annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio en windows 8

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
ErikVaio
Bezoeker

Vaio en windows 8

Ik ben gewoon even benieuwd wat anderen ervan vinden... Ik heb een sony laptop (vaio vpceb3s1e/bq) die net meer dan 2 jaar oud is. En nu hoor ik tot mijn grote verbazing dat Sony geen drivers voor deze laptop voor Windows 8 gaat leveren. Ik vind dit echt belachelijk, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb hier pc's van 7 jaar oud staan, windows 8 is geen probleem. Ik vindt het vooral belachelijk omdat de videokaart (ati radeon 5650) in de vaio niet compatible is met de standaard drivers van ATI, dus Sony is de enige die evt voor de driver zou kunnen zorgen. De windows 7 driver zorgt overigens voor een pracht van een blue screen.

Het is mijn eerste Sony en ik ben er op zich heel tevreden mee. Ik had ook altijd een hoge pet op van Sony, maar als dit de manier is waarop Sony met zijn klanten omgaat....laatste Sony. Anders moet me bij elk nieuw besturingssysteem waar gaan afvragen: doen ze het of doen ze het niet.

Voordat ik er werk van ga maken was ik even benieuwd of er nog anderen zijn die met hezelfde probleem zitten. En ik was uberhaupt benieuwd wat anderen hiervan vinden.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien is hier iets te vinden: http://www.sony.co.uk/support/en/topics/landing/windows_upgrade_offer

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik kan alleen beamen wat je hier zegt...heb enkele maanden geleden ook windows 8 aangeschaft, maar wegens de vele problemen met de sony drivers die er bijna niet zijn voor win 8 (en andere problemen die ik met win 8 heb), zit ik terug met win 7...

Voor een grote hoop mensen is dat allemaal prima deergelijke sony drivers...het is gemakkelijk terug naar fabrieksinstellingen te zetten en dergelijke, maar komaan...beetje meer support Sony?

Ik blijf alleszins nog wel bij Sony, de (S-type) vaio die ik heb is wel super op zich, heb er veel plezier van! :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien is hier iets te vinden: http://www.sony.co.uk/support/en/topics/landing/windows_upgrade_offer

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
vvprod
Nieuw

VAIO VPCEB3S1E driver windows 8.1. Ik weet dat ik reageer op een oude post, maar bij deze opdat het mogelijk anderen kan helpen bij dit probleem. Sony heeft dd 17-7-14 namelijk nog steeds geen specifieke beeldschermdrivers voor w8 gemaakt, en ik had na de tweede keer herinstalleren (van fabrieksinstellingen via w7 naar w8-upgrade) hetzelfde probleem, namelijk wel geluid maar geen beeld bij video's. Helaas kon ik me in 1e instantie niet herinneren hoe ik het de 1e keer had opgelost, maar gelukkig ben ik er zojuist opnieuw uitgekomen. Ga naar de support website van sony (http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/VPCEB3S1E/list#os1) en download het stuurprogramma/driver met kenmerk ATI 8.723.8.2 bijvoorbeeld naar je buroblad. En nu komt de truc: dit bestand open je onder compatibiliteitsmodus. Klik hiervoor op de rechtermuisknop en selecteer 'compatibiliteitsproblemen oplossen'. Vervolgens moet je mogelijk nog een beetje rommelen, maar punt is dat je ervoor moet zorgen dat dit bestandje uitgevoerd wordt als zijnde onder windows 7. Vervolgens kan het zijn dat er diverse foutmeldingen komen namens AMD. In mijn geval moest ik mijn laptop even uitzetten dmv aantal seconden vasthouden van de aan/uit-knop, maar na opstarten werkt alles zoals het hoort en staat de driver netjes ge-installeerd.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt voor het bericht vvprod!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training