annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuws: Sigma MC-11 Full-Frame adapter

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Nieuws: Sigma MC-11 Full-Frame adapter

Het Sony systeem krijgt een serieuze uitbreiding van het aantal lenzen dankzij Sigma!

De populariteit van Sony E-mount laat zelfs grote lensbouwers niet onberoerd.

 

Wat is de Sigma MC-11 adapter? Het is als het ware een Metabones "tegenhanger" (toch een beetje) maar dan aan de helft van de prijs! Hiermee kan je Sigmalenzen met een Canon vatting of Sigma-Sigma lenzen (aparte adapter) gebruiken op een Sony E-mount camera met behoud van Exif, beeldstabilisatie, autofocus, etc. 

 

Nadeel is dat je -in tegenstelling tot de Sigma adapter- blijkbaar niet met niet-Sigma lenzen kunt werken, hoewel ze wel zullen passen. Het wordt -blijkbaar- softwarematig geblokkeerd. Tenminste dat lees ik tussen de regels door.

 

Het mooie hieraan is dat Sigma zelf lenzen bouwt (in tegenstelling tot Metabones) en dus alles grondig kan testen. Sommige lenzen zijn bij Sigma enkel beschikbaar in Canon-mount en niet in Sony A-mount (spiegelreflex serie). Je krijgt nu dus de kans om deze lenzen OOK op je E-mount camera te gebruiken! (met name de A7RII, A7II en A6300 op dit moment hebben snelle fase-detectie, andere camera's hebben trage AF met adapters)

 

Waarom dat dit groot nieuws is, is omdat Sigma niet alleen zelf ondersteuning geeft als lensbouwer, maar ook dat je bepaalde unieke lenzen kunt gebruiken: ik denk aan een 20-35 F2 (FF), 50-100 F1.8 (APS-C), 18-35 F1.8 (APS-C), etc... Netjes! :wink:

 

http://www.sigmaphoto.com/mount-converter-mc-11

 

 

19 interchangeable Sigma lenses available for Sony E-mount camera bodies

Camera Converter Lens     
Sensor Size Sigma Lens

a7 series
NEX series
a5000 series
a6000

MC-11 35mm (Full Size sensor) 24-35mm F2 DG HSM | Art
24-105mm F4 DG OS HSM | Art
120-300mm F2.8 DG OS HSM | Sports
150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Sports
150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Contemporary
20mm F1.4 DG HSM | Art
24mm F1.4 DG HSM | Art
35mm F1.4 DG HSM | Art
35mm F1.4 DG HSM | Art
50mm F1.4 DG HSM | Art
APS-C 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM | Contemporary
18-35mm F1.8 DC HSM | Art
18-200mm F3.5-6.3 DC MAcro OS HSM | Contemporary
18-300mm F3.5-6.3 DC MAcro OS HSM | Contemporary
50-100mm F1.8 DC HSM | Art
30mm F1.4 DC HSM | Art
Not required 19mm F2.8 DN HSM | Art
30mm F2.8 DN HSM | Art
60mm F2.8 DN HSM | Art
30mm F1.4 DC DN | Contemporary

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
29 ANTWOORDEN 29
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Mooi, gefeliciteerd met je nieuwe speeltje...

 

Ik ga deze waarschijnlelijk aanschaffen voor mijn Sigma 120-300 f2.8 Sports, en deze gebruiken op mijn a6300 & a7rii, maar denk dat ik m dan t meest op mn a6300 ga gebruiken, omdat de os dan ook gewoon werkt, en de a6300 is een heeeeele rappe camera 🙂

 

En dan hopen dat mijn extenders ook nog ondersteund worden, dat schijnt nog niet t geval te zijn.

 

Ben trouwens ook wel benieuwd of deze adapter ook met de Sigma 12-24mm II werkt, deze komt wellis waar niet in de lijst van compertbale objectieven voor, maar wie weet.

Als deze combi ook werkt, waar ik wel op hoop, dan kan mn metabones er wel weer uit 😉

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Damn! Ben jaloers!

 

Wil de Sigma adapter zeker ook eens uitproberen...en de Sigma's van tegenwoordig...prachtlenzen...!!

 

Heb je een foto van de combo? waarmee kan je de AF-snelheid vergelijken? Help us! :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Hoihoi...

 

Als ik deze adapter heb aangeschaft, zou ik mn sigma testen met deze en met de metabones, ben daar zelf ook wel benieuwd naar.

 

Dan zal ik gelijk een foto van de sigma samen met mn a7rii en a6300 maken, en hier posten, oké? 😉

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het was eigenlijk aan Urbanexplorer bedoeld, daar hij al eentje had aangeschaft, maar uiteraard kijk ik ook uit naar jouw bevindingen Turbopadje :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
urbanexpl0rer
Lid

Sigma MC-11 en A7M2

https://reinaroundtheglobe.com
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heeft iemand toevallig in levende lijve dezelfde Sigmalens op een Canon geprobeerd en vervolgens op een A6300/A7II/A7RII? Hoe "vlot" werkt het? 

 

In AF-S verwacht ik goede resultaten, is AF-C ook degelijk bruikbaar?

Zou je er bv wandelende mensen/joggende mensen mee kunnen tracken?

 

De voorbeelde op youtube zijn moeilijk te beoordelen...vaak "voel" je het eerder dan je het ziet op zo'n filmpje of het heeft scherpgesteld. :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb je al wat meer kunnen uitproberen @urbanexpl0rer ? Filmpje ziet er goed uit! 

 

Ben je nog steeds tevreden? Of merk je bepaalde vreemde zaken op?

 

Heb je ook de USB dock?

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
urbanexpl0rer
Lid

Ben nog zeker tevreden :slight_smile: Ik was afgelopen week even naar Rotterdam geweest en heb daar een paar foto's gemaakt met mijn nieuwe Sigma lens. Ik heb nog niet echt kunnen testen met auto focus omdat ik over het algemeen in het donker fotografeer en dan handmatig scherpstel. Nee, ik heb geen usb dock

https://reinaroundtheglobe.com
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Ik wacht nog eventjes met de aankoop, hopelijk komt er een keer een fw update zodat de extenders ook ondersteund worden 🙂

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Er is een firmwareupdate voor deze adapter!

http://www.sigma-global.com/en/download/lenses/sigma-optimization-pro/

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training