anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Kłopotliwy KDL-40W4000

profile.country.PL.title
jozefg
Nowicjusz

Kłopotliwy KDL-40W4000

Witam
Sprawiłem sobie telewizorek, oczywiście LCD no i oczywiście SONY, przez sentyment chyba do tej firmy - KDL-40W4000.
Wygląd bez zarzutu, pilot i menu jak zwykle u SONY - bezbłędne. :D

Ale tu koniec radości - mogę oglądać praktycznie tylko na wprost, wtedy obraz jest bardzo dobry.
Ale już poczynając od kąta ~25-30 stopni - zonk! :smileytwisted:
Obraz robi się mdły, zamiast czarnego jest szarość, kolory blade i obraz tak jakby "plastyczny".
No ale od czego jest autoryzowany serwis? Zgłosiłem wadę, przyjechali, telewizorek zabrali.
Za 2 dni dzwoni uprzejma pani że telewizor odwiozą bo nie stwierdzili usterki.
Pojechałem na ten serwis, tłumaczę im w czym rzecz, nie dociera!
"Panie, ten model tak ma i jest wszystko zgodne z normą fabryczną SONY. A wogóle to po co pan LCD kupił."
Pojechałem do salonu, oglądam włączony ten sam model - nie ma tego zjawiska! Można oglądać pod dość ostrym kątem i obraz jest normalny.
Dzwonię na infolinię SONY - uprzejma pani powiedziała że to jest wada i kazała zawieżć do innego serwisu SONY albo reklamować u sprzedawcy.
Opcja innego serwisu odpada - ~180km. Dzwonię do sprzedawcy: "Panie, jak sewis powiedział że tak ma być to co my do tego mamy?"
I mam pytanie: Co z tym fantem robić?
Telewizor z takimi kątami widzenia to ja mogłem kupić za 1,5tysiąca, a SONY wiadomo ile kosztuje... :smileyevil:

22 ODPOW. 22
profile.country.PL.title
jozefg
Nowicjusz

scarface napisał(a):

jozefg napisał(a):


"Panie, ten model tak ma i jest wszystko zgodne z normą fabryczną SONY. A wogóle to po co pan LCD kupił."



Ps. Który autoryzowany serwis Sony Ci tak powiedział?

Wolałbym tego publicznie nie podawać... :(

profile.country.pl_PL.title
vinci77
Poszukiwacz

może ustaw sobie w menu opcje "sklep" zamiast "dom" będziesz miał wtedy lepszy kontrast ;-)

profile.country.pl_PL.title
Pawe_1975
Początkujący

A może warto podejść do sklepu i porównać inny egzemplarz. Znajomi mają ten model i obraz jest idealny bez względu na kąt patrzenia. Pozdrawiam

stasiek-----
Początkujący

Mam ten model. Telewizje oglądam z naprzeciwka ale jeśli przestawię fotel w sam róg pokoju, to barwy odbieram dokładnie w ten sam sposób. W ogóle kolory w tym tv są zarąbiste.

profile.country.pl_PL.title
Piotr_62
Początkujący

Posiadam ten model Sony i mówiąc obiektywnie to obraz jest bez zarzutu patrząc prostopadle na jego ekran (jakość czerni i kolory). Patrząc pod większym kątem: do ok. 45 stopni nie zauważam pogorszenia parametrów obrazu(może minimalnie jakość czerni jest słabsza). Owszem, znacząco słabiej jest patrząc pod kątem większym niż ok.120 stopni.
Mój Sony też jest "Made in Spain" (z informacji uzyskanej w Sony wynika że wszystkie od 40 cali wzwyż oficjalnie rozprowadzane w Europie pochodzą z hiszpańskiej fabryki Sony)

Generalnie z mojego KDL 40W4000 jestem b.zadowolony.

Pozdrawiam forumowiczów ;)

profile.country.pl_PL.title
Zimny_
Użytkownik

Chyba wszystkie tv sprzedawane w Polsce ( i w wielu krajach europy) przez Sony są właśnie produkcji hiszpańskiej.
Co do kątów, nie można tego zamaskować w sklepie. Cokolwiek puścisz na tv, przy zmianie barw, jakieś kolorowej scenie możesz ocenić kąty. I nie jest tak, że w sklepie to wygląda super extra a w domu tragicznie. Jest tak samo. Więc zamiast "psioczyć", lepiej iść i zobaczyć..

oldguest
Początkujący

Większość mniejszych telewizorów jest produkcji Słowackiej

profile.country.pl_PL.title
Zimny_
Użytkownik

Tak, mówiłem o tych większych. Szczerze mówiąc, jakoś nie interesuję się tymi mniejszymi, bardzo rzadko mam z nimi jakąś styczność...

profile.country.PL.title
jozefg
Nowicjusz

Dzięki wszystkim za cenne uwagi. :)

scarface napisał(a):

Poziomy kąt widzenia w najnowszych LCD to 178s. ....... Nie stwierdziłem żadnych problemów z kątami widzenia (odbiorem kolorów) do kąta w granicach 40 - 50 stopni.

Gdyby tak było to nie było by problemu.

Zimny napisał(a):


Co do kątów, nie można tego zamaskować w sklepie. Cokolwiek puścisz na tv, przy zmianie barw, jakieś kolorowej scenie możesz ocenić kąty. I nie jest tak, że w sklepie to wygląda super extra a w domu tragicznie. Jest tak samo. Więc zamiast "psioczyć", lepiej iść i zobaczyć..

A może warto podejść do sklepu i porównać inny egzemplarz.

Byłem w sklepach RTV w sobotę i dziś. Sprzedawcy maskują wady w dość sprytny sposób: na wystawione telewizory lecą reklamowe programiki przejaskrawione i z bardzo szybko zmienianymi scenami, migające. Ale mimo to udało mi się trafiać na sceny bardziej statyczne.
A więc SONY W4000, E4000 : Do kąta 60* od osi (czyli 120*) jakość obrazu nie ulega pogorszeniu w stopniu widocznym. Oczywiście widać różnice w poszczególnych modelach czy egzemplarzach ale w granicach przyzwoitości.
TV innych firm pomijam ale jest to baardzo różnie. :)
Ewenementem był tu SONY 37" z serii 3000 któremu obraz nie zmieniał się praktycznie pod żadnym kątem patrzenia. :)
...o obraz jest bez zarzutu patrząc prostopadle na jego ekran (jakość czerni i kolory). Patrząc pod większym kątem: do ok. 45 stopni nie zauważam pogorszenia parametrów obrazu(może minimalnie jakość czerni jest słabsza). Owszem, znacząco słabiej jest patrząc pod kątem większym niż ok.120 stopni.

Czyli Kolega ma normalny telewizor. ;)
W moim obraz blednie przy kącie patrzenia ~30* od osi i myślę że po prostu trafiłem na taki egzemplarz, czyli miałem pecha. :smileyevil:
I nie mówcie że mogłem sprawdzić przy zakupie bo nie mogłem - kupowałem w sklepie a odbierałem zapakowany w magazynie gdzie nie można było sprawdzić, brak warunków.

Gdzie to reklamować? U sprzedawcy czy w Sony?

scarface-----
Początkujący

Specem od reklamacji nie jestem - ostatnio zgłosiłem do reklamacji buty i robiłem to w sklepie, w którym je kupiłem. Sprzedawczynie z góry założyły, ze to ja zepsułem "bo widać, że samo by się tak nie zrobiło". Rzeczoznawca przyznał mi rację a Panią było głupio :) Ale to taka mała dygresyjka.

Wracając do twojego tematu (traktuj to co piszę jako "prawdopodobnie"). Możesz reklamować u sprzedawcy (on też odpowiada) i u producenta. Gdzie lepiej? Szanse na uznanie pewnie podobne. W sieci jest trochę stron o sposobach postępowania pisanych przez speców.