annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ZEISS BATIS 25mm in combinatie met A7RII (e-mount)

OPGELOST
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

ZEISS BATIS 25mm in combinatie met A7RII (e-mount)

ZEISS BATIS 25mm in combinatie met A7RII (e-mount) maakt heel luid lawaai. Niet zo een beetje maar de Batis 25mm lens maakt zeer luid en storend  geluid bij het fotograferen op mijn  Sony A7Rii. Hoe komt dit ...? Het is onmogelijk om met dergelijk storend geluid een fotoreportage te maken... Heeft iemand enig idee wat hieraan de basis ligt (de Zeiss lens is nieuw) en de lens werd via de Verkoper reeds in herstelling gegeven , maar dus zonder positief resultaat...?

Wie weet raad...? thanks

Fotografie L.A.M.P 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Wat ben ik intussen te weten gekomen....

Via Zeiss de fabricant... !!!

 

Er is geen hersteldienst voor Zeiss in België en ook niet in Nederland, herstellingen gaan steeds via de invoerder terug naar Zeiss.
Indien u de lens bij Kamera Express kocht is deze niet via de officiële Belgische dealer in omloop gebracht maar waarschijnlijk via de distributeur uit Nederland namelijk Trancontinenta.
Kamera Expres is VERPLICHT om de lens in herstelling te aanvaarden daar hun distributeur de garantie moet waarnemen.

De manier van werken gaat als volgt, Kamera Express moet de lens met de fout beschrijving naar hun distributeur sturen die op zijn beurt via een "Repair cover letter" de lens naar Zeiss zal sturen ter herstelling. Herstellingen en garanties worden zeer serieus genomen bij Zeiss en duren meestal niet zo lang.

Ik hoop dat deze uitleg u wat kan verder helpen, vriendelijke groeten,

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @FOTOGRAFIELAMP en welkom bij de Community!

 

Ik neem even aan dat je dit geluid hoort bij het scherpstellen?

De ene lens is van nature veel stiller met scherpstellen dan de andere, zit m vooral in de gebruikte technieken in de lens.

De G master 85 mm is bijvoorbeeld ook veel luidruchtiger dan de 55 mm. 

 

Enige wat je zou kunnen proberen is of je van een andere fotograaf of bij een winkel (als ze dat willen, niet elke winkel staat erom te springen) een zelfde lens op je camera te zetten en te vergelijken. Het kan natuurlijk zijn dat er exemplarisch iets mis is met je lens, ook al hebben ze dat bij de reparatie niet kunnen vinden. 

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Hierbij de link naar het filmpje over het probleem Zeiss lens 25mm in combinatie met Sony A7Rii

 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Klinkt als een kapotte AF motor. Werkt de AF wel gewoon? Dit is in ieder geval NIET normaal. Terug er mee. waar heb je hem gekocht? Klinkt als een DOA. Ik zou gewoon een nieuwe eisen (geen reparatie).

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Zeis Batis 2/25mm is aangekocht via Kamera Express en werd reeds in herstelling gegeven vorig jaar. Het herstelrapport van Kamera Express was kort "GEEN probleem gevonden"... Ik vraag mij af of de camera wel tot bij de fabricant Zeiss is geraakt...?  Ik kan dus niet anders dan een volledige NIEUW exemplaar vragen want het lijkt mij dat dit defect NIET te herstellen valt...

Mijn 82mm van Zeis doet het wel goed en zonder problemen (voorlopig toch ) !!!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Eens met Albert, dit is gevalletje kapotte lens. Dit was ook het euvel voordat je de lens voor reparatie hebt weggebracht? Want dan heeft er iemand niet goed opgelet lijkt me.

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Uit het verhaal kan ik niet opmaken of u zelf bij Kamera Express bent geweest.

Wel dat de lens voor herstelling er is geweest. En dat er GEEN probleem is gevonden.

Als er geen probleem is gevonden dat zou voor mij betekenen dat Kamera Express de lens op dezelfde type camera hebben aangesloten en deze hebben getest.

Misschien hebben ze dit met meerdere camera’s gedaan. Als dan alles werkt dan is er geen probleem.

Als ik met de camera en lens naar Kamera Express zou gaan en als het precies zo is als op het filmpje dan kan ik mij niet voorstellen dat medewerkers daar zouden zeggen er is niets aan de hand.

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Waarom de service dienst van Kamera Express NL. GEEN probleem vond, dat vraag ik mij ook af ???

Je moet toch al zeer hardhorend zijn om dit geluidsprobleem met de Zeis Batis 25mm scan0001.jpgniet vast te stellen...

 

Ik heb nochthans duidelijk neergeschreven op het reparatiedocument wat het probleem was en als je de lens aansluit op een camera dan komt na verloop van tijd dat  storende geluid vanzelf... Soms gaat het een tijdje weg maar dat duurt meestal niet erg lang.

Nadat ik de lens van herstelling had terug gekregen, is het probleem zich weer gaan manisfesteren... eerst een paar keer en daarna weer veel meer. 

Ik post hierbij een PDF  van mijn reparatieformulier.

 

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Ook ik ben niet doof en snap dat er een probleem is, deze is goed te horen op het filmpje. De vraag is waar zit het probleem in de lens of de camera.

 

Zal mijn verhaal doen wat ik in het verleden eens meegemaakt heb met een Nikon D700 en een 24-70mm 2.8 G lens. Had deze set overgenomen van iemand dus gebruikt.

 

Tijdens een trip in Las Vegas waar je bijna de hele dag rondloopt met de camera om je nek had ik een keer dat als ik de camera aanzette deze niet werkte. Begreep niet wat hiervan de oorzaak was maar na een paar handelingen zoals camera uit en aan zetten, batterij er uit halen hielp allemaal niets tot ik de lens van de camera verwijderd had en er weer op zette kon ik de camera gewoon gebruiken.

Dit probleem kwam een paar keer op een dag voor en elke keer als ik de lens van de camera haalde kon ik hem normaal gebruiken. Dit gebeurde tijdens mijn verblijf verschillende keren

Temperatuur toen ruim boven de 30 graden.

Bij thuiskomst  de lens op een D300s gezet en een dag foto’s gemaakt. Nooit heeft de lens met camera geweigerd. Wat mij wel opviel was dat als het warm weer was ik er last van had. Omdat ik wist wat er aan de hand was heb ik er verder niets mee gedaan. Kwam het weer eens een keertje voor gewoon even de lens van de camera en deze direct er weer opzetten en kon hem normaal gebruiken. Dat er iets aan de hand was tussen de camera D700 en de 24-70mm 2.8 G lens was mij wel duidelijk.

De Nikon D700 heb ik niet meer hiervoor is een D800 in de plaats gekomen deze camera heb ik nu meer dan 4 jaar een heb nooit last gehad dat deze niet werkte in combinatie met de lens.

 

Het is wel niet hetzelfde als uw probleem maar ergens zat het probleem voor mij was het duidelijk dat het de camera was in combinatie met alleen deze lens.

Gebruik naast de 24-70 ook van nikon de 70-200mm 2.8 G VR en de 50mm 1.4 G lens geen van deze lenzen hadden het probleem die ik wel  met de 24-70 had.

 

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik gok erop dat ze m heel even op een camera hebben gezet en zich toen net het probleem niet voorgedaan heeft. Zoals de lens nu is, is ie in elk geval niet in orde.