annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HET VERHAAL ACHTER DE FOTO: Ki Price

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
291  Weergaven

Ki Price is een mode- en portretfotograaf uit Londen. Ki staat in de sector bekend om zijn alternatieve stijl en ideeën, en hij wordt geïnspireerd door mode, subculturen en tegenculturen, de volheid van kleuren en de speelse aard van seks, maar ook door mensen als Richard Avedon en Guy Bourdin.

 

Hij vertelt ons hier hoe hij zijn iconische foto's weet te maken, zoals deze foto van Winnie Harlow op de catwalk in een bloemenjurk van Moschino. Het is niet eenvoudig zo'n foto te maken tijdens de chaos van een modeshow.

 

Ki PriceKi Price''Deze foto is genomen op de catwalk van Naomi Campbell, de zogenaamde 'Fashion for Relief', tijdens het Filmfestival van Cannes in 2018.

 

Ik had vlak daarvoor backstage foto's genomen van Bella Hadid, Winnie Harlow en Kate Moss, maar de meeste fotografen kennen me en ze hadden een plek voor me vrijgehouden, vooraan op de vloer. Ik gebruik de Sony α7R III voor beautyfoto's backstage, omdat ik met de externe flitser met 10 fps kan fotograferen. Ik gebruik de α9 voor de catwalk.

 

Om specifieker te zijn, gebruik ik de α9 met een 70-200 mm lens met oog-autofocus en een elektronische sluiter, omdat ik daar blindelings op kan vertrouwen. Vervolgens kies ik een plek die perfect in de compositie past, en maak ik foto's van de modellen op de catwalk. 

 

Winnie is momenteel een heel grote naam in de modellenwereld; ze was belangrijk voor de Me Too-campagne en ze vertelt zonder schroom over haar huid en hoe we moeten leren waarderen wat we hebben. De jurk van Moschino viel erg in de smaak toen ze ermee over de catwalk liep.

 

Ieder jaar rijd ik met mijn motor van Londen naar de Alpen. Sony helpt me hier erg bij, aangezien de apparatuur een stuk kleiner en lichter is. Mensen kijken er altijd van op als ik zeg dat ik op de motor ben gekomen''.

 

Camera: Sony α9

Lens: Sony FE 70-200mm F2.8 GM OSS

 

Instellingen:

Oog-autofocus

Elektronische sluiter

 

Bekijk meer van Ki Price bij Alpha Universe »