annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het verhaal achter de foto: Michael Schaake

profile.country.GB.title
_J.G.M_
Community Team
Community Team
946  Weergaven

Michael Schaake komt uit het Duitse Bonn. Hij maakte als zesjarige al foto's met zijn vaders handmatige SLR-camera. Als tiener besteedde hij uren in zijn zwart-wit uitgeruste donkere kamer en een paar jaar geleden maakte hij van zijn passie zijn beroep.

 

Michael weet vaak precies het juiste moment te vinden dat het licht het landschap raakt op precies de juiste hoek. De resultaten zijn betoverend, inspirerend en adembenemend.

 

Hier legt hij het proces uit achter een van deze magische foto's.

 

Michael SchaakeMichael Schaake

 

"Wanneer ik in het noorden ben, neem ik graag bergwandelingen en zoek ik naar uitzichten en fotomogelijkheden die weinig mensen vinden. Maar sommige klassiekers zijn een must om te bezoeken.

 

Hier zie je het pittoreske dorpje Reine in de Noorse eilandengroep de Lofoten. Dit bekende dorp is elk jaar populair onder toeristen. 

 

Op deze avond in februari was het erg koud en wachtte ik daar om mijn foto's te maken in het blauwe uurtje — een klassiek beeld dat veel fotografen graag in hun portfolio zouden hebben. 

 

Maar vaak is het licht net niet goed. Ik wilde dat blauwe licht dat zo typisch is voor noordelijke winters, maar het waaide veel en de reflecties in het water waren moeilijk te zien.

 

Toen kreeg ik een meevaller: precies in het blauwe uurtje (dat hier zijn naam eer aan doet!) ging de wind een paar minuten liggen en kon ik het beeld vastleggen. Ik zette het diafragma op f10 bij 8 seconden zodat de lichtbronnen er stervormig uitzagen.

 

Wachten op het juiste moment was het echt waard — ondanks de kou — en uit de vijf foto's die ik had gemaakt, vond ik deze absoluut perfect."

 

Camera: Sony α7R III

 

Lens: Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS

 

Instellingen:

8 s bij f/10

ISO 200

 

Bekijk meer van Michael Schaake bij Alpha Universe »

 

Volg Michael Schaake op Instagram »