annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zeiss Batis 18mm f/2.8

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Zeiss Batis 18mm f/2.8

Hoi mede sonygebruikers 🙂

 

Naas mijn sony/zeiss fe 24-70mm f4.0 wil ik een groothoek objectief aanschaffen voor landschapsfotografie voor mijn Sony a7rii.

 

Mijn oog viel op de Sigma ef 12-24 f4.0 voor canon ''ben in t bezit van een metabones adapter'' of een Sony/zeiss fe 16-35 f4.0.

De sigma heb ik getest, hij is waanzinnig, en sluit qua bereik mooi aan op mijn 24-70mm, maar vind m toch wel zwaar met z'n ruim 1 kg aan gewicht.

De sony 16-35 heb ik nog niet geprobeerd, schijnt ook wel goed te zijn, maar ik las dat deze qua contrast niet zo goed presteert, is dat zo?

 

Maar nu kan ik een Zeiss Batis 18mm f/2.8 van iemand overnemen.

Dit is wel wat minder groothoek dan de andere 2 genoemde objectievenen , en geen zoomlens, maar deze schijnt erg goed te presteren op een a7rii, en deze is lichtsterker.

 

Is hier iemand die ervaring heeft met dit lensje? zo ja, ik ben erg benieuwd hoe deze bevalt 😉

 

En is het de moeite om een 18mm erbij te nemen voor extra groothoek voor naast mijn 24-70mm voor m'n landschapfotografie?

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Bedankt... 🙂

 

As zaterdag het lensje lekker uitproberen bij Afriks by light, ben benieuwd...

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ben benieuwd naar je bevindingen en voorbeeld foto's @Turbopadje :thumbsup:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

DSC00372.jpg

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Mooi!

 

Is dat China Lights in Antwerpen? Ik wou gaan, maar net op de avond dat ik voor de poort stond, was het volledig afgehuurd voor een privé-event...zo jammer :wink:

 

En euh, hebben we iets gemist? Heb je nu ook een A6500! Het gaat tamelijk hard op dit forum met de A6500!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Hoihoi..

 

Nee, dit is Africa bij light in safaripark Beekse bergen...

 

Uuuh, ja, sinds kort ben ik ook in het bezit van de a6500 🙂

Geweldig cameraatje, deze ligt lekkerder in de hand, en IS in de body, ook mooi meegenomen voor m'n sony 70-400mm 🙂

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje

bedankt! Twijfel zelf nog wel...maar zal d'r wel van komen..:smileywink:

Ben alleen nog even benieuwd waar andere lens producenten mee komen (Sigma et al), maar wil voor maart 2017 besluit genomen hebben.

 

grt

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Dan heb je nog wel ff de tijd.

Ik ben benieuwd welk objectief het straks bij jou gaat worden 😉

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje en @Portmixus,

 

De kogel is door de spreekwoordelijke kerk! Vandaag op de Zeiss stand de 18 mm Batis en de 21 mm Loxia geprobeerd. Allebei heel mooi, zowel qua ontwerp als IQ...

 

Na lang wikken en wegen (en mede vanwege beurskorting toch vandaag besloten..) heb ik de Loxia 21 mm besteld bij de Urkers. Ze hadden hem helaas niet mee, maar wordt thuis gestuurd volgende week.

 

Waarom de Loxia...

  1. Vindt 21 mm een vriendelijker brandpunt afstand dan 18 mm
  2. De 18 mm Batis is wel heul veul electronica..is een gevoel van mij hoor, zal natuurlijk best goed gaan
  3. Vindt de Loxia beter passen bij de A7, lekker klein. En de MF is geen probleem voor mij, al helemaal niet bij groothoek. 

Zat vorig jaar ook heel erg te twijfelen tussen Loxia 50 mm en de SonyZeiss 55 mm. Toen voor de 55 mm gegaan vanwege AF, en geen spijt daarvan hoor, maar de loxia serie bleef trekken. Overigens ook even de 85 mm op mijn camera gehad en dat is ook geen verkeerde!

 

Het lange wikken en wegen had mede te maken met waarvoor de 18 mm via internet te verkrijgen is, maar kwam met de beursaanbieding vandaag (overigens op zowel de 18 Batis als de 21 Loxia) flink in de buurt van (internationale) internet prijzen en dan ga ik voor een NL fotovakhandel.

 

Nog even wachten...en dan de groothoek in huis :thumbsup:

 

grt

Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Ik kwam dit topic weer tegen....tja, en ik ben inmiddels weer aan t schuiven geweest qua objectieven.

Inmiddels in t bezit van de Sony fe12-24mm, en de 10-18mm gaat naar een nieuwe eigenaar😊

en ik wilde eigenlijk een lichtsterk lensje naast mn f4.0 lensjes in mn bezit hebben, en ik heb m’n 24-70mm f4.0 met iemand geruild voor zijn Zeiss batis 18mm f2.8, dus al met al is dit lensje toch inmiddels in mn collectie gekomen😊 en ik moet zeggen dat ik daar zeker geen spijt van heb... 

 

En tussen m’n 12-24mm & 70-200mm komt morgen een nieuw allround lensje tussen, en dat wordt de fe24-105mm f4.0 oss, dat vond ik destijds bij mn canon ‘’24-105mm f4.0 L’’ ook een heel fijn bereik, en ben blij dat Sony deze nu ook in t assortiment heeft..