anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Plamki na zdjęciu - pytanie

profile.country.pl_PL.title
Quartz.
Użytkownik

Plamki na zdjęciu - pytanie

Witajcie,
od kilku dni zauważam na moich zdjęciach dziwne plamki. Pojawiają się na zdjęciach z przysłoną >20 (chyba). Domyślam się że to plamy na matrycy. Tylko skąd się tam wzięły ? Obiektywu nie ściągałem od zakupu (styczeń), cały czas mam założony 18-200.

Jeśli to plamy na matrycy to czym je najlepiej usunąć? Dodam że nie mam doświadczenia, a zamieszczony w tym dziale tutorial już czytałem.

Czy te plamki równie dobrze mogą być zabrudzeniami na obiektywie? Jeśli tak to co polecacie do czyszczenia (mam tylko szmatke z mikrofibry)

W załączniku zdjęcie z zaznaczonymi plamami

46 ODPOW. 46
oldguest
Początkujący

marcinb24 napisał(a):

Z czasem chyba przestaną włazić jak poprzedmuchuje, jeszcze kilka razy?



Niestety nie, pyłki na matrycy są nieodłączną cechą cyfrowych lustrzanek :c9 Nawet jeśli nie będziesz zmieniał obiektywu to i tak i w końcu się pojawią.

profile.country.PL.title
SZFENDAK
Poszukiwacz

franek4always napisał(a):

marcinb24 napisał(a):

Z czasem chyba przestaną włazić jak poprzedmuchuje, jeszcze kilka razy?



Niestety nie, pyłki na matrycy są nieodłączną cechą cyfrowych lustrzanek :c9 Nawet jeśli nie będziesz zmieniał obiektywu to i tak i w końcu się pojawią.


nie wiem jak Wy to robicie ale ja czyszczę(dmucham)średnio raz na miesiąc a mielę obiektywami czasem 4-8 razy w ciągu dnia i potrafię zostawić aparat bez dekielka czy obiektywu na parę godzin

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

SZFENDAK napisał(a):

nie wiem jak Wy to robicie ale ja czyszczę(dmucham)średnio raz na miesiąc a mielę obiektywami czasem 4-8 razy w ciągu dnia i potrafię zostawić aparat bez dekielka czy obiektywu na parę godzin