Podziel się wrażeniami!
Witam,
Chciałem zapytać czy można domagać się jakichś rozczeń pogwarancyjnych? Kupiłem 2,5 roku temu TV zakupiony w Auchan'ie, lecz gwarancja była tylko dwuletnia. Sęk w tym, że pół roku później pojawiły się pionowe paski grubości 1-1,5 cm z wszystkimi kolorami tęczy. TV oddałem do Serwisu Sony w Bielsku-Białej. Po 5 dniach roboczych zadzwoniła do mnie kobieta mówiąc, że naprawa TV jest niemozliwa. Tłumaczyła że poszedł Panel wyświetlacza, który kosztuje bagatela 650 zł oraz sama naprawa 300 zł. Panel niestety jest niedostępny, gdyż TV jest dosyć nowy. Doliczając do tego pieniądze które musiałem zapłacić za samo sprawdzenie TV 112 zł, kwota łączna wynosi 1062 zł samej naprawy. Ja za TV zapłaciłem wówczas 1999zł. Moje pytanie brzmi, czy mam jakąś możliwość domagania się od jakiejś strony zwrotu kwoty, bądż naprawy mojego TV na zasadzie rękojmy. To niemożliwe że tak markowy sprzęt 6 miesięcy po gwarancji ulega całkowitej destrukcji i umiera. Prosiłbym osoby znające się na temacie o jakąś radę. Proszę pisać poważnie, gdyż tak traktuję Was wszystkich z tego forum i tego samego oczekuje. Głupim komentarzom z góry dziękuję. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony pozdrawiam.
Twoja sytuacja jest przykra, lecz wygląda na to że wiele poradzić się nie da. Od czasu świetności serii L trochę czasu już minęło, a w dziedzinie RTV zmieniło się bardzo dużo. Stąd też nie jest zaskoczeniem, że nie ma części zamiennych dla Twojego TV. Usterka nastąpiła po okresie gwarancji więc sprzedawca ani producent nie są zobowiązani do jakichkolwiek świadczeń na Twoją korzyść. Być może w jakiś sposób uda Ci się zdobyć wadliwy element i przy pomocy serwisu naprawić TV i tego też Ci życzę.
Na przyszłość proponuję korzystanie z opcji przedłużenia gwarancji bo jak widać nigdy nie wiadomo kiedy może się nam ona przydać.
To nie za wesoło masz teraz Szkoda telewizora i przede wszystkim kasy.
A to istnieje taka możliwość? Na jakich zasadach można ją przedłużyć?cogito napisał(a):
Na przyszłość proponuję korzystanie z opcji przedłużenia gwarancji bo jak widać nigdy nie wiadomo kiedy może się nam ona przydać.
W przypadku przedłużenie gwarancji od Sony są dwie możliwości:
- korzystasz z promocji w czasie jej obowiązywania. Ostatnio ograniczało się to do zarejestrowania swojego tv za pośrednictwem strony internetowej i... i właściwie to już wszystko:) 5 lat gwarancji od Sony w prezencie
- w czasie bez promocji można skorzystać z płatnego przedłużenia gwarancji w sklepach firmowych Sony.
Można też czasem spotkać taką opcję w większych sieciach RTV-AGD. Wtedy jest to płatne przedłużenie gwarancji o ustalony czas. Można też poza gwarancją wykupić ubezpieczenie od przypadkowego zniszczenia.
Jeden z użytkowników tego forum podawał w jednej z dyskusji (nie mogę teraz odnaleźć tego tematu) ceny takiego przedłużenia gwarancji od Sony i wypada ono o niebo korzystniej niż w przypadku sieci RTV-AGD.
Sieci sklepów -Euro, Media itp oferują jedynie możliwość wykupienia UBEZPIECZENIA, proszę nie mylcie tego z SERWISEM EXTRA dostępnym wyłącznie w centrach Sony. Serwis Extra jest to przedłużenie gwarancji producenta o dodatkowy rok lub trzy lata. Koszty takiego serwisu są zależne od modelu TV i można je dokupić w ciągu 90dni od daty zakupu. W przypadku Serwisu Extra na 5lat obejmuje on również ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków
A tutaj można obejrzeć ciekawy filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=5CAt7ur3pmE
mam pytanie co do tej gwarancji ekstra sony - bo sie wlasnie nad nia zastanowiam - neistety platna w moim wypadku bo poza promocjia 349zł dla mojego 40EX720
jak są zdefniowane te nieszczesliwe wypadku o których mowa w gwarancji bo w regulaminie nic o tym nie znalazlem ?