Podziel się wrażeniami!
Zakupiony przeze mnie telewizor 50W755C posiada następujące wady:
WAŻNE! Ze względu na mnogość różnego rodzaju błędów i problemów oraz niedogodności, jako potwierdzenie ich występowania, odsyłam Państwa na oficjalne forum SONY Community Polska (https://community.sony.pl/t5/telewizory/bd-p/tv_pl_1 ) oraz SONY Community UK (https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/bd-p/Android_TV ), gdzie każdy z w/w problemów jest szczegółowo rozpisany. Szczególnie polecam wersję UK, gdzie serwis SONY regularnie stara się odnosić do wskazywanych błędów i informuje o postępie prac, w przeciwieństwie do polskiego zespołu, który sugeruje jedynie restart telewizora. Lek na całe zło.
Zgłoszone wyżej błędy, przekazałem już wcześniej na forum. Pomimo dobrych 2-3 miesięcy, nie doczekały się rozwiązania, co w mojej ocenie można jednoznacznie potraktować jako błędy nie do usunięcia w drodze ingerencji serwisu lub aktualizacji oprogramowania.
Pozostałe błędy nie zostały rozwiązane od chwili zakupu, lub zostały poprawione (niewymienione wyżej) i zastąpione nowymi (m.in. opisane wyżej). Problemy te nie dotyczą jedynie tego konkretnego telewizora czy modelu, a są powielane przez kolejnych użytkowników, posiadających telewizory z rocznika 2015, 2016 i 2017.
W odniesieniu do pkt 10 i 11 widzę tu działania wprowadzające w błąd. Raz, promowanie rozrywki, której nie można doznać, zapewne za sprawą zbyt słabych podzespołów telewizora, o czym firma SONY nie informuje, że mogą wystąpić utrudnienia. Dwa, promowanie i zachęcanie do zakupu telewizora, z pomocą aplikacji, która stanowi rozszerzenie możliwości korzystania z domowego centrum rozrywki, a jednocześnie jej okrojenie z bazowych funkcjonalności i tym samym ograniczenie dostępu do telewizora. Utrzymywanie nieaktualnych materiałów promocyjnych na stronach WWW, wskazuje na celowe działanie mające wprowadzić konsumenta w błąd.
Brak wsparcia ze strony firmy SONY, dobiegająca końca gwarancja, brak perspektyw do rozwiązania wskazanych niedogodności oraz duże prawdopodobieństwo, że kolejne lata spędzę z przysłowiowym bublem, zmuszają mnie do podjęcia działań, mających doprowadzić do zwrotu produktu i zwrotu zapłaconej za niego ceny.
Zakupiony telewizor jest pełen wad fizycznych – istotnych, podpartych Kodeksem cywilnym – obniżających funkcjonalność urządzenia, bez możliwości naprawy tego stanu rzeczy. Wartość urządzenia, jego funkcjonalność, użyteczność!, jest pomniejszona, poprzez konieczność korzystania z rozwiązań zewnętrznych lub rezygnacji z korzystania z funkcjonalności, jakie ten model telewizora posiada, na rzecz innych (albo jedno, albo drugie). Pomimo zapewnień ze strony serwisu firmy SONY, zapewnień dotyczących chęci wydania kolejnych aktualizacji, poprawienia już istniejących błędów, zapewnień dot. przekazywania zgłoszeń zespołom trenerskim, zakupiony produkt nie pozwala na swobodne korzystanie z niego w zakresie, do jakiego został on wyprodukowany.
Problemy o których mowa, posiadają swoje zgłoszenia na których rozwiązanie, w większości, użytkownicy oczekują ponad rok czasu. Serwis SONY zaprzestał wskazywania jakichkolwiek dat naprawy stanu rzeczy, a kolejne aktualizacje systemu jak i narzędzi do działania telewizora, powodują namnażanie kolejnych niedogodności.
Mając na uwadze, że za sam system telewizora odpowiada firma Google, udało mi się również sprawdzić rozwiązania typu Android BOX (zewnętrzne przystawki z systemem AndroidTV), na których wiele opisanych wyżej problemów nie występowało. Zapewne wynikało to z faktu, że było to urządzenie zewnętrzne a nie system zintegrowany z telewizorem. Taki stan rzeczy potwierdza, że działanie telewizora mnoży niedogodności, a zewnętrzny system firmy Google, nie współpracuje lub nie obsługuje podzespołów telewizora należycie.
Część wyżej wskazanych wad została ujawniona od chwili pierwszego uruchomienia telewizora. Wcześniej roszczenia związane z problemami z działaniem telewizora, zgłaszane były do serwisu firmy SONY – drogą e-mail oraz przez telefon. Rozwiązanie nie wymagało wizyty serwisanta, ale też pojawiające się błędy nie zostały ostatecznie rozwiązane. Wg. Otrzymanych informacji, kolejne aktualizacje systemu, miały wnosić coraz więcej usprawnień i docelowo doprowadzić do prawidłowego działania sprzętu. Ale tak nie jest.
Co firma SONY chciała by dodać w tym temacie?
Miłej lektury The Sony Android TV Experience (Marshmallow/2017)
Znam to, ale nie w tym rzecz jednak. Autor tego tekstu niby poidpisuje to pod SONY, z drugiej strony problem dotyczy całego AndroidTV. Ale to samo dotyczy telefonów, prawda jest taka że AndroidTV jest niczym czysty Android na telefonie. A więc zawiera w sobie niezbędne minimum do tego, aby wszystkie podzespoły działały. I tu Android TV jest świetnym wyborem dla kowalskiego, którego celem jest włączenie gry czy kodi. Ale jeśli kowalski któregoś dnia wpadnie na głupi pomysł, doinstalować coś do Kodi czy doposażyć się w jakiś nowy sprzęt, aplikację, AndroidTV okazuje się że nie radzi sobie z tym, a cały niesmak przenoszony jest na producenta telewizora. I z jednej strony nadal uważam, że SONY uratowało sobie tyłek AndroidTV zastępując nim swojego smarta, czy też system, bo do smarta to było mu daleko, ale z drugiej strony przed Google i producentami długa droga do tego aby to wszystko ze sobą działało jak trzeba. AndroidTV jest fenomenalny i problemem nie jest firma SONY, problemem jest to że mozliwości (bajery) w telewizorach przerosły AndroidTV. Google jest na etapie wdrażania materiałów HDR w YouTube, podczas gdy HDR na telewizorach jest od dawna. I tak dalej. Generalnie w moim tekście, odnoszę się do produktu jaki posiadam i jak SONY wie, tak jak i inni, broniłem sprzętu długie miesiące publikując kolejne filmy pokazujące zalety systemu. Ale w pewnym momencie skończyło się pokazywanie jak instalować aplikacje i chciałem przygotować film jak coś działa w TV i co się stało? okazało się że nie działa. Po 2 zniszczonych dyskach, kilkukrotnie utraconych danych z pendrive, rozsypanym systemie nagrywania, przenoszenia aplikacji na pendrive dziś telewizor służy tylko do oglądania telewizji. Poza KODI nie uruchamiam na nim nic. A i z samą telewizją mam problem, bo w 21 wieku, 2017 roku, nadal ktoś (UPC i SONY) wciska mi kit, że wszystkie problemy jakie wskazałem wyżej, są wynikiem używania modułu CAM, a wszystkie inne bolączki można rozwiązać restartem telewizora który i tak średnio restartuje się 100 razy w tygodniu. Nie wiem do kogo mam większe pretensje, czy do SONY że po 2 latach nadal nie doprowadzili całego systemu do porządku, czy do Google że chyba kompletnie nie kontroluje tego jakie są potrzeby konsumentów i producentów telewizorów.
Cenię sobie markę SONY, cenię sobie pomysł TV z AndroidTV, ale niestety, mam dosyć, jestem zmęczony a za 3 miesiące mam koniec gwarancji i co? Jeszcze z jedna aktualizacja i zostaje z pół produktem. odpukać że mam sam telewizor i konsolę, a nie jakieś kina domowe, pierdoły, lasery, amplitunery, bo chyba bym szajby dostał... a może gdybym to wszystko miał to wybrałbym produkt z innej półki i marki. Generalnie widzę już w salonie 55 cali Samsunga i konsolę Microsoftu - a co mi tam i tak nie ma związku konsola z telewizorem. A obok alternatywnie przystawka z Androidem.
Damaranus napisali:Znam to, ale nie w tym rzecz jednak. Autor tego tekstu niby poidpisuje to pod SONY, z drugiej strony problem dotyczy całego AndroidTV. Ale to samo dotyczy telefonów, prawda jest taka że AndroidTV jest niczym czysty Android na telefonie. A więc zawiera w sobie niezbędne minimum do tego, aby wszystkie podzespoły działały. I tu Android TV jest świetnym wyborem dla kowalskiego, którego celem jest włączenie gry czy kodi. Ale jeśli kowalski któregoś dnia wpadnie na głupi pomysł, doinstalować coś do Kodi czy doposażyć się w jakiś nowy sprzęt, aplikację, AndroidTV okazuje się że nie radzi sobie z tym, a cały niesmak przenoszony jest na producenta telewizora.
Telefon to jednak inna bajka. Spróbuj zapisać coś na zewnętrznym dysku w ATV.
Witaj,
Dziękujemy za podzielenie się z nami licznymi problemami ze sprzętem.
Przekazałam Twoje wątpliwości i uwagi do supportu technicznego. Otrzymałam odpowiedź, że skontakują się z Tobą bezpośrednio, żeby zorganizować wizytę serwisanta. Mam nadzieję, że tą drogą uda nam się pomóc.
Pozdrawiam,
Barbara_K
@Barbara_KJeżeli chodzi o prawidłowe działania modułów cam to wizyta serwisanta nic nie pomoże. Tutaj potrzebna jest ścisła współpraca firmy Sony z naszymi operatorami płatnej telewizji.
@DamaranusCzy próbowałeś metody ,która jest opisana w pomocy technicznej Twojego telewizora? Chodzi mi o rozwiazywanie problemu z ciągłym, ponownym uruchomianiem sie telewizora Sony Android TV.
@leczech z całym szacunkeim do Ciebie, ale chyba słabo śledzisz forum 😞
@Damaranus to chyba największy fachowiec na tym forum, więc pytanie, czy próbował jakiejś metody jest już niepotrzebne.
Mam podobne problemy ze wszystkim, co opisane w tym poście tyle, że w 55XD8599.
Gry - po co te gry, skoro najprostrza się tnie.
Moduł CAM+ słabo działa, wolno.
Najgorsze, że coś powoduje restart. Za którymś razem, gdy wyłączę tv i włączam podnownie, startuje od początku - logo android itd.
Wszysko działa ok, gdy nie instaluję różnych aplikacji, tzn po przywróceniu ustawień, ale ile można przywracać?!
Poza tym nie po to kupiłem tv android, żeby tv sat tylko oglądać. Wydaje mi się, że nawet polecane aplikacje powodują błędy w działaniu systemu, bo z zewnętrznych w zasadzie mam tylko Photo Gallery and Screensaver, TuneIn Radio i WebCamera.pl TV - to wszystko. Reszta doinstalowana z zalecanych, czyli Spotify, OnetVOD, Netflix, FilmBox....itd.
TV mam od grudnia 2016 roku i już mi bokiem wychodzi, a tak był zachwalany, polecany.
Chciałem Samsunga, ale wybrałem droższe Sony, bo to zawsze były tv z klasą i jakością.
Co teraz?
Najchętniej zwróciłbym i wziął Samsunga.
Został mi tylko rok gwarancji i już się obawiam, że te wszystkie bolączki nie zostaną naprawione.
Nie mozna zarejestrować nawet zgłoszenia, bo nie działa też formularz na stronie Sony, a co dopiero tv ma działać ?
Generalnie nie jestem specem, tylko użytkownikiem. Wrzuciłem filmy z odpowiedzią na pytania, na które owej odpowiedzi sam szukałem Ale dzięki. Generalnie nawet jeśli, tak jak twierdzi SONY, to moduł Cam powiduje problemy, to i tak, nie może być przyczyną wszystkich problemów. Poza tym absurdalnym wydaje się tłumaczenie, że moduł Cam nie jest kompatybilny z telewizorem, o jakiej my w ogóle technologii rozmawiamy, średniowiecze? Albo coś działa albo nie. Moduł Cam działa ale przynajmniej połowa wskazanych w liście problemów pojawia się także po wyjęciu modułu. No bo logicznym jest że skoro z modułem Cam zmiana programu trwa 20 sekund, to bez modułu nie zmiana programu będzie tyle trwała co korzyystanie chociazby z Discover czy samego systemu Android.
Ja jedyne czego na dzień dzisiejszy pragnę, to tego aby móc oddać ten telewizor i to wszystko. I nie dziwię się kilku recenzjom dostępnym w sieci, AndroidTV to przyszlość, ale nie w takiej formie jak teraz. Dopóki AndroidTV nie będzie bardziej elastyczny pod producentów, wybór tego systemu w telewizorze jest karą. Lepiej mieć zwykłego SMARTA albo nie mieć w ogóle, ale przynajmniej mieć działający sprzęt i rozbudować go np. o AndroidBOX. Szczególnie, że większość korzyści jakie daje Android TV np. w kontekście VOS, strumieniowego przesyłania kanałów, jest u nas w kraju o kant pupki rozbić i przez kolejne kilka lat nic się nie zmieni. Firmy jarają się wprowadzeniem dekoderów 4k a nikt nie mówi o tym że udostepni telewizję online i calkowicie wyeliminuje dekodery i karty.
To nie ma sensu. Nie mówiąc o tym że wiele rzeczy można zastapić chromecastem.
@Darek_ARównież szacunek dla Ciebie. W sprawach aplikacji internetowych itp. to ja sie nawet nie wypowiadam.W tej dziedzinie to Domaranus bije mnie na głowę. Natomiast w sprawie modułów, czy telewizji naziemnej,kablowej to chyba różnica nie jest tak znaczna. Ja moduły różnych operatorów używam od 2011 roku.Zawsze pre-paid. A z telewizją naziemną cyfrową mam doczynienia od 2008 roku.Co prawda w tym okresie w naszym kraju były tylko testy , ale spokojnie odbierałem z odległości około 100 km czeskie dvb-t. Ja przy następnym zakupie będę raczej myślał o telewizorze Panasonic lub LG. Z forum media świat UPC wyrażnie widać ,że nowe Samsungi mają olbrzymie problemy z modułami UPC. Moduł ma tylko odkodowywać kanały ,ale w module jest jeszcze karta. Jak operator zmieni coś w ustawieniach kanałów ,to w większości telewizorów zaczynają się problemy. Jeżeli chodzi o moduły UPC to ja uważam ,że nalepszym fachowcem jest kolega Pitrek z forum mediaswiat UPC. A jak nasz kraj jest traktowany przez producentów telewizorów , to można w łatwy sposób sprawdzić. Zmienia się kraj na np. Holandia, Szwajcaria itp. i wtedy widać ilu operatorów telewizji kablowej jest do wyboru. Kilka , a nawet kilkanaście.A u nas tylko UPC. Mam tak jak kolega Domaranus W755c i u mnie dopiero ta metoda w miarę poprawiła działanie modułów.Ale do ideału daleka jeszcze droga.Restartów u mnie brak. Wszystkie funkcje, które wpływają na kolejność kanałów wyłączone. Również aktualizacja oprogramowania wyłączona.
Pozdrawiam