Podziel się wrażeniami!
SONY zaprezentowało dzisiaj dwa nowe obiektywy dla systemu NEX.
20mm 2.8 - tzw. "naleśnik"
18-200mm F3.5-6.3 OSS
Fajnie, że Nex system sie rozrasta. PowerZoom do filmów będzie idealny.
20/2,8 - odpowiedź na konkurencję Sigmy ... ? Tylko ze sprzedażą w sugerowanych cenach może być kłopot - 19/2.8 kosztuje połowę ceny nowego naleśnika.
Ja nadal czekam na E 85
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=16358
Kolejne obiektywy mają premierę podczas, gdy stare premiery nadal w salonach niedostępne.
Mój znajomy już sie chyba SEL 10-18 nie doczeka...
Power zoom do filmów bedzie idealny:smileyhappy: dobre sobie.Chłopie jak nie masz pojęcia o filmowaniu to radze sie nie wypowiadać.Tym ciemnym obiektywem to sobie mozesz jedynie pofilmowac rodzinke w Egipcie.Co do 10-80 hmm Wieszuje sony dobrego humoru.Kto cos takiego kupi za ponad 3 tys zł? Chyba tylko głupi maniak firmy sony bo nikt normalny.Za te kwote moge spokojnie kupic wiele lepszy i jasniejszy innych firm.
PS.To forum po zmianach proponuje jedynie zasypac i zakopać głęboko.Przed zmianą było tu ciekawie i człowiek jakos sie orientował w tym wszystkim teraz to w ogóle nie przypomina tytpowego forum tylko jakies śmieszne nie dokonczę co....
Message was edited by: konrado1973
Nie rozumiem agresji...
Jak ktoś coś produkuje to po to by to sprzedać, zarozumialstwem jest sądzić, że akurat to ja mam być nabywcą.
Zamożny głupi maniak firmy Sony jest tak samo dobrym klientem jak mądry i zamożny. Zbyt mała cena bywa często przyczyną klęski przy sprzedaży pewnych produktów. Twoja opinia zachęci każdego snoba do zakupu drogiego szkła. Ostatnie szkła Sony są w większości przypadków bardzo ciekawymi konstrukcjami. Dotykałem i wiem co piszę...
Chętnie poznam naleśnika, zważywszy, że 16mm było trochę za szeroko dla mnie i jakoś mdło...
konrado1973 wrote:
Power zoom do filmów bedzie idealny dobre sobie.Chłopie jak nie masz pojęcia o filmowaniu to radze sie nie wypowiadać.
Chciałbym odnieść się tylko do cytowanego fragmentu. Nie wiem jakie Ty masz pojęcie o filmowaniu ale w bardzo wielu kamerach i profesjonalnych i amatorskich używane są obiektywy mające sterowanie zmiany ogniskowej (ale często i ostrości) za pomocą silnika. A więc możemy o nich powiedzieć power zoom. Jedynie z takimi obiektywami nie spotkałem się przy produkcji filmowej na taśmie 35 mm ale to chyba dlatego, że wszystkie ujęcia, przy których towarzyszyłem były wykonywane za pomocą obiektywów stałoogniskowych
Konrado - ja na to patrzę z perspektywy amatora, a nie filmowca-profesjonalisty.
18-200 PZ ma spory zakres, a i zmiana ogniskowej powinna odbywać się cicho i płynnie. Dlatego napisałem, że może to być ciekawa propozycja dla ludzi traktujacych NEXa jako podręczną kamerę.
Co do 10-18 - dla mnie piękna sprawa - szeroko, ostro (gdzieś w internecie widziałem sample i były bardzo OK). To, że cena jest taka a nie inna, to trudno. W cenie zyskujemy stabilizację, a f/4 nie jest jakąś kosmiczną wartością. Przykładowo, za Sigme 10-20/3.5 pod mocowanie Sony też trżeba wyłożyć około 2500zł.
Jakie pole krycia ma ten nowy naleśnik 20/2.8?
Tak się zainteresowałęm z ciekawości...