annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maanlicht

ik fotografeer ( na een jaar op de m stand te hebben geoefend ) nu sinds 3 weken dat ik erop uittrek...zou graag feedback willen, ik vind het een `mooie` foto maar is misschien technisch gezien niet mooi...benieuwd wat men ervan vind...bedankt !

Wat is Exif data

Xif data is een verazmeling van camerainstellingen die gebruikt worden om een foto of video te maken. Deze informatie zit embedded in de bestanden

Genomen met een Niet beschikbaar
Software Niet beschikbaar
Genomen op de Niet beschikbaar
Aperture waarde Niet beschikbaar
Sluitersnelheid Niet beschikbaar
Witbalans Niet beschikbaar
Flits status Niet beschikbaar
ISO Niet beschikbaar
Brandpunt Niet beschikbaar
Programma instellingen Niet beschikbaar
Kleurbereik Niet beschikbaar
Objectief Niet beschikbaar
ik fotografeer ( na een jaar op de m stand te hebben geoefend ) nu sinds 3 weken dat ik erop uittrek...zou graag feedback willen, ik vind het een `mooie` foto maar is misschien technisch gezien niet mooi...benieuwd wat men ervan vind...bedankt !
Tags (1)
Opmerkingen
profile.country.NL.title
Onno_l

oja, dit is zonder nabewerking ....

profile.country.BE.title
Portmixus

Mooie foto (van een niet zo spannend onderwerp :smileywink:)!

 

Als je dezelfde techniek toepast op een ander moment (blauw uurtje) en op een interessanter onderwerp, dan heb je zeker een topfoto :wink:

 

Wat technisch misschien wel beter kan: als je hogere F-waarden kiest, worden je straatlichtjes meer stervormig. Hangt voor een groot stuk af van de lens die je gebruikt (het diafragma dat erin zit), maar sowieso mik ik op F11 of max F16. Quasi elke lens is nog uitstekend op F11 wat scherpte betreft, op F16 zie je een enorm verval in scherpte. F22 is als het echt niet op de scherpte meer draait.

 

Ik zou als "oefening" voor jezelf eens verschillende F-waarden proberen: F8, F11, F16 en F22 en kijken naar het verschil van de straatverlichting. Stervormig licht maakt de foto interessanter! Wel oppassen: F8 geeft je al 30" sluitertijd, dat betekent dat F11 al een minuut wordt, F16 2 minuten en F22 4 minuten voor dezelfde belichting. Dat kan je enkel doen als je bulb gebruikt...en daarvoor heb je een afstandsbediening nodig...(wat wellicht ook de reden was dat je op F8 bent gestopt :wink: )

 

Blijf foto's posten! :thumbsup:

 

Zeker met nabewerking kan je nog veel uit zo'n foto halen (in raw weliswaar), de helft van het eindresultaat zit in de bewerking (wat de reden is dat zoveel smartphonefoto's toch knap worden, ondanks de oorspronkelijke foto). 

Ik zou ook eens proberen om een stukje af te croppen langs onder, langwerpige foto's werken ook vaak goed voor zo'n onderwerpen (dus met wat minder pad).

profile.country.BE.title
NEXBert

Helemaal eens met Portmixus! :thumbsup: 

profile.country.NL.title
Onno_l

he hallo, 

 

bedankt voor de uitleg ben ik blij mee!

klopt helemaal dat ik dat diafragma heb gekozen met het sluitertijd getal aangezien ik inderdaad geen ab heb....waar ik me persoonlijk aan erger zijn inderdaad de grote straatverlichting....die krijg ik dus enkel weg met een hoger f getal , ook heb ik zeker daarmee geoefend maar kan niet verder dan 30 sec en worden ze natuurlijk te donker. Nu snap ik voor mezelf wel waar het dus aan ligt...word uiteindelijk toch wijzer haha. 

ik zal zeker meer fotos posten!

 

thanx !