Podziel się wrażeniami!
Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem niedziałającego wbudowanego chromecasta.
Wszystko działało w należytym porządku. Od jakiegoś czasu przestało. Gdy chcę obejrzeć jakiś film z telefonu klikam w ikonkę chromecasta i nic się nie dzieje... film się nie przesyła na ekran telewizora.
Z rzeczy które probowałem zrobić to:
1 - resetowanie routera
2 - resetowanie telefonu a także telewizora
3 - w ustawieniach telewizora w aplikacjach ---> wbudowany chromecast - wyczyściłem dane.
4 - YOUTUBE działa tylko i wyłącznie w momencie gdy ręcznie połączę telefon z TV poprzez KOD telewizora.
Proszę Was o pomoc jak najszbyciej.
Telewizor to KD-55X7005.
Jest jeszce opcja - odinstaluj aktualizację (wbudowany chromecast) ale gdy klikam tę opcję TV pyta mnie czy chcę odinstalować aplikację (nie aktualizację tej aplikacji) więc trochę się boję.
Poszukaj w sieci chromecast i zapletanie routerów. Miała być latka... Ale jak to Google szybkością nie grzeszy.
Witam,
Skontaktowałem się w Twojej sprawie z supportem Sony - oto ich odpowiedź:
Uprzejmie proszę o podanie pełnego modelu telewizora (obydwie informacje można odszukać na tabliczce znamionowej, umieszczonej na urządzeniu).
Dodatkowo proszę o wykonanie aktualizacji oprogramowania telewizora poprzez sieć internetową lub przy użyciu pamięci USB.
Pozdrawiam
Ręczna aktualizacja nie ma sensu, gdyż mam najnowsza wersję oprogramowania. ( Już to sprawdzałem ).
Mój model to KD-55XD7005 S\N 6039035 P\N18776500.
Już szukałem tego tropu. Wszystkie ustawienia routera mam dobre.
Witam,
Skontatuj się z serwisem:
http://services.sony.pl/supportmvc/pl/Repair/BookRepairForm
Prosimy wpisać swój model produktu w pole wyszukiwania w postaci np.: KD-55XD7005, w rubryce: Zarejestruj zgłoszenie naprawy.
Prosimy wybrać "search". Następnie prosimy kliknąć w okno Rozpocznij Rejestrację Naprawy Domowej.
Prosimy zaznaczyć "nie mam konta w programie My Sony" i postępować krok po kroku zgodnie z komunikatami na ekranie. Prawidłowa rejestracja powinna zakończyć się informacją o potwierdzeniu przyjęcia rejestracji i możliwością wydrukowania potwierdzenia. Jeśli to nie nastąpi należy przeprowadzić cały proces od początku.Prosimy kliknąć w przycisk "drukuj potwierdzenie" i zapisać sobie numer naprawy oraz kontakt do centrum serwisowego.
Pozdrawiam
Jeśli, będzię rozwiązanie tego problemu, prosiłbym o odpowiedź, poniewaz mam ten sam problem.
Zdecydowałem się na usunięcie aktualizacji chromecasta. ( Ustawienia---> aplikacje----> aplikacje systemowe---->wbudowany chromecast---> usun akutalizację). Cofnęło go do wersji 1.21 i działa. Problem więc jest w oprogramowaniu tj. najnowszej wersji. Pozostaje nam czekać na kolejną akutalizację, o ile dla tego telewizora jest jeszcze przewidziana ;].
Błąd jest w kodzie aplikacji i im dłużej chromecast nie jest używany tym bardziej "zamula" router wysyłanymi pakietami. Jedynym rozwiązaniem na dzień dziesiejszy - bo Google nie wydało jeszcze łatki - to odłączenie chromecasta z sieci (czyli w przypadku TV wyjęcie wtyczki z gniazdka).
szerzej tutaj: Chromecast atakuje routery
Niestety, próbowałem wyłączania TV z prądu nic to nie pomogło. Próbowałem też resetować TV, resetować router itp. Po zainstalowaniu google home na telefonie, telefon nie widział TV. Dopiero po odinstalowaniu aktualizacji aplikacji chromecasta ponownie zaczęło działać.