anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

W końcu tilt-shift na alfinę - nowy z gwarancją

profile.country.PL.title
trutak
Użytkownik

W końcu tilt-shift na alfinę - nowy z gwarancją

http://www.samyang.pl/index.php/pl/2012/wrzesie/124-premiera-obiektywu-samyang-t-s-24mm-135-ed-as-umc

6 ODPOW. 6
profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

Czyli plotki się potwierdziły! Super!


Wiecej info o szkle tutaj: LINK


Nie widzę info, czy jest to szkło FF. W sumie jaki byłby sens 24mm na APSC ;)

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.PL.title
pawelszymanski6
Expert

kris napisał(a):

Czyli plotki się potwierdziły! Super!


Wiecej info o szkle tutaj: LINK


Nigdzie nie widzę info, czy jest to szkło FF. W sumie jaki byłby sens 24mm na APSC ;)


jest ff zręsztą w zalinkowanym opisie na początku :)

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

Moje niedopatrzenie. Niech jeszcze pokażą foty i podadzą cenę :c34

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Ciekawe jak to jakościowo będzie w porównaniu do TS od Araxa, który de facto od dawna był na bagnet A, tylko z dostępnością duży problem.

profile.country.PL.title
Dibo..
Poszukiwacz

Wreszcie pojawi się to szkło :thumbsup: Jeżeli jakościowo i cenowo będzie OK to może się okazać hitem :c20

FF | APS-C | 8 | 18-250 | 16-50 | 35 | 135 | HVL-F58AM
profile.country.pl_PL.title
CLI_CLI
Użytkownik

W sobotę miałem okazję wziąć udział w Samyang Roadshow 2013 w Warszawie. Gwoździem programu był wchodzący na rynek obiektyw z funkcją korekty perspektywy – Samyang T-S 24 mm f/3.5 ED AS UMC. Moje przemyślenia wynikające z testów tego można znaleźć na Facebooku:


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.384297971691890.1073741856.351917638263257&type=1


Zdjęcia i tekst wklejam też poniżej:



Tak wygląda obiektyw Samyang T-S 24 mm f/3.5 ED AS UMC z bagnetem A. Byłem szesnasty na liście, a obiektywy TS do Sony były tylko dwa, niemniej bez problemu go dostałem. Zresztą na wszelkich tego typu pokazach posiadanie aparatu Sony ma taką zaletę, że obiektywy są dostępne praktycznie od ręki - podczas gdy Kanonierzy i Nikoniarze muszą stać w kolejce...


(autor: Adam Kliczek, licencja: CC BY-SA 3.0, źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Samyang_T-S_24_mm_f3.5.jpg)

01_400632_384298035025217_2133760981_n.jpg


A tak wygląda lustrzanka Sony A77 z podłączonym obiektywem Samyang T-S 24 mm f/3.5 ED AS UMC. Obiektyw jest dobrze dopasowany do body, można bez problemu można operować w całym zakresie regulacji pochyłu i przesunięcia. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tilt-shiftem i na początku obsługa wydawała mi się trochę skomplikowana. Chodziło głównie o istnienie aż czterech pokręteł - czarne służą do regulacji tilt-shift, a szare do blokowania pozycji tilt-shift. Chwilę zajęło mi też odkrycie, jak obracać płaszczyzny tilt-shift o 90 stopni (służą do tego szare dźwignie, które należy przyciągnąć w stronę aparatu, a następnie obrócić obiektyw). Po rozgrzewce przyszła pora na zdjęcia.


(Nawiasem mówiąc tę fotografię umieściłem też w Wikipedii w haśle opisującym firmę Samyang Optics: http://en.wikipedia.org/wiki/Samyang_Optics)


(autor: Adam Kliczek, licencja: CC BY-SA 3.0, źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sony_A77_PERCENTAGESIGN2B_Samyang_T-S_24_mm_f3.5.jpg)

02_969596_384298078358546_1403350695_n.jpg


Próba wykorzystania funkcji tilt do osiągnięcia efektu "makiety". Dzięki Live View z funkcją powiększenia mogłem precyzyjnie ustawić płaszczyzny ostrości i nieostrości. Korzystałem przy tym z cyfrowego wizjera wbudowanego w A77 (pozwala m. in. na wyświetlanie powiększonego fragmentu obrazu), gdyż ze względu na bardzo silne słońce korzystanie z ekranu aparatu było utrudnione.

03_972178_384334531688234_839143314_n.jpg


A teraz czas na funkcję shift. Obiektem testu stał się ołtarz w kościele św. Anny na warszawskiej Starówce. Przy fotografowaniu ołtarzy ze względu na żyrandole zwykle trzeba używać szerokich szkieł. Sony A77 ma matrycę APS-C, więc obawiałem się, że Samyang z ogniskową 24 mm może okazać się trochę za "wąski". Po kilku próbach osiągnąłem efekt jaki widać na zdjęciu. Zastosowanie funkcji shift pozwoliło na zachowanie pionowych linii ścian. Chciałem objąć w całości okno ponad ołtarzem, ale niestety zabrakło już zakresu przesunięcia, a nie mogłem się cofnąć ze względu na żyrandol, który wchodził w kadr. Generalnie jednak wynik bardzo mi się podoba, na co wpływ ma niewątpliwie także zastosowanie techniki HDR. Wynikowa rozdzielczość zdjęcia zwiększyła się z 24 milionów pikseli, oferowanych przez matrycę Sony A77 do 39 milionów pikseli.


Zdjęcie w pełnej rozdzielczości można je obejrzeć na serwerze Wikipedii:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Warszawa,_kościół_św._Anny,_ołtarz_HDR.jpg

04_969933_384298088358545_1230750537_n.jpg


I drugie ujęcie z kościoła św. Anny, tym razem chór. Tu nie miałem problemu z żyrandolem, więc objąłem całość budynku, od podłogi do sufitu. To zdjęcie również jest wykonane w technice HDR, a wynikowa rozdzielczość wynosi 41,5 miliona pikseli.


Fotografia ilustruje hasło opisujące kościół św. Anny w Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_św._Anny_w_Warszawie_PERCENTAGESIGN28ŚródmieściePERCENTAGESIGN2...


(autor: Adam Kliczek, licencja: CC BY-SA 3.0, źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Warszawa,_kościół_św._Anny,_chór_HDR.jpg)

05_944132_384298111691876_451883755_n.jpg