annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Touit 12mm F/2.8 E mount voor de A6000 serie

OPGELOST
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Touit 12mm F/2.8 E mount voor de A6000 serie

De meeste foto’s die ik maak zijn landschap en steden.

Gebruik nog steeds de kitlens 16-50. In het begin heb ik deze lens vervloekt, dat ik zo dom kon zijn om zo’n lens te nemen.

Maar nu ik eenmaal aan de lens gewent ben valt het allemaal wel weer mee.

Maar de drang naar een prime lens zit er nog steeds in.

De onderstaande foto is met de kitlens gemaakt. Dus begrijpelijk dat je het beste uit de camera wilt halen. Denk niet dat ik de foto zomaar kon maken stond langs een drukke doorgaande weg in de berm. Maar moest en zou de foto maken.

Via Amazon.de waar deze lens ook verkocht word lees ik eerst de reviews  voor ik een beslissing neem. En deze zijn goed en uitgebreid beschreven.

 

Zijn er hier meerdere mensen die de Carl Zeiss Touit 12mm f/2. lens hebben op een a6000 serie.tegenlicht-bewolking.jpg

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Best leuke foto’s maar wat wil je nou vertellen ik zie dat je op flickr niet een foto gemaakt met Sony a6000 in combinatie met de Touit 12mm dat zegt dan genoeg, de camera’s die je gebruikt zij Panasonic DMC GH2 de Panasonic DMC GH4 en Sony ILCE 7 M2 Sony ILCE 7RM2

 

Het is verder wel goed gisteren de Sigma lens besteld 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Nou alweer terug van vakantie.

Had dus de Sigma 19mm 2.8 Art gekocht en in Düsseldorf op de dag van vertrek de Sigma 60mm 2.8 Art.

Voor de prijs van 160 euro per stuk heb je goede prime lenzen. De 19mm = 24mm voor de A6000 camera is misschien net niet helemaal voor gebruik in een stad geschikt maar daar wen je aan. Vroeger gebruikte ik ook een 24mm en had het zelfde probleem, voor landschap fotografie is deze lens goed te gebruiken.

De 60 mm = 90 mm is een mooie portretlens verder voor natuur ook goed te gebruiken.

Ben wat prijs en kwaliteit dan ook heel goed erover te spreken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

De Zeiss 12mm is mijn favo lens op de A6000 (samen met de Sony 10-18mm f4). Geweldige lens. Ragscherp en een prachtige sunstar op f/22. Weinig meer over te zeggen. Beste wide-angle prime voor de APS-C e-mount naar mijn mening.

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Albert,

Heb nog even rond gekeken op het net en bij https://www.dxomark.com/ zag ik dat de Sigma 19mm 2.8 Art niet onder deed in vergelijking met de Zeiss Touit 12mm 2.8

Denk dat Zeiss Touit meer geschikt is voor een andere camera dan voor de Sony A6000.

Wat brandpunt betreft 12 of 19 is 18mm tegen 28,5mm denk voor landschap 28.5 beter is, en voor steden zou ik wel een 18mm willen gebruiken maar zit meer in de natuur dan in de stad.

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Tja, jij vroeg om de mening over de 12mm Zeiss Touit, en die geef ik je simpelweg :slight_smile: En nee, die is niet voor een andere camera dan de A6000. De touit is speciaal voor APS-C e-mount, oftewel de A6000. En 12mm op aps-c is heel wat anders dan 19mm (28.5). 

 

Voor landschappen vind ik 28mm zeker NIET wijd genoeg. 18mm is voor mij veel bruikbaarder. Ik gebruik zelf de 16-35 (full frame) voor 90% van mijn foto's waarbij bijna altijd op 16mm. Dus Ik vind de 12mm een veel betere keus. Echter, verschilt dit natuurlijk voor iedereen. Elke fotograaf is anders dus je moet het voor jezelf bekijken. Wat dacht je van de Sony 10-18mm f/4 dan? ook een top lens, en heb je wat meer flexibiliteit.

 

Neem anders eens een kijkje op mijn flickr account: https://www.flickr.com/photos/albertdros

 

Hier kan je ook alle EXIF info zien, dus welke lenzen/brandpuntafstand er gebruikt zijn. Je zult zien dat er veel op 16mm zijn gemaakt :slight_smile:

 

 

 

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Best leuke foto’s maar wat wil je nou vertellen ik zie dat je op flickr niet een foto gemaakt met Sony a6000 in combinatie met de Touit 12mm dat zegt dan genoeg, de camera’s die je gebruikt zij Panasonic DMC GH2 de Panasonic DMC GH4 en Sony ILCE 7 M2 Sony ILCE 7RM2

 

Het is verder wel goed gisteren de Sigma lens besteld 

 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Het gaat er toch om dat de meeste foto's zijn gemaakt met een brandpuntafstand van 16mm? Dat is wat ik probeer te zeggen: dat de Sigma simpelweg niet wijd genoeg is voor veel landschapsfoto's. Nogmaals, dit is uiteraard voor iedereen verschillend.

 

Maar ik snap je logica gewoon niet. Je komt hier eerst een mening vragen over de 12mm Touit, die geef ik, en vervolgens kom je opeens met een andere lens en zeg je dat die brandpuntafstand beter is voor landschappen. Nu dan, je hebt al een kitlens van 15-55, dus de Sigma brandpuntafstand dek je hier eigenlijk al mee. Met mijn kennis geloof ik er gewoon heilig in dat de Touit een betere aanvulling voor je was geweest voor landschappen.

 

Dat je dit dan niet aan neemt en het zelf beter denkt te weten is jouw goed recht, maar waarom stel je de vraag dan op dit forum? 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Albert het is niet dat ik het niet wil aannemen wat je zegt maar…..

 

Eigenlijk weet ik ook nog niet helemaal goed wat ik wil. Heb nog de Nikon camera’s met een set goede G 2.8 zoomlenzen dat ik nu weer aan het zoeken ben is omdat wij binnen een paar weken naar Mexico gaan en ik geen zin heb om met deNikon rond te lopen.. dit alleen om het gewicht hij is mij gewoon te zwaar.

De Sigma 19mm 2.8 kan ik krijgen via een fotowinkel voor een leuke prijs hopelijk bevalt deze en kan ik in de toekomst ook kijken naar de nieuwe lens van Sigma 14mm F1.8 DG HSM Art en misschien kijken naar een Sony ILCE-7RM2. Maar dan alleen als ik de Nikon spullen kan verkopen.

 

 

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Nou alweer terug van vakantie.

Had dus de Sigma 19mm 2.8 Art gekocht en in Düsseldorf op de dag van vertrek de Sigma 60mm 2.8 Art.

Voor de prijs van 160 euro per stuk heb je goede prime lenzen. De 19mm = 24mm voor de A6000 camera is misschien net niet helemaal voor gebruik in een stad geschikt maar daar wen je aan. Vroeger gebruikte ik ook een 24mm en had het zelfde probleem, voor landschap fotografie is deze lens goed te gebruiken.

De 60 mm = 90 mm is een mooie portretlens verder voor natuur ook goed te gebruiken.

Ben wat prijs en kwaliteit dan ook heel goed erover te spreken.