anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

"poza zakresem" - brak obrazu z kina BDV

ROZWIĄZANE
AdamBlayer
Nowicjusz

"poza zakresem" - brak obrazu z kina BDV

Witam wszystkich.

 

Widziałem na forum podobne tematy i mam wrażenie, że mój polega na tym samym, jednak nie mogę za bardzo zrobić resetu do ustawień fabrycznych ze względu na brak wzmianki na ten temat w dokumentacji producenta.

 

Sprzęt:

TV - Sony KDL-26S4000

Kino - Sony BDV e2100 

 

Opis problemu:

Po zakupie kina domowego, podłączeniu i konfiguracji wszystko działało w porządku. Do czasu, gdy przy sprzęcie nie bawił się ojciec, który "coś" zmienił, gdy podpinał dekoder satelitarny do TV. Twierdzi, że przy kinie nic nie ruszał, tylko przepinał kable.

 

Obecnie wygląda to tak, że próbując odtworzyć obraz z kina BDV (kanał HDMI3) wyświetla się czarny ekran z informacją w rogu "poza zakresem". Pod HDMI1 jest wpięty dekoder DVBT  marki Strong do telewizji naziemnej, pod HDMI2 dekoder satelitarny Ariva. Oba działaja w porządku. Jeżeli zamieniam przewody oraz gniazda HDMI między sobą problem się przenosi, to znaczy zawsze "poza zakresem" jest w połączeniu z kinem, więc zakładam, że ani kabel ani TV nie jest bezpośrednio przyczyną.

 

Gdzieś na forum i w necie znalazłem info, że może to być spowodowane wystawianiem obrazu w innej rozdzielczości niż TV jest w stanie obsłużyć. W dokumentacji są wzmianki o zmianie tejże, ale przez menu ustawień kina - no tylko problem, że go nie mogę zobaczyć z powodu tego komunikatu. Probowałem wciskać po kilka sekund przyciski power, play itp. ale żadne nie dało skutku, który pozwoliłby twierdzić, że kino zostało przywrócone do ustawień fabrycznych. Dla utrudnienia kino nie posiada opcjonalnego złącza EURO, którym to mógłbym probować obejśc problem.

 

Doradźcie, proszę jak mogę zrobić:

1) reset kina bez wchodzenia do menu

2) jeżeli 1) nie pomoże, rozwiązać problem z "poza zakresem"

 

 

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania
profile.country.PL.title
Karolina_L
Moderator

Zasięgnęliśmy opinii Wsparcia Technicznego Sony i otrzymaliśmy odpowiedź:

 

Resetu urządzenia można dokonać jedynie z poziomu GUI.

W przypadku problemów z obrazem można z poziomu urządzenia zresetować ustawienia Video. W tym celu należy przez 5 sekund trzymać przyciski play oraz VOL.

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

2 ODPOW. 2
AdamBlayer
Nowicjusz

Witam ponownie.

 

Problem rozwiązałem przez podpięcie kina na telewizorze kolegi i ustawieniu w opcjach odpowiedniej rozdzielczości w menu.

 

Nadal jest aktualne pytanie, o twardy reset i druga sprawa, to w jaki sposób można się próbować zabezpieczyć przed zmianą ustawień rozdzielczości (nie mówię tu o świadomym przestawieniu, lecz zmianie bez wiedzy użytkownika).

profile.country.PL.title
Karolina_L
Moderator

Zasięgnęliśmy opinii Wsparcia Technicznego Sony i otrzymaliśmy odpowiedź:

 

Resetu urządzenia można dokonać jedynie z poziomu GUI.

W przypadku problemów z obrazem można z poziomu urządzenia zresetować ustawienia Video. W tym celu należy przez 5 sekund trzymać przyciski play oraz VOL.