Podziel się wrażeniami!
Witam,
Mam problem z moim telewizorem SONY KDL-40R470A.
Problem polega na tym, że telewizor nie włącza się po dłuższym czasie w trybie stand by.
Sytuacja jest o tyle dziwna, że usterka ta wystąpiła w dwóch egzemplarzach tego telewizora i myślę, że może to być kwestia błędu w oprogramowaniu. Przedstawię może po krótce jak to wygląda.
Telewizor kupiłem 12.10.13. Podłączyłem do mojej kablówki wyszukałem kanały analogowe i cyfrowe (darmowe cyfrowe kanały udostępniane przez tv kablową, których sygnał można znaleźć za pomocą zwykłej anteny). Telewizro wyszukał mi również kanały cyfrowe udostępniane przez moją tv osiedlową ale były one kodowane więc byłem zmuszony wyszykać jeszcze raz właśnie wybierając jako przeszkuiwane pasmo nie tv kablową a nadajniki naziemne. Telewizor działał bez zarzutu przez 2 dni. Postanowiłem wykupić w moejej tv osiedlowej pakiet cyfrowy tv. Otrzymałem moduł i kartę CANOX (nie chciałem dekodera bo nie chcę mieć kolejnego użądzenia z kolejnym pilotem). Włożyłem moduł z kartą do telewizora wyszukałem kanały (czy też usługi jak było napisane podczas wyszukiwania) wszystko pięknie działało. Wyłączyłem tv na noc. Następnego dnia chciałem go włączyć pilotem ale nie zareagował. Spróbowałem guzikiem z tyłu tv - również nic. Świeciła się cały czas czerwona dioda sygnalizująca tryb stand by ale telewizor się nie włączył. Pomyślałem, że coś się zawiesiło, wyłączyłem tv z gniazdka i po chwili podłączyłem z powrotem, następnie spróbowałem włączyć tv pilotem i wszystko zadziałało bez zarzutu. Po jakimś czasie wyłączyłem tv. Chciałem go włączyć po trochę ponad godzinie i sytuacja się powtórzyła - tv nie zareagował. Wymieniłem baterie w pilocie na nowe i dalej nic, spróbowałem włączyć guzikiem z tyłu tv - nic. Odłączyłem na chwilę z prądu jak poprzednio i znowu wszystko działa. Pomyślałem, że tv jest uszkodzony więc następnego dnia pojechałem z nim do sklepu złożyć reklamację. Sprzedawca wymienił mi tv na nowy. Przyjechałem do domu podłączyłem tv, skonfigurowałem. Rano następnego dnia chcę włączyć i to samo co poprzednio - nie da się, odłączenie z prądu i ponowne podłączenie znowu przyniosło efekt i wszystko działa.
Pomyślałem, że może to wina modułu więc wymieniłem go w tv osiedlowej na nowy ale znowu nie trafiona diagnoza. Spróbowałem więc wyjąć moduł na noc i wykluczyć konflikt sprzętowy tv z modułem i tu niespodzianka tv rano nie włącza się znowu.
Zresetowałem tv do ustawień fabrycznych i wyszukałem same kanały analogowe oraz bezpłatne kanały cyfrowe z nadajników naziemnych, Zostawiłem go na noc w stand by i rano wszystko działa bez zarzutu. Wyszukałem kanały cyfrowe (usługi) w sieci kablowej, wyłączyłem tv na godzinę, próbuję włączyć i znowu to samo nie reaguje.
Nie bardzo wiem co robić dalej, TV bardzo mi się pdoba, jakość obrazu super. Sprzedawca zaproponował wymianę na TV innej marki jak powiedziałem, że sytuacja powtórzyła się w przypadku drugiego telewizora ale nie za bardzo mi się podoba ta opcja. Czy ktoś miał może już do czynienia z taką usterką i jak to rozwiązać?
Jak wspomniałem wcześniej wydaje mi się, że jest to jakiś błąd w oprogramowaniu, może firma Sony nie jest świadoma, że taki problem istnieje,
Dodam, że oba telewizory, które miałem mają najnowsze oprogramowanie a z nalepki na obudowie wynika, że zostały wyprodukowane w październiku 2013 więc są prosto z fabryki.
Liczę, że ktoś wpadnie na jakieś rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam,
Mariusz
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Witam.
Zgłosiłem kilka dni temu sprawę do serwisu Sony. Zadzwonił do mnie jeden z serwisantów i poprosił o zmianę kilku ustawień w menu telewizora i to rozwiązało problem!
Edi092 w menu telewizora musisz wyszukać następujące opcje i je wyłączyć:
HOME (na pilocie) -> ustawienia -> ustawienia -> automatyczne pobieranie aktualizacji -> WYŁĄCZ
HOME (na pilocie) -> ustawienia -> ustawienia kanałów -> ustawienia cyfrowe -> ustawienia techniczne -> automatyczna informacja dotycząca usług -> WYŁĄCZ
w tym samym miejscu jak wyżej -> zmiana usług -> WYŁĄCZ.
To pomogło telewizor działa bez zarzutu.
Pozdrawiam!
Witaj,
W tym przypadku najlepszy będzie kontakt z infolinią a dalej z serwisem: http://www.sony.pl/support/pl/contacts/tvhc
0 801 382 462
(koszt połączenia wg taryfy operatora)Godziny otwarcia : Poniedziałek-Piątek 9.00 – 18.00
w dni wolne od pracy nasze centrum kontaktów jest nieczynne.
Witam,mam identyczny problem, czy udało Ci się coś dowiedzieć wiecej?
Witam serdecznie,
Dziękuję za zgłoszenie tego problemu.
Od 8 listopada tego roku dostępne jest nowe oprogramowanie dla tego modelu telewizora. Na początek polecam się upewnić, że zainstalowane jest właśnie to najnowsze.
Oprogramowanie jest dostępne pod poniższym linkiem:
http://www.sony.pl/support/pl/product/KDL-40R470A/downloads/RB1FK_4009
Jeśli oprogramowanie jest aktualne i problem nadal występuje, urządzenie należy zgłosić do serwisu. Można to zrobić samodzielnie poprzez poniższą stronę internetową:
http://www.sony.pl/support/pl/repair
Panie Mariuszu - może Pan wpisać model produktu w pole wyszukiwania w postaci: KDL-40R470A. Następnie należy postępować zgodnie z komunikatami na ekranie. Po prawidłowej rejestracji naprawy serwis na pewno się z Panem skontaktuje.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że ta informacja pomoże wyjaśnić sytuację.
Barbara_K .
Witam.
Zgłosiłem kilka dni temu sprawę do serwisu Sony. Zadzwonił do mnie jeden z serwisantów i poprosił o zmianę kilku ustawień w menu telewizora i to rozwiązało problem!
Edi092 w menu telewizora musisz wyszukać następujące opcje i je wyłączyć:
HOME (na pilocie) -> ustawienia -> ustawienia -> automatyczne pobieranie aktualizacji -> WYŁĄCZ
HOME (na pilocie) -> ustawienia -> ustawienia kanałów -> ustawienia cyfrowe -> ustawienia techniczne -> automatyczna informacja dotycząca usług -> WYŁĄCZ
w tym samym miejscu jak wyżej -> zmiana usług -> WYŁĄCZ.
To pomogło telewizor działa bez zarzutu.
Pozdrawiam!
Cieszę się, że udało się szybko i sprawnie wyjaśnić sprawę. Dziękujemy za podzielenie się rozwiązaniem i mam nadzieję snejku8, że jeszcze nie raz spotkamy się na forum.
Pozdrawiam,
Barbara_K
Ja uważam, ze to nie jest rozwiązanie problemu, wyłaczać niektóre funkcje aby telewizor działał dobrze? To są kpiny z użytkowników TV.
Tak czy siak telewizor działa a o to mi chodziło. Techik sony zauważył fakt, że przyczyną może być "nieprawidłowy sygnał nadawany przez mojego dostawcę tv kablowej".
Podsumowując myślę, że producent tv nie może odpowiadać za dostawców tv także kpiny to zbyt mocne słowo moim skromnym zdaniem.
Pozdrawiam!
POMOGŁO ! sam jestem ździwiony, że wystarczyło tylko wyłączyć tą funkcje, dzięki za pomoc.
Panowie pomocy
Mam ten sam problem model 473a a nie 470a Musiałem odłaczać tv z zasilania na kilka godzin aby uruchomic. Tez mialem wrazenie ze to wina software (mam najnowsze) tv przestaje dzialac jak pozostawi sie w trybie stand-by tylko u mnie dioda przestaje swiecic calkowicie. Jak znalazlem rozwiazanie to nie mozna uruchomic tv!! Nigdy nie sadzilem ze sony moze zrobic taki BUBEL !!! Ja nie korzystam z modułu tylko tv sat poprzez zewnetrzny dekoder !!!! POMOCY
PS tv kupilem z ebaya w UK juz kontaktowalem ze sprzedawca w celu reklamacji produktu i czekam na odpowiedz ale mozliwe ze to nie jest konieczne??
EDIT udało mi sie uruchomic TV i mam nadzieje ze po wprowadzeniu zmian problem juz nie wroci. Po jaka cholere wogole dawac te opcje jezeli powoduja one takie problemy..