annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ZEISS BATIS 25mm in combinatie met A7RII (e-mount)

OPGELOST
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

ZEISS BATIS 25mm in combinatie met A7RII (e-mount)

ZEISS BATIS 25mm in combinatie met A7RII (e-mount) maakt heel luid lawaai. Niet zo een beetje maar de Batis 25mm lens maakt zeer luid en storend  geluid bij het fotograferen op mijn  Sony A7Rii. Hoe komt dit ...? Het is onmogelijk om met dergelijk storend geluid een fotoreportage te maken... Heeft iemand enig idee wat hieraan de basis ligt (de Zeiss lens is nieuw) en de lens werd via de Verkoper reeds in herstelling gegeven , maar dus zonder positief resultaat...?

Wie weet raad...? thanks

Fotografie L.A.M.P 

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Kamera Express Reparatie (Klantenservice)
2 mrt. 16:01 CET

Geachte heer 

Bedankt voor uw reactie. Meerdere technici hebben het geluid vanuit de video niet kunnen waarnemen bij onderzoek. Vandaar dat het vermoeden rees dat het aan een combinatie lag van beiden. Om het probleem op te lossen zal uw objectief nogmaals ter service aangeboden moeten worden, ondanks dat u liever een nieuw objectief ontvangt. Ik kan hier echter op dit moment nog niet aan voldoen helaas. Een Service Center moet wettelijk tot 3x toe de gelegenheid krijgen een waargenomen defect aan een product op te lossen, voordat wij een andere oplossing kunnen eisen. Ook kunnen wij na de omruiltermijn van 14 dagen na aankoop geen directe omruiling meer realiseren. Bij een defect buiten deze periode mag de fabrikant er voor kiezen het probleem op te lossen met een reparatie, en deze moet daar tot 3x toe de gelegenheid voor krijgen.

Wij zullen uiteraard ons uiterste best doen de reparatieduur zo kort mogelijk te houden, en uw objectief zal direct na binnenkomst worden doorgestuurd naar het Service Center.

Met vriendelijke groet,
Kamera Express Reparatie

 

Mijn reactie als eigenaar van de lens.

Kamera Express  (de reparatiedienst) wil nog eens de lens HERBEKIJKEN  en dat mag volgens hen tot driemaal toe (en ze noemen dat dan ook wettelijk).

 

 

 

scan0005.jpg

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Wat ben ik intussen te weten gekomen....

Via Zeiss de fabricant... !!!

 

Er is geen hersteldienst voor Zeiss in België en ook niet in Nederland, herstellingen gaan steeds via de invoerder terug naar Zeiss.
Indien u de lens bij Kamera Express kocht is deze niet via de officiële Belgische dealer in omloop gebracht maar waarschijnlijk via de distributeur uit Nederland namelijk Trancontinenta.
Kamera Expres is VERPLICHT om de lens in herstelling te aanvaarden daar hun distributeur de garantie moet waarnemen.

De manier van werken gaat als volgt, Kamera Express moet de lens met de fout beschrijving naar hun distributeur sturen die op zijn beurt via een "Repair cover letter" de lens naar Zeiss zal sturen ter herstelling. Herstellingen en garanties worden zeer serieus genomen bij Zeiss en duren meestal niet zo lang.

Ik hoop dat deze uitleg u wat kan verder helpen, vriendelijke groeten,

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoe dat wettelijk allemaal zit zou ik niet weten, maar kan zomaar dat ze daarin gelijk hebben.

Hopelijk nemen ze je klacht nu serieus en komt er snel een oplossing!

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

We zijn 2 maanden verder al iets nieuws

 

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Er was inderdaad een probleem met de Zeis lens Batis 25mm

Ik ben helemaal niet tevreden over de verkoper  "Kamera Express" . Als klant word je niet ernstig genomen en er is absoluut geen sprake van "dienstverlening" Zeer slechte punten voor deze internet verkoper, ze hebben er een zooitje van gemaakt....!