Podziel się wrażeniami!
Witam serdecznie wszystkich Użytkowników komputerów VAIO jaki i pozostałych userów produktów Sony
Ponieważ jestem tu nowy chciałbym się podzielić z Wami moim problemem i zasięgnąć porady, co zrobić w tej sytuacji.
Do rzeczy. Od kilku tygodni jestem (w zasadzie to do niedawno byłem) zadowolonym użytkownikiem Vaio model VPCEJ2S1E. Wszystko działało wyśmienicie do momentu zaktualizowania Biosu do wersji R0190Z9 (poprzednia wersja z tego, co pamiętam to R0180Z9 - jeśli któryś z posiadaczy tego modelu mógłby mi to potwierdzić byłbym wdzięczny). Ta wersja jest prawdopodobnie dostępna dla wszystkich posiadaczy komputerów z serii "E". Na stronie można doczytać, że ta wersja wprowadza następującą zmianę "Display luminosity setting is optimized." Jak już wcześniej wspomniałem po zakupie wszystko działało dobrze, zaktualizowałem całe oprogramowanie i sterowniki, natomiast pominąłem aktualizację Biosu, aż do pewnego pechowego dnia, kiedy to na nią się zdecydowałem. Cała aktualizacja Biosu przebiegła pomyślnie, jednak po tej operacji dało się zauważyć pewne niekorzystne zmiany. Mianowicie system zaczął pracować trochę mniej stabilnie, nawet po przywróceniu go do wersji fabrycznej, wentylator zaczął częściej wchodzić na wyższe obroty i co najgorsze, najbardziej irytujące jest to, że podczas pracy wentylatora na szybszych obrotach słychać bardzo drażniący i irytujący dźwięk o wysokiej częstotliwości. Może nie mam ma słuchu absolutnego, ale ten dźwięk po prostu "wrzyna się w głowę", jest nie do zniesienia, zważywszy, że wentylator często, a w zasadzie prawie cały czas wchodzi na wysokie obroty pomimo tego, że komputer nie jest zbyt intensywnie obciążany i stoi na płaskiej powierzchni. Szczególnie słyszalne jest to np. podczas pracy w nocy. Domniemam, że przyczyną tego jest nowa wersja Biosu, gdyż powyższe zjawisko przed aktualizacją nie występowało. Zauważyłem też pewną zależność. Dźwięk ustępuje po naciśnięciu pokrywy laptopa, albo delikatnym naciśnięciu obudowy na wysokości klawiatury przy wylocie powietrza. Domniemam również, że może być to spowodowane wprowadzoną zmianą w nowej wersji Biosu, (czyli coś związanego z ekranem, cewkami, albo innym układem odpowiedzialnym za wyświetlanie obrazu). Jeśli któryś z użytkowników tego samego modelu, bądź innego z serii E miał podobne odczucia to proszę o podzielenie się nimi.
Strasznie żałuję zmiany Biosu na nowy i z miłą chęcią powróciłbym do starej wersji, która nie powodowała takiego efektu. Jeśli jest jakieś rozwiązanie przywracające poprzednią wersję Biosu to prosiłbym o pomoc w tej kwestii. Dzwoniłem na infolinię i miała Pani poinformowała mnie, żeby została przywrócona poprzednia wersja laptop musi trafić do serwisu. Bardzo nie podoba mi się to rozwiązanie, ponieważ nie chcę podejmować ryzyka związanego z oddawaniem go do serwisu, a poza tym potrzebuję laptopa, na co dzień. Nie wierzę również, że tylko serwis może dokonać downgrade'u Biosu, skoro upgrade jest przeprowadzany z samo wypakowującego archiwum. Dlatego też właśnie postanowiłem założyć ten wątek na forum, aby uniknąć niepotrzebnej jak mi się zdaje wizyty w serwisie i spróbować pozyskać poprzednią wersję Biosu. Chciałem również zwrócić uwagę firmie Sony, żeby zajęła się tym problemem, bo jak widać nowa wersja Biosu nie jest lepsza do starszej, ba nawet więcej wprowadza zauważalną zmianę "in minus", więc może przydałoby się to poprawić, żeby klient chociażby w mojej osobie znów zyskał jej zaufanie:) Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Michał
Po długich rozmowach właśnie z Panią Izabelą uznałem, że nie da rady inaczej załatwić sprawy jak tylko wysłać sprzęt do serwisu, co też mam zamiar uczynić w poniedziałek, a wielka szkoda, bo z żalem i obawą rozstaję się ze sprzętem. Mam nadzieję, że wizyta w serwisie przyniesie zadowalające mnie rezultaty i wtedy będę mógł się wypowiedzieć co do jakości załatwienia sprawy, choć dziwi mnie, że tak prostej "czynności" nie można załatwić "od ręki", wszakże nie jest to żadna usterka sprzętu. O rezultacie poinformuję na forum i mam nadzieję, że firma po mojej interwencji zbada dokładnie sprawę i się nią zajmie.
Pozdrawiam