anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Proszę o ustosunkowanie się supportu SONY

profile.country.PL.title
Damaranus
Użytkownik

Proszę o ustosunkowanie się supportu SONY

Zakupiony przeze mnie telewizor 50W755C posiada następujące wady:

 

  1. Długi okres oczekiwania pomiędzy poszczególnymi aktualizacjami systemu, w tym poprawą zgłaszanych błędów i niedogodności w działaniu telewizora. Brak aktualizacji pośrednich, brak informacji zwrotnych od SONY Polska w zakresie podjętych działań, rozwiązanych problemów i działań w trakcie realizacji,
  2. Samoczynny restart telewizora podczas działania telewizora oraz po jego wyłączeniu,
  3. Samoczynne przywracanie ustawień domyślnych po samoczynnym restarcie telewizora podczas jego działania lub po jego wyłączeniu,
  4. Niedogodności w działaniu z modułem CAM, spowalniające proces uruchomienia telewizora (informacje o braku modułu, ponownej autoryzacji lub kodowaniu programów). Mimo to poprawne działanie modułu (dostęp do kanałów TV), a zarazem losowe wyświetlanie w/w komunikatów,
  5. Działanie interfejsu Bluetooth, które zapewnia jedynie podstawową, jednostronną komunikację z zew. akcesoriami. Brak możliwości podłączenia systemów Audio, w tym nawet słuchawek. Dotyczy to także działania z peryferiami firmy SONY, (brak informacji na karcie produktu),
  6. Używanie zew. nośnika pamięci jako rozszerzenia pamięci telewizora – urządzenia są „gubione” przez telewizor, a próba ich uruchomienia/odzyskania dostępu do przeniesionych danych, wymusza formatowanie nośnika i utratę tych danych,
  7. Odczuwalne spowolnienie działania telewizora po zainstalowaniu kilku do kilkunastu aplikacji, widoczne m.in. podczas zmiany kanałów (moduł CAM, obraz wejścia cyfrowego, strumieniowe przesyłanie obrazu, Guide, Discover menu). Działanie to nie powinno mieć wpływu na ilość danych czy sam system Android, tymczasem trzeba wybrać: rozrywka albo telewizja,
  8. Problem z działaniem wyjścia/wejścia HDMI z obsługą ARC, które nieprawidłowo przesyła informacje do urządzeń zew. dot. włączenia lub wyłączenia peryferii,
  9. Działanie pilota jest całkowicie niemożliwe, jeśli na linii telewizor – obserwator pojawi się jakakolwiek przeszkoda, np. szyjka butelki, łodyga kwiatka, igła. Absurdalne ograniczenie, niespotykane nawet w telewizorach i pilotach sprzed 20 lat,
  10. Aplikacja TV SideView, promowana na stronie SONY, w tym stronie produktowej modelu W755C jako aplikacja do obsługi telewizora, zdalnego nagrywania i wyszukiwania kanałów, w chwili obecnej ograniczona jedynie do samego sterowania telewizorem. Oficjalnie SONY wstrzymało pełne działanie aplikacji, mimo to w dalszym ciągu promuje to oprogramowanie w pełnej, niedostępnej wersji,
  11. Gry (Google Play Store) promowane na stronie produktowej SONY jako najlepsze tytuły dopasowane do możliwości sprzętu i dostarczające świetnej rozrywki, są aplikacjami, które na modelu W755C nie działają płynnie. SONY nie wskazuje rekomendowanych modeli do obsługi tych aplikacji i gier.

WAŻNE! Ze względu na mnogość różnego rodzaju błędów i problemów oraz niedogodności, jako potwierdzenie ich występowania, odsyłam Państwa na oficjalne forum SONY Community Polska (https://community.sony.pl/t5/telewizory/bd-p/tv_pl_1 ) oraz SONY Community UK (https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/bd-p/Android_TV ), gdzie każdy z w/w problemów jest szczegółowo rozpisany. Szczególnie polecam wersję UK, gdzie serwis SONY regularnie stara się odnosić do wskazywanych błędów i informuje o postępie prac, w przeciwieństwie do polskiego zespołu, który sugeruje jedynie restart telewizora. Lek na całe zło.

Zgłoszone wyżej błędy, przekazałem już wcześniej na forum. Pomimo dobrych 2-3 miesięcy, nie doczekały się rozwiązania, co w mojej ocenie można jednoznacznie potraktować jako błędy nie do usunięcia w drodze ingerencji serwisu lub aktualizacji oprogramowania.

Pozostałe błędy nie zostały rozwiązane od chwili zakupu, lub zostały poprawione (niewymienione wyżej) i zastąpione nowymi (m.in. opisane wyżej). Problemy te nie dotyczą jedynie tego konkretnego telewizora czy modelu, a są powielane przez kolejnych użytkowników, posiadających telewizory z rocznika 2015, 2016 i 2017.


W odniesieniu do pkt 10 i 11 widzę tu działania wprowadzające w błąd. Raz, promowanie rozrywki, której nie można doznać, zapewne za sprawą zbyt słabych podzespołów telewizora, o czym firma SONY nie informuje, że mogą wystąpić utrudnienia. Dwa, promowanie i zachęcanie do zakupu telewizora, z pomocą aplikacji, która stanowi rozszerzenie możliwości korzystania z domowego centrum rozrywki, a jednocześnie jej okrojenie z bazowych funkcjonalności i tym samym ograniczenie dostępu do telewizora. Utrzymywanie nieaktualnych materiałów promocyjnych na stronach WWW, wskazuje na celowe działanie mające wprowadzić konsumenta w błąd.

Brak wsparcia ze strony firmy SONY, dobiegająca końca gwarancja, brak perspektyw do rozwiązania wskazanych niedogodności oraz duże prawdopodobieństwo, że kolejne lata spędzę z przysłowiowym bublem, zmuszają mnie do podjęcia działań, mających doprowadzić do zwrotu produktu i zwrotu zapłaconej za niego ceny.

 

Zakupiony telewizor jest pełen wad fizycznych – istotnych, podpartych Kodeksem cywilnym – obniżających funkcjonalność urządzenia, bez możliwości naprawy tego stanu rzeczy. Wartość urządzenia, jego funkcjonalność, użyteczność!, jest pomniejszona, poprzez konieczność korzystania z rozwiązań zewnętrznych lub rezygnacji z korzystania z funkcjonalności, jakie ten model telewizora posiada, na rzecz innych (albo jedno, albo drugie). Pomimo zapewnień ze strony serwisu firmy SONY, zapewnień dotyczących chęci wydania kolejnych aktualizacji, poprawienia już istniejących błędów, zapewnień dot. przekazywania zgłoszeń zespołom trenerskim, zakupiony produkt nie pozwala na swobodne korzystanie z niego w zakresie, do jakiego został on wyprodukowany.

Problemy o których mowa, posiadają swoje zgłoszenia na których rozwiązanie, w większości, użytkownicy oczekują ponad rok czasu. Serwis SONY  zaprzestał wskazywania jakichkolwiek dat naprawy stanu rzeczy, a kolejne aktualizacje systemu jak i narzędzi do działania telewizora, powodują namnażanie kolejnych niedogodności.

Mając na uwadze, że za sam system telewizora odpowiada firma Google, udało mi się również sprawdzić rozwiązania typu Android BOX (zewnętrzne przystawki z systemem AndroidTV), na których wiele opisanych wyżej problemów nie występowało. Zapewne wynikało to z faktu, że było to urządzenie zewnętrzne a nie system zintegrowany z telewizorem. Taki stan rzeczy potwierdza, że działanie telewizora mnoży niedogodności, a zewnętrzny system firmy Google, nie współpracuje lub nie obsługuje podzespołów telewizora należycie.

Część wyżej wskazanych wad została ujawniona od chwili pierwszego uruchomienia telewizora. Wcześniej roszczenia związane z problemami z działaniem telewizora, zgłaszane były do serwisu  firmy SONY – drogą e-mail oraz przez telefon. Rozwiązanie nie wymagało wizyty serwisanta, ale też pojawiające się błędy nie zostały ostatecznie rozwiązane. Wg. Otrzymanych informacji, kolejne aktualizacje systemu, miały wnosić coraz więcej usprawnień i docelowo doprowadzić do prawidłowego działania sprzętu. Ale tak nie jest. 

Co firma SONY chciała by dodać w tym temacie? 

www.karczma.edu.pl - Dowiedz się więcej o AndroidTV
15 ODPOW. 15
profile.country.PL.title
Darek_A
Użytkownik

W sumie... u mnie już dużo się poprawiło od maja, gdy zainstalowałem feralną aktualizację, po której musieli mi wymienić płytę. Restartów w trakcie oglądania tv nie mam już, ale teraz zaczęły się, jak opisałem wcześniej problemy przy włączaniu tv - nie zawsze, ale są.
Przed kilkoma minutami zadzwoniłem do serwisu ponieważ formularz zgłoszeniowy nie działa.
Po krótkiej rozmowie pani stwierdziła, że będzie musiał przyjechać serwisant, ale co on pomoże powiedziałem jej.
To jest problem softu, a nie hardwarowy.
Oni przyjeżdżają tylko z wkrętarką i nową płytą, bo tam nic nie naprawi, a poza tym akurat może być tak, że tv będzie się włączał normalnie. To w takim razie stwierdziła, że będą musiali zabrać tv na obserwację - od razu pomyślałem, że tylko stracę czas, bo odpowiedź można przewidzieć.
Ostatecznie zaproponowała, żebym jeszcze trochę poczekał, bo do połowy października ma wyjść siódemka i wtedy mam zobaczyć, czy coś się zmieni - no to czekam, mam jeszcze rok gwarancji. 

profile.country.PL.title
Damaranus
Użytkownik

Do połowy października 7.0? Lol. To Ci ciekawostka. Sony pewnie i tak temu zaprzeczy. Z tego samego założenia wychodzę, że serwis nic nie zmieni. 

www.karczma.edu.pl - Dowiedz się więcej o AndroidTV
profile.country.PL.title
Darek_A
Użytkownik

Jednak to nie będzie N (siódemka), tylko kolejna wersja M z poprawkami.

profile.country.PL.title
Mord3r-n-kill
Użytkownik

mam wszystko to samo. Juz nawet nie mam siły opisywac tych problemów bo robiłem to x razy przez ostatni rok. Support sony i ich telewizory to jedna wielka kpina. Czasem trudno uwierzyc ze to wszystko sie naprawde dzieje. jak u Stanisława Bareii w jednym z jego filmów

profile.country.PL.title
tomxxx89
Użytkownik

dokladnie ten sam model tv dokladnie te same bledy postowane przezemnie klient zlapany nie wymaga zainteresowania niech kupi nowy lepszy model a aktualizacje przeciagaja w czasie do uplywu gwarancji 

tv ciezko zmienia kanaly wiesza sie tnie dziala wolno bez wiekszego powodu po losowym czasie wywala aplikacje 

NIGDY WIECEJ NIC OD SONY wieczne zbytanie przyszlymi aktualizacjami obietnice rekompensat ktorymi chyba ma byc poprostu dzialajacy sprzet. NIE POLECAM!! SZCZERZE ODRADZAM 

profile.country.PL.title
pawelszymanski6
Expert

Witaj Damarus, co do problemów z androidem i ogólnym działaniem tv się nie odniosę ze względu na moją niechęć do androida i to, że wg mnie producenci powinni zrezygnować z niego na rzecz autorskich rozwiązań wtedy byłoby na pewno lepiej...Mnogość konfiguracji sprzętowych, jak i zerowa selekcja aplikacji firm zewnętrznych pod kątem ich stabilnego działania dyskwalifikuje dla mnie ten system...

 

Odniosę się jednak do punktu 5. bo wprowadzasz innych w błąd. Nieprawdą jest, że Sony nie podaje informacji co do tego jakie protokoły BT ma w swoich tv i że brak możliwości podłączenia słuchawek jest wadą. Mało tego Sony się od kilku lat trzyma sztywno dokładnie tych samych protokołów, a konkretnie:

 

  • HID (Human Interface Device Profile)
  • HOGP (HID over GATT Profile)
  • 3DSP (3D Synchronization Profile)
  • SPP (Serial Port Profile)

Te informacje są na stronie sony w podstawowych danych technicznych, są tez w instrukcjach każdego modelu tv od Sony. Owszem mało kto wie co oznaczają te skróty, ale dociekliwi mogą sprawdzić takie informacje używając google. Generalnie żeby działały słuchawki po BT, to trzeba mieć protokół A2DP.