Podziel się wrażeniami!
Witam,
poniżej zamieszczam list jaki skierowałem do firmy SONY w związku z awarią komputera:
"Witam, dokładnie 3 lata temu podjąłem decyzję zakupu komputera/laptopa
dla mojej Córki, rozpoczynającej studia. Wybór
padł na zaawansowany model SONY VGN-AR51M. Wyroby firmy SONY od lat
były dla nas synonimem nowoczesności,
jakości i niezawodności. Stąd też wybór tego dość drogiego (sklep
Saturn, cena ok. 5000 zł.) laptopa i nadzieje na
długoletnią bezawaryjną eksploatację. Niestety kilka dni temu na
ekranie pojawiły się tzw. artefakty i zniekształcenia
uniemożliwiające dalsze korzystanie z urządzenia. Wstępne rozeznanie
przeprowadzone na forach internetowych wskazały na
uszkodzenie karty graficznej. Ze zdziwieniem przeczytałem też
informacje, że uszkodzenia tego typu zdarzają się dość często w
laptopach SONY Vaio. Chcąc dalej korzystać z urządzenia niezbędna
stała się jego naprawa. Z Działu Wsparcia
Technicznego uzyskałem adresy polecanych autoryzowanych serwisów, w
którym mógłbym dokonać naprawy
pogwarancyjnej. Tu pozwolę sobie zamieścić fragmenty korespondencji z
serwisem Comp S.A.
Oddział w Warszawie - Centrum Usług, ul. Jagiellońska 78, 03-301 Warszawa:
***
"do serwis@comp.com.pl
data 25 lipca 2011 10:13
temat Naprawa SONY VAIO VGN-AR51M
Witam,
zwracam się z prośbą o podanie zakresu orientacyjnej naprawy
pogwarancyjnej komputera SONY VAIO VGN-AR51M, nr fabr. P-28270263-C
S01-5000560-2.
W komputerze prawdopodobnie uległa uszkodzeniu karta graficzna."
***
"WYCENA NAPRAWY do zlecenia nr 8000178493
Dane zgłaszajacego: Dane u¿ytkownika:
VAIO of Europe a division of Sony Europe (Belgium) N.V.
Customer Service
Pan Jacek
Da Vincilaan 7-D1B . 1935 Zaventem . .
Przedsiebiorstwo VAIO of Europe
Szanowni Panstwo!
Uprzejmie informujemy, ¿e został wykonany kosztorys dotyczacy Panstwa
urzadzenia :
Urzadzenie: Sony Vaio VGN-AR51M Numer seryjny: 282702635000560
Opis uszkodzenia/zgłoszone zapotrzebowanie : uszkodzenie grafiki na płycie gł.
W celu usuniecia usterki/modernizacji urzadzenia niezbedna jest
wymiana/doło¿enie ni¿ej wymienionych czesci:
Cena netto Ilosc Wartosc netto
USŁUGA 160.00 1.000 160.00
Płyta główna 2200.00 1.000 2200.00
Razem netto: 2360.00"
***
"serwis@comp.com.pl
data 26 lipca 2011 12:48
temat Re: WYCENA_NAPRAWY3_8000178493_20110726
Witam,
w związku z otrzymaną wyceną naprawy uszkodzonego komputera, proszę o
odpowiedź na pytanie czy podany sposób naprawy, polegający na wymianie
płyty głównej jest jedyną możliwością/procedurą działania w
autoryzowanych serwisach Sony. Koszt takiej naprawy jest bardzo
wysoki, tańsza byłaby naprawa płyty głównej i karty grafiki."
***
"data 26 lipca 2011 13:00
temat Re: WYCENA_NAPRAWY3_8000178493_20110726
wysłana przez comp.com.pl
Witam
jako autoryzowany partner serwisowy w ramach usługi mamy obowiązek
wymiany całego podzespołu, poszczególne
moduły nie są naprawiane lecz wymieniane na nowe
Andrzej Romaldowski
Specjalista DS Reklamacji
tel. 022 465 09 93, fax 022 465 07 80
e-mail: andrzej.romaldowski@comp.com.pl"
, że koszt naprawy komputera wyniesie 2900 zł (brutto) była
dla mnie szokiem. Posiadając techniczne
z takimi faktami, w przyszłości poważnie zastanowię się przy zakupie
towarów ze znaczkiem SONY."
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego korzystania z urządzeń Sony :smileyhappy:.
Message was edited by: agnk._
Message was edited by: agnk._
Po pierwsze jakim cudem rozmawiałaś z Comp S.A. to nie jest serwis producenta tylko zewnętrzna firma .
Po drugie karta grafiki GeForce 8400M GT jest naprawiana za darmo pozagwarancyjnie w serwisie producenta przez okres 4 lat od daty zakupu , po okazaniu dowodu zakupu tzn. musisz wysłać komputer razem z dowodem zakupu i umową gwarancyjną . Nie rozumiem po co chcesz wyceny naprawy jeśli przysługuje za darmo . Karta grafiki którą masz w komputerze została uznana za wadliwą , i dlatego serwis chce zmienić płytę .
Message was edited by: michal3411
Message was edited by: michal3411
Witam,
widzę, że jesteś lepiej zorientowany niż Serwis Wsparcia Sony
Ten komputer (mimo wyposażenia w kartę NVIDIA) nie jest niestety zakwalifikowany do naprawy bezpłatnej, co jasno wynika z korespondencji. Taki tryb postępowania/naprawy został mi zasugerowany po rozmowie z Działem Wsparcia Sony (sprawdzenie danych rejestracji produktu - nr fabryczny).
Gdybyś dysponował informacjami, że jest inaczej to proszę o podanie źródła. Jeśli wprowadzono mnie w błąd, wówczas mam nadzieję, że zostanie to wyjaśnione w ewentualnej odpowiedzi na mój list, ewentualnie wezmę adwokata.
Pozdrawiam.
W polsce były sprzedawane modele VGN-AR11..., VGN-AR21..., VGN-AR31... , twojego komputera nie ma na polskiej liście komputerów przysługujących do bezpłatnej naprawy .
Model AR 51 należy do " sprowadzanych " przez firmy zewnętrzne .
Sprawdź regionalizację płyty głównej w twoim komputerze .
Jeśli masz np: regionalizację płyty np :
GB - wielka brytania - to musisz się połączyć z supportem w wielkiej brytanii ,
jeśli masz regionalizację DE - niemcy to musisz się połączyć z supportem w niemczech ,
jeśli masz regionalizację w stanach to musisz się połączyć z supportem w tym kraju .
Tutaj tkwi problem .
W polsce na infolinii musiał byś raczej nieźle powalczyć .
Nie wiem jak w niemczech , ale w usa posiadają pracownika który zna polski , wiem bo dzwoniłem , i z ich supportem musisz rozmawiać .
Może się nawet okazać że na własny koszt będziesz musiał wysłać komputer , nie wiem czy miałeś międzynarodową gwarancję .
Witam,
komputer był kupiony w Saturnie, miał 12-o miesięczną międzynarodową gwarancję. Na temat wadliwych kart grafiki NVIDIA poczytałem trochę w internecie i w moim przypadku uzyskanie wsparcia od SONY to walka z wiatrakami. Fragment wpisu z zagranicznego forum:
"Sony have released a statement confirming that some Vaio models can have distorted video, random characters or blank screen issues due to failure of the NVIDIA graphics chip.
The models concerned are as follows..
VGN-FZ11x, VGN-FZ18x, VGN-FZ21x, VGN-FZ31x, VGN-FZ38x
VGN-AR11x, VGN-AR21x, VGN-AR31x
VGN-C1Zx, VGN-C2Zx
VGC-LM1xx, VGC-LM2xx
VGC-LT1xx, VGC-LT2xx "
Tak więc raczej nie ma tu znaczenia regionalizacja. Naprawę komputera zleciłem firmie, która w przeciwieństwie do Sony potrafi naprawić/wymienić kartę grafiki, bez wymiany płyty głównej. Produktom i firmie Sony już dziękuję.
Dziękuję za konstruktywną odpowiedź i pozdrawiam.
Nie twierdze że to nie jest walka z wiatrakami , znam przypadek gdzie gościowi wkońcu udało się wymęczyć i dostał odpowiedź że naprawią pogwarancyjnie właśnie w stanach , tylko efekt był taki że mniej kosztowało by go naprawa w zewnętrznym serwisie niż dalsze perypetie z serwisem i sobie odpuścił .
Serwis ma to do siebie że wymienia całość bo dają gwarancję od nowa , a nie na samą naprawę , serwis CSS jest serwisem który prowadzi naprawy samych kart graficznych , tylko do nich trzeba podejść inaczej , nie jako serwis autoryzowany , tylko jako dowolna firma , nie zwracasz się poprzez support , tylko prywatnie jako dowolny klient .
Witam,
jestem pod wrażeniem ... niestety fatalnym > otrzymałem odpowiedź od firmy Sony, cyt.:
"
Witam,
dziękujemy za kontakt z firmą Sony Europe.
W odpowiedzi na Pana e-mail uprzejmie prosimy o kontakt z infolinią Vaio- link.
Infolinia obsługiwana jest przez profesjonalnie przygotowanych pracowników, którzy będą w stanie sprawnie i rzetelnie odpowiedzieć na zadane przez Pana pytanie.
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 17.00, poniżej przedstawiam niezbędne dane kontaktowe:
telefon: 0 801 382 462 lub 22 520 24 82
e-mail: customersupport.pl@vaio-link.com
Kontakt ze wspomnianą wyżej infolinią polecamy również w przypadku konieczności zgłoszenia usterki. Dodatkowo informujemy, iż notebooki posiadają gwarancję door to door, co oznacza, że po dokonaniu zgłoszenia zostanie do Pana wysłany kurier, który odbierze uszkodzony produkt i dostarczy go do stacji serwisowej.
Proszę przygotować numer seryjny posiadanego notebooka, który będzie pomocny w sprawnym nawiązaniu kontaktu z konsultantem.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o ponowny kontakt.
Z poważaniem,"
Dla mnie to kompromitacja i totalne lekceważenie klienta.
Pozdrawiam.
" ... Infolinia obsługiwana jest przez profesjonalnie przygotowanych pracowników, którzy będą w stanie sprawnie i rzetelnie odpowiedzieć na zadane przez Pana pytanie. " - ja już to raz przerabiałem , sam sobie poradziłem , trzeba było przecztać instrukcję dołączoną do komputera w formacie PDF .
" ... Kontakt ze wspomnianą wyżej infolinią polecamy również w przypadku konieczności zgłoszenia usterki. Dodatkowo informujemy, iż notebooki posiadają gwarancję door to door, co oznacza, że po dokonaniu zgłoszenia zostanie do Pana wysłany kurier, który odbierze uszkodzony produkt i dostarczy go do stacji serwisowej. ... " - jak nie masz gwarancji - to nie masz gwarancji door to door , coś nie tak .
Jak dla mnie męczyć ich na infolinii że ten sam podzespół jest w komputerach innych serii , i to jest naprawiane .
" Jak dla mnie męczyć ich na infolinii "
Witam,
to raczej się na niewiele zda > It's a SONY
Oto odpowiedź, która zamyka całą sprawę:
" W nawiązaniu do Pana problemu z kartą graficzną pragnę poinformować, iż ten model komputera nie posiada montowanego przez firmę Sony wadliwego chipsetu graficznego Nvidia, który pojawiał się w innych modelach jak np. VGN-FZ21
Zamontowany w tym komputerze chipset jest tym samym modelem co montowany w np. VGN-FZ21, jednakże pochodzi z innej wolnej od wad serii.
Co za tym następuje nie jestem w stanie zaoferować Panu żadnej rekompensaty za poniesione koszty naprawy w pogwarancyjnym centrum serwisowym.
Z poważaniem,
................................
Sony VAIO-Link Team "
Pozdrawiam.
Tutaj nie chce z nikim dyskutować , ale faktycznie NVIDIA wyprodukowała te podzespoły ( karta grafiki NVGFORCE 8600 ) , które nie posiadają tej wady , mimo wszystko iż usterka może być niemal identyczna , to w tym przypadku nie naprawią za darmo .
To można zweryfikować jedynie w serwisie .