anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Uwaga na TV SONY/AWARYJNŚĆ !!!/GWARANCJĘ !!!

profile.country.PL.title
Emilos_79
Poszukiwacz

Uwaga na TV SONY/AWARYJNŚĆ !!!/GWARANCJĘ !!!

Witam

26.11.2016 zakupiłem  za kwotę 6990 pln flagowy model telewizora (na tamte czasy)
SONY KDL55 XD9305 (produkcja 2016.11), po roku użytkowania tj. 29.11.2017 została zgłoszona reklamacja telewizora z powodu pasków na ekranie, nakładania się obrazu, migotania obrazu, czarnego ekranu. Stwierdzono uszkodzoną matrycę i telewizor został wymieniony na inny (nie nowy) (produkcja 2016.09). Zaraz po wymianie okazało się, że telewizor który został dostarczony miał 1811 godzin przebiegu (01811 00124 00000) i 124 włączenia telewizora - co daje 75,4 dni przebiegu, średnio 14,6 godzin na włączenie, czyli najprawdopodobniej telewizor powystawowy/ekspozycyjny z marketu. Powyższą okoliczność niezwłocznie zgłosiłem do serwisu, który dostarczył telewizor. Serwis stwierdził, iż zgodnie z warunkami gwarancji miał prawo do wymiany na taki telewizor. Moje argumenty o tym, że telewizor jest mocno wyeksploatowany i problem może się powtórzyć nie dały rezultatu. Na telewizor została udzielona dwuletnia gwarancja, która biegła od momentu dostarczenia telewizora powystawowego. Po 10 miesiącach od upływu gwarancji tj. dnia 09.10.2020 pojawił się identyczny problem z telewizorem- pasek na górze i dole ekranu, nakładanie się obrazu i po paru sekundach czarny ekran w telewizorze.
Zadzwoniłem do serwisu w Krakowie i zostałem odesłany na infolinię Sony. Przesłałem do Sony całą moją przygodę z TV SONY z prośbą o interwencję/naprawę matrycy/telewizora. 

Żadnej propozycji rozwiązania problemu. Tylko sucha informacja - skandal!!!

"Dziękuję za przesłane informacje.
Informuję, iż Pana prośba została odrzucona przez dział reklamacji.
Bardzo nam przykro, firma Sony zapewnia bezpłatne wsparcie w okresie 2-letniej ochrony gwarancyjnej."

Po telefonie do działu reklamacji odesłano mnie do serwisu na naprawę pogwarancyjną

(czytaj nieopłacalną - co sam serwis stwierdził).  Pierwszy TV zepsuł się po roku a drugi do 2 latach i 10 miesiącach.

Podejście do klienta firmy Sony jest nieakceptowalne. Czytając forum to chyba nie jest jednostkowy przypadek. Pozostają chyba jedynie środki prawne. Mam nadzieję że nowa dyrektywa UE (prawo do naprawy) która wchodzi w przyszłym roku ukróci ten proceder i zahamuje produkcje elektrośmieci a producenci nie będą w ten sposób nakręcać sprzedaży (wysoka awaryjność po gwarancji albo i na gwarancji co miało miejsce w moim przypadku).

Pozdrawiam SONY. To był mój ostatni zakup produktów tego producenta.

Darek

 

 

17 ODPOW. 17
profile.country.PL.title
Ekspert_Sony
Community Team

Witam,

 

na forum nie udzielamy informacji na temat gwarancji lub reklamacji. W razie pytań lub uwag, skontaktuj się z Supportem przez formularz: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email?cat=electronics lub telefonicznie pod numerem: +48 223060694

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
jajko6
Użytkownik

Przecież napisał, że dzwonił.

Lepiej się nie odzywać niż pisać głupoty.

profile.country.PL.title
100Lec
Poszukiwacz

Współczuje i zarazem wiem o czym piszesz.

 

Kiedyś opisałem tu na forum temat moich perypetii z telewizorem za prawie 6k  - dwie wymiany płyty , wcześniejszy model który miałem, również padł i wymiana na 're-fabrykowany' ze sporym przebiegiem - szybko się go pozbyłem, na szczęście.

 

Wczoraj padł mi trzy letni amplituner za 1800zł ... prawdopodobnie naprawa przekroczy mój budżet i zakupie coś nowego innej firmy i sukcesywnie wymienię resztę RTV na coś pewniejszego .

 

Zerowy dostęp do serwisów w okolicy , tylko dwa w PL.. no i te słowa otuchy ze strony serwisu - prawdopodobnie płyta główna do wymiany 900zł plus robocizna..

Praktycznie od 1996r kupowałem rtv marki SONY ale teraz z niej nie zostało nawet sony.  

 

 

 

profile.country.PL.title
Emilos_79
Poszukiwacz

Witam

Wczoraj kolejna odpowiedź z działu reklamacji

 

"Nawiązując do zgłoszenia informuję, że postanowienia serwisu są wiążące i niezmienne

Serwis może wymienić odbiornik na odnowiony (przywrócony do stanu fabrycznego) 

o czym jest mowa w warunkach gwarancji"

 

Czyli jeśli zakupicie flagowy TV Sony np. za 8 tys. i po pół roku, 10 miesiącach się

zepsuje to zgodnie z zapisami gwarancji SONY POLSKA wymieni Wam ten flagowy sprzęt

na np powystawowy, (co miało miejsce w moim przypadku), który ma przebieg np 3000 godzin

i został włączony z 200 razy i i kurzył się w markecie po 12 godzin dziennie

(serwis oczywiście o tym Was nie poinformuje).

W tym momencie przy produkcji awaryjnych jednorazowych produktów przedłużenie gwarancji to 

priorytet.  

Pozdrawiam

Darek

 

 

 

profile.country.PL.title
bastek6
Użytkownik

Przykra sprawa ale Tobie przynajmniej coś odpisali i dali inny telewizor. 

Ja niestety już tak dobrze nie mam, walczę zobaczymy co wyjdzie, ale opiszę z grubsza żeby ludzie się zastanowili dwa albo i trzy razy zanim kupią coś od SONY. 

Otóż kupiłem TV KD-65XG8596  pod koniec sierpnia, działał aż przedłużałem umowę z Canałplus i dobrałem moduł cam, okazało się żę tv go nie wykrywa, zrobiłem zgłoszenie przez sony i się zaczeło:

-serwis przyjechał wymienił płytę główną moduł działa i pojechał, wieczorem okazało się że nie działa bluetooth

-tel do serwisanta, przyjechał po 2 tygodniach stwierdził nie działa i zabrał tv do serwisu

-wrócił po tygodniu (kolejna płyta główna wymieniona) przywiózł telewizor moduł cam działa bluetooth też super,

jeszcze dobrze nie pojechał a tv strasznie rezonuje patrzę z tyłu a obudowa cała chodzi za telefon dzwonie do serwisanta był blisko wrócił. Rozebrał tv okazało się że zatrzaski urwane, poskładał powiedział że zamówi i przyjedzie. 

-wieczorem patrzę a na środku ekranu pojawiła się czarna plamka widoczna w jasnych sceneriach, dzwonie do serwisanta a on że mam pecha, tłumaczę mu że możliwe że taki wrócił bo się nie przyglądałem albo uszkodził się jak kładł na ziemie żeby go rozebrać to z wielką łaską powiedział że na moje wyraźne życzenie mogą mi spróbować wyczyścić matrycę.

- no więc nie wytrzymałem i złożyłem reklamację do sony, z żądaniem wymiany na nowy telewizor było to 03.11.2020r. 

-do dziś nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi w mojej sprawie, jedynie lakoniczne maile że sprawa przekazana do odpowiedniego działu bla bla bla, a żeby tego było mało na początku grudnia pojawiły się kolejne plamki tym razem 3 w lewym górnym rogu.

napisałem więc kolejnego maila i dalej bez zmian.

 

 

Także widzicie podejście SONY JEST SKANDALICZNE!!!  

profile.country.PL.title
JamesBong
Poszukiwacz

Mam nadzieje że to pojedyncze przypadki które nie sa reguła !

Do tej pory miałem SAMSUNG-a 

ale cos mnie podkusiło i wybrałem SONY 

na razie dziala ! Obym nie musiał korzystać z serwisu  !

 

 

profile.country.PL.title
Rubidium
Poszukiwacz

Po prostu Polska jest Bangladeszem Europy. 

Ja się rozejrzycie po forach tematycznych różnych producentów RTV problem jest podobny - niemalże zerowe wsparcie gwarancyjne serwisów, chyba że chodzi o płatne naprawy ... 

Zresztą dopiero awantura na skalę krajową użytkowników "Wykopu" w pojedynczych przypadkach przyniosła chwilowe sukcesy.

Mit bezawaryjności SONY padł w momencie zaprzestania produkcji telewizorów kineskopowych - stawianych za wzór technologicznej super jakości .

Sam się bujam z kolejną awarią TV 50" (bezmyślne dałem się nawet namówić na przedłużoną gwarancję w EURO-AGD) - patrzcie moje wpisy.

Pomimo uznania na gwarancji - wymiany płyty głównej (teoretycznie na nową) - po pół roku pojawiają się te same awarie - znikające połączenia sieciowe, awarie wejść HDMI, a za chwilę wejdzie standard DVBt-2 i extra telewizor stanie się bezużytecznym playerem na USB ...

profile.country.PL.title
MadleineMadleine
Nowicjusz

Dzieki za przestrogę, miałem kupować Sony bo dobrze ją wspominam ze starych czasów. Polecacie jakieś firmy od tv?

profile.country.PL.title
Rubidium
Poszukiwacz

Nie żebyśmy tutaj totalnie potępiali tegoż Producenta, ale warto najpierw przebadać rynek i opinie o poszczególnych modelach.

Ja się dałem zwieść promocji w EURO - bo mieli akcję - że jeżeli dopłacę tylko 100 zł do wartości ceny TV 40" to dostanę Sony 50". Niby pierwotnej wartości ok 2,2 tys dostałem model za 1,6 tys ...