Podziel się wrażeniami!
Witam,
Odrazu zaznaczam, że posiadam najnowszy firmware, a z problemem borykam się od początku.
TV ma następujące problemy:
1. TV podłączony przez Wifi - po losowym włączeniu tv nie widzi żadnej sieci Wifi, tym bardziej tej do której jest wpisany, nie pomaga nawet konfiguracja nowego połączenia sieciowego, pomaga kilkuktorne wlączenie i wyłączenie tv lub odpięcie go od zasilania. Po czasie znowu to samo, tak jakby gubił zapisaną sieć WiFi
2. Najbardziej frustrujacy problem z dźwiekiem...niezależnie czy jest to np. YouTube, dekoder cyfrowego polsatu lub nawet film z pendrive. Przy losowym włączeniu wideo ze źródła nie ma dźwieku należy wejść w zaawansowane ustawienia dzwięku i włączyć i wyłączyć funkcje Dolby Digital Plus Out i/lub Zakres dynamiki. Przełącze kanał tv, zmienie wideo i problem występuje od nowa aż idzie dostać ku...
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Witam,
Ad1. Ustaw w routerze kanał wifi na stały z przedziału 1-11. Domyślnie większość routerów automatycznie zmienia kanały wifi, co może powodować rozłączanie telewizora z siecią. W zmianie tego ustawienia może pomóc dostawca Internetu.
Ad2. Spróbuj wyczyścić pamięć podręczną (inicjalizuj informacje osobiste) oraz przywróć ustawienia fabryczne telewizora. Obydwie funkcje można odszukać poprzez HOME - Ustawienia - Pomoc techniczna. Jak nie pomoże daj znać.
Pozdrawiam
Problem rozwiązany z dźwiękiem jak i Wifi.
Okazało się, że nie potrzebnie dekoder był spięty optykiem do tv zamiast do kina domowego
A Wifi działa już prawie tydzień i nie ma problemów z łączeniem
Dzięki @djrychu za pomoc.
ad1. sprawdź czy nie masz innego urządzenia działającego na WiFi zakłócającego - ja tak mam po włączeniu PS3 (wywala mi neta w TV i na Lapku) - ew. przesiadka na kabel, zmiana kanału na routerze ew. stałe ip
Witam,
Ad1. Ustaw w routerze kanał wifi na stały z przedziału 1-11. Domyślnie większość routerów automatycznie zmienia kanały wifi, co może powodować rozłączanie telewizora z siecią. W zmianie tego ustawienia może pomóc dostawca Internetu.
Ad2. Spróbuj wyczyścić pamięć podręczną (inicjalizuj informacje osobiste) oraz przywróć ustawienia fabryczne telewizora. Obydwie funkcje można odszukać poprzez HOME - Ustawienia - Pomoc techniczna. Jak nie pomoże daj znać.
Pozdrawiam
Przede wszystkim zacząłem od ustawień fabrycznych.
ad.1 Zmieniłem kanał na 10. Potestuję przez parę dni i dam znać. Na marginesie skoro TV "gubi" zapisaną sieć WiFi to nie jest tak, że powinien znaleźć wtedy inne, a on nie może znaleźć dosłownie żadnej?
ad.2 Zrobiłem tak jak pisałeś i bez zmian. Dodam jeszcze, że mam podłączone kino domowe firmy Samsung do tego tv i z ciekawości przełączyłem na głośnik tv i wszystko działa bez problemu. Więc nie wiem czemu to się dzieje przy podłączonym kinie domowym i wydaje mi się, że problem jest z materiałami które mają audio AC3.
Witam,
@jerzy666 zgłosiłem ponownie Twoje uwagi do supportu - oto odpowiedź:
Odnośnie sieci Wi-Fi, musi być ustawiony kanał obsługujący TV z przedziału 1-11, a najlepiej 1 albo 6 albo 11, ponieważ są najmniej obciążone.
W kwestii dźwięku, jeśli jest to nagminny problem, zalecałabym reset fabryczny, uprzednio odłączając wszystkie urządzenia od telewizora. Problem może być spowodowany niewygaszeniem procesów z poprzedniej sesji z wcześniejszą wersją oprogramowania.
Reset:
Home na pilocie - Ustawienia - Pomoc Techniczna - Ustawienia fabryczne - Wymaż wszystko
Proces ten usunie wszelkie ustawienia użytkownika.
Pozdrawiam
WiFi ustawiełem kanał 1 i testuje narazie nie ma problemów, więc zobaczymy
Jeśli chodzi o dziwięk zrobiłem reset do ustawień fabrycznych z wypiętymi wszystkimi kablami i nadal to samo. Widzę, że problem pojawia się na kanałach telewizyjych, w których tv pokazuje w lewym górnych rogu napis "Stereo Dolby Digital 1080i". W przypadku kanałów z "Stereo 1080i" nie ma problemu. Przypomnę, że problem wystęuje przy niektórych materiałach na YouTubie oraz plików w formacie .mkv
Witam,
@jerzy666 zgłosiłem ponownie Twoje uwagi do supportu - oto odpowiedź:
Odnośnie pytania dotyczącego dźwięku nie padła odpowiedź jakim przewodem podłączone jest kino domowe (HDMI, optyczny, przewód analogowy)? Czy klient ma możliwość sprawdzenia poprawności działania z innym zestawem audio? Jeśli problem nie występuje po przełączeniu na głośniki TV to oznacza, że dźwięki są przetwarzane poprawnie przez odbiornik, a problem jest z samym jego przesyłem lub odbiorem przez kino. W przypadku podłączenia innego zestawu będzie można stwierdzić w 100%, czy problem leży po stronie TV, czy kompatybilności z posiadanym przez klienta zestawem audio.
Pozdrawiam
Problem rozwiązany z dźwiękiem jak i Wifi.
Okazało się, że nie potrzebnie dekoder był spięty optykiem do tv zamiast do kina domowego
A Wifi działa już prawie tydzień i nie ma problemów z łączeniem
Dzięki @djrychu za pomoc.