdym razem za nowe kasety. Moim zdaniem nawet zakup kasety HDV raczej mija się z celem bo jakość nagrania taka sama a i tak kaseta nie jest nie do zajechania - po takich 4 nagraniach sam bym nie był pewny nawet takiej kasety

profile.country.PL.title
RASTX.
Użytkownik

Trudno jest jednoznacznie wskazać przyczynę opisanego problemu. Spotkałem się kilka razy z takim objawem. W kilku zgłoszeniach kłopot dotyczył kaset, a w kilku niesprawności kamer.

W przypadku taśm, niekiedy „winny” był zakup w "nieznanym" miejscu ( giełdy, aukcje, nieznane sklepy internetowe, hurtownie, które zaopatrują się w różnych miejscach ). Niektóre kasety, pomimo znaku towarowego Sony, okazały się być produktami nie naszej firmy ( „podrobione” ). Taśmy były wykonane mniej starannie, materiał do zapisu niższej jakości, nie odporny na wielokrotne odtwarzanie czy zapis. Występuje wówczas objaw, jaki opisałeś, czasem dochodzi do zabrudzenia dysku wizyjnego, a w skrajnych przypadkach blokady mechanizmu czy wręcz jego uszkodzenia. Rozpoznanie przez użytkownika kasety wyprodukowanej przez Sony i takiej, która tylko „udaje” firmową jest praktycznie niemożliwe. Jednym wyjściem jest zakup w salonach, które zaopatrują się w towar, bezpośrednio i wyłącznie w firmie Sony. Warto jeszcze wspomnieć, że ważne jest przechowywanie kaset w suchym miejscu. Taśma „nie lubi” wilgoci. Niestety nie wszystkie sklepy / hurtownie przestrzegają tej zasady.

W przypadku kamer wideo, w większości sytuacji, zgłoszenia dotyczyły niesprawności mechanizmu – toru prowadzenia taśmy. Niekiedy wystarczy jego regulacja i kamera powraca do prawidłowej pracy. Niestety nie zawsze można uratować wcześniej nagrany film przez niesprawną kamerę. Czasem niemożliwe jest również użycie kasety ponownie. Kamera nie jest w stanie skasować precyzyjnie poprzedniej ścieżki filmowej, która była zapisana w innej „linii” niż powinna. Po regulacji serwisowej, zapis jest już prawidłowy, ale poprzedni film może jeszcze fragmentami zostać odtworzony. Efekt najczęściej pojawia się we fragmentach nowego zapisu, w miejscu startu / stopu oraz podczas przewijania na podglądzie.

Jak już wspomniałem trudno jest jednoznacznie wskazać przyczynę Twoich kłopotów z kamerą. Rozważ zgłoszenie sprzętu wraz z problematyczną kasetą do autoryzowanego serwisu Sony.

-----------------------------------------------------------------------------
Sony Europe Limited ( Sp. z o.o. ), Oddział w Polsce;
oldguest
Początkujący


Hmmm :c8 Tylko dlaczego jak i ja tak i On (znajomy) miał problem tylko z kasetami SONY ???
A na TDK lub PANASONIC-ach nie ma żadnego problemu ???? (cały czas mowa o znajomym - ja nie mam jak na razie innych niż kasety SONY)



Znaczy ja kiedyś wysyłałem 3 razy jedną kamerę klienta do czyszczenia średnio co miesiąc. Dopiero za 3 razem klient przyniósł kasetę. Okazało się że to Panasonic i robi widziany gołym okiem pasek na głowicy z takiego pyłu pochodzącego z kasety. TDK nie widziałem żeby się cieszyły popularnością. Więc nie wiem czy tak do końca daje zarobić komuś innemu. Osobiście sprzedajemy Premium do jednokrotnego nagranie, HDV do wielokrotnego i nie ma problemu.

profile.country.pl_PL.title
OLO_XX_
Początkujący

RASTX napisał(a):

Trudno jest jednoznacznie wskazać przyczynę opisanego problemu. Spotkałem się kilka razy z takim objawem. W kilku zgłoszeniach kłopot dotyczył kaset, a w kilku niesprawności kamer.

W przypadku taśm, niekiedy „winny” był zakup w "nieznanym" miejscu ( giełdy, aukcje, nieznane sklepy internetowe, hurtownie, które zaopatrują się w różnych miejscach ). Niektóre kasety, pomimo znaku towarowego Sony, okazały się być produktami nie naszej firmy ( „podrobione” ). Taśmy były wykonane mniej starannie, materiał do zapisu niższej jakości, nie odporny na wielokrotne odtwarzanie czy zapis. Występuje wówczas objaw, jaki opisałeś, czasem dochodzi do zabrudzenia dysku wizyjnego, a w skrajnych przypadkach blokady mechanizmu czy wręcz jego uszkodzenia. Rozpoznanie przez użytkownika kasety wyprodukowanej przez Sony i takiej, która tylko „udaje” firmową jest praktycznie niemożliwe. Jednym wyjściem jest zakup w salonach, które zaopatrują się w towar, bezpośrednio i wyłącznie w firmie Sony. Warto jeszcze wspomnieć, że ważne jest przechowywanie kaset w suchym miejscu. Taśma „nie lubi” wilgoci. Niestety nie wszystkie sklepy / hurtownie przestrzegają tej zasady.

W przypadku kamer wideo, w większości sytuacji, zgłoszenia dotyczyły niesprawności mechanizmu – toru prowadzenia taśmy. Niekiedy wystarczy jego regulacja i kamera powraca do prawidłowej pracy. Niestety nie zawsze można uratować wcześniej nagrany film przez niesprawną kamerę. Czasem niemożliwe jest również użycie kasety ponownie. Kamera nie jest w stanie skasować precyzyjnie poprzedniej ścieżki filmowej, która była zapisana w innej „linii” niż powinna. Po regulacji serwisowej, zapis jest już prawidłowy, ale poprzedni film może jeszcze fragmentami zostać odtworzony. Efekt najczęściej pojawia się we fragmentach nowego zapisu, w miejscu startu / stopu oraz podczas przewijania na podglądzie.

Jak już wspomniałem trudno jest jednoznacznie wskazać przyczynę Twoich kłopotów z kamerą. Rozważ zgłoszenie sprzętu wraz z problematyczną kasetą do autoryzowanego serwisu Sony.







1 Kamera jak i te kasety były zakupione jednocześnie w BEIKS-ie w Kraśniku - chyba taki sprzedawca wie jak się obchodzić z takim czymś jak kasety - u mnie w domu też nie zawilgły - więc nie ma mowy o wilgotnej kasecie

2 Mówiąc że czasem nie możliwe jest jej użycie mam tu na myśli to że po nagraniu jej raz następne nagrywanie na niej jest nie możliwe - czy o to chodziło czy też o to że nie możliwe jest jej użycie po regulacji kamery ???

profile.country.PL.title
RASTX.
Użytkownik


2 Mówiąc że czasem nie możliwe jest jej użycie mam tu na myśli to że po nagraniu jej raz następne nagrywanie na niej jest nie możliwe - czy o to chodziło czy też o to że nie możliwe jest jej użycie po regulacji kamery ???


Poprawnie działający mechanizm, gwarantuje, że dysk wizyjny nagrywa i kasuje zawsze w tym samym miejscu. Jeżeli w Twojej kamerze mechanizm nieprecyzyjnie prowadzi taśmę, może dochodzić do opisanych przez Ciebie objawów. Kolejne nagranie zapisywane jest w innym miejscu. Najbardziej narażone „punkty”, to start / stop nagrania. Dodatkowo, po regulacji serwisowej, może okazać się, że nie będzie możliwe używanie taśm, które były zapisane w niesprawnej kamerze.
OLO_XX_,niestety nie będę w stanie jednoznacznie wskazać, co jest powodem kłopotów z kamerą. Pozostaje kontakt z serwisem. Odpowiadając na Twoje pytanie, opisałem przypadki, z którymi się spotkałem.

-----------------------------------------------------------------------------
Sony Europe Limited ( Sp. z o.o. ), Oddział w Polsce;
profile.country.PL.title
darek_k
Nowicjusz

Sony robi( okresowo) dobre kamery
nie da się tego powiedzieć o kasetach
sony kasety HD są drogie, ale dobre

z tych zwykłych to tylko panasonic i nic poza tym
sam używam tylko panasoników i nie mam żadnych problemów
żadna kaseta sony nie nadaje się do nagrywania więcej niż raz poza kasetami HD
mam kilka , kupiłem bo myślałem że jak sony do kamery sony to będzie ok, ale kasety sony z dolnej i średniej półki nadają się tylko do kosza