Podziel się wrażeniami!
Witam,
mam pytanie odnośnie aktualizacji z października 2016, V3.001:
https://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdlw-firmware-update-v3001eua/KD-65X...
Jedną ze zmian jest "zakończenie wsparcia dla aplikacji Skype":
https://www.sony.pl/support/pl/product/kd-65x9005b
Stąd moje pytanie, czy po aktualizacji nie będę juz mógł korzystać ze Skype w ogóle czy nadal będzie możliwosć korzystania z ostatniej dostępnej wersji?
Biorąc pod uwagę podejście Sony do aktualizacji softu dla tego modelu (np. brak aktualizacji z HDR), wsparcie tylko rpzez rok itd. miło byłoby żeby użytkownicy nadal mogli korzystać z ostatniej wersji Skype na tym modelu. Sony pewnie już zadnej aktualizacji nie wyda (nie mam złudzeń, to mój ostatni TV od Sony). Czy ktoś instalował już tą aktualizację i może mi powiedzieć czy aplikacja Skype nadal jest dostępna?
Bo jeśli nie to rozumiem, że Sony zapewni swoją własną aplikację do video rozmów?
Inaczej po co kamerka w tym telewizorze? Najpierw zabrali radio, później facebooka, teraz Skype... Na szczęście jakiś czas temy wyłączyłem automatyczne aktualizacje żeby przestać tracić funkcje za które kiedyś przecież zapłaciłem 😕
Bo nawet jeśli Skype nie wyda nowszej wersji apki to w dalszym ciągu powinna być możliwosć używania ostatniej wersji, która działa dobrze i nie ma z nią problemów.
Jeśli ktoś instalował tą wersję czy są jakieś zmiany pod względem szybkości działania TV?
Jakieś nowe błędy się pojawiły?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Witamy,
Skype nie wycofała firma Sony. Decyzje o odebraniu tej aplikacji wszystkim producentom telewizorów podjał jej właściciel , Microsoft.
Przepraszamy za utrudnienia. Pozdrawiamy, zespół Sony.
Wg Skype po zaprzestaniu wsparcia przez Microsoft to od producenta telewizora zależy czy usunie on aplikacje:
"To zależy od modelu telewizora. Producenci telewizorów mogą usunąć aplikację Skype dla telewizorów z niektórych lub nawet wszystkich produkowanych modeli. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z producentem telewizora i zapytaj, czy w przypadku twojego modelu aplikacja Skype dla telewizorów będzie nadal dostępna."
"Mogą" to nie znaczy, że muszą, stąd moje pytanie czy Sony na własne życzenie usunęło Skype czy pozostawiło jej najnowszą dostępną wersję? Wsparcie zakończył Microsoft, ale decyzja o usunięciu pozostaje w rękach producenta telewizora, w tym wypadku Sony.
Źródło: https://support.skype.com/pl/faq/FA34642/czy-skype-dla-telewizorow-jest-nadal-obslugiwany
Wydaje sie zatem ze moge sadzic sie z Sony o niezgodnosc towaru z umowa / utrate wartosci sprzetu z winy producenta .
Ten TV mial w opisie wymieniona funkcje video rozmow przez Skype a teraz dolaczona kamerka jest bezuzyteczna. Microsoft zaprzestal dalszego rozwijania aplikacji, ale to od producenta sprzetu (Sony) zalezalo czy aplikacje pozostawi czy ja usunie (nie wiadomo po co). Sony moglo, ale nie musialo usuwac tej aplikacji, jak zreszta podaje sam Microsoft.
Droga sadowa to chyba jedyna sluszna opcja... podobnie bylo z radiem a pozniej Facebookiem.
Witamy
Rozpatrywaniem takich spraw zajmuję się Dział Obsługi Klienta Sony i tam należy również kierować wszelkie skargi, zażalenia czy reklamacje odnoście rozpatrywanych spraw, ponieważ posiadają oni odpowiednie procedury eskalacyjne. Forum Sony nie jest miejscem do tego przeznaczonym.
Pozdrawiamy, zespół Sony.
Ale jest miejscem przeznaczonym do tego zeby uzyskac odpowiedz na pytania zwiazane ze sprzetem oraz powiazanym oprogramowaniem dedykowanym dla tego urzadzenia.
Tych nie uzyskalem, a jedyna odpowiedz jaka otrzymalem okazala sie byc niezgodna z prawda:
"Decyzje o odebraniu tej aplikacji wszystkim producentom telewizorów podjał jej właściciel , Microsoft."
Gdzie wykazalem, ze Microsoft pozwolil producentom sprzetu na podjecie decyzji.
Z nieznanych mi przyczyn Sony postanowilo usunac aplikacje, stad moja reakcja a przede wszystkim pytanie zadane w watku.
Na forum szukalbym pomocy, a w przypadku gdy ta pochodzi od Sony_Poland - to rzetelnej odpowiedzi jesli jest taka mozliwosc. W innym przypadku oczekiwalbym informacji na temat gdzie taka pomoc moge uzyskac (teraz juz padla).
Niestety poczatkowo odpowiedz, ktora padla okazala sie nie byc pomocna, a przede wszystkim niezgodna z prawda i / lub wynikajaca z niewiedzy...
@azzido gratki za piękne zaoranie i podparcie wszystkie źródłami Rada z mojej strony: nie licz na otrzymanie od nich rzetelnej informacji. Zaraz w swoim stylu przestaną odpisywać i temat umrze
Co do dalszej walki: powiedzą, że aplikacja nie aktualizowana / nie wspierana już przez producenta będzie stanowiła zagrożenie dla telewizora, dla Ciebie i Twojej rodziny (wiesz, hakiery nie śpią) oraz że to właśnie DLA TWOJEGO DOBRA ją usunęli
Dostalem 2 takie corporate bull*****y:
Szanowny Panie,
dziękuję za kontakt z firmą SONY Europe.
W nawiązaniu do zgłoszenia, informuję, iż jest nam niezmiernie przykro mi z powodu niedogodności, których Pan doświadcza. W odniesieniu do Pańskiej reklamacji uprzejmie informuję, że zgodnie z gwarancją
http://services.sony.pl/support/pl/warranty/general:
6. e) Gwarancja obejmuje wyłącznie sprzętowe podzespoły produktu. Nie obejmuje zaś oprogramowania (Sony lub innego), dla którego zawarto umowę z klientem lub oddzielną umowę gwarancyjną lub które podlega wyłączeniu, lub które takim umowom powinno podlegać.
Ponadto pragnę poinformować, iż Skype ogłosił, że oprogramowanie „Skype for TV” (Skype dla telewizorów) nie będzie w przyszłości aktualizowane. W związku z tym z końcem czerwca 2016 r. firma Sony zakończy wsparcie dla aplikacji Skype w telewizorach Sony BRAVIA/odtwarzaczach Blu-ray.
Drugi:
Szanowny Panie,
dziękuję za odpowiedź.
Przykro mi z powodu niedogodności, jakie Pan napotkał. Uprzejmie informuję, że aplikacja została usunięta, kiedy stała się niefunkcjonalna, by nie wprowadzać Klientów w błąd.
Stała się niefunkcjonalna?
Cały czas działała...