Podziel się wrażeniami!
W telewizorze KDL-49XE7005 są aplikacje TVP VOD i Player wyglądające identycznie jeśli chodzi o interfejs i funkcjonalność (nikłą funkcjonalność). Korzystanie z tych aplikacji jest praktycznie niemożliwe gdyż:
- w Playerze nie można się zalogować by uniknąć oglądania z reklamami,
- seriale w obu aplikacjach nie są skategoryzowane, a przeglądanie całej listy jest po prostu niemożliwe i pracochłonne,
- co najważniejsze: wyszukiwarka nie obsługuje polskich znaków, więc wyszukanie wielu treści jest po prostu niemożliwe,
- treści w TVP VOD są sprzed kilku lat, a obecnych seriali po prostu nie ma,
- już na samym starcie obu aplikacji interfejs jest nędznej rozdzielczości SD, co wygląda na tak dużym ekranie 4K po prostu dramatycznie.
Na wysłane przeze mnie zapytanie do Playera przysłano mi następującą odpowiedź:
"Witam,
Aplikacja na Smart TV Sony nie jest udostępniana przez nas - jest to osobne rozwiązanie firmy Sony, które zaciąga jedynie nasze treści. W związku z tym część funkcjonalności może różnić się od aplikacji na TV innych producentów. W przypadku wyszukiwarki najprawdopodobniej należy zmienić język wprowadzania w ustawieniach TV - z tego, co widać na załączonym zdjęciu ustawiony jest język angielski. Pozostajemy do dyspozycji w razie pytań.
Pozdrawiam
Eryk Zaczkiewicz
Zespół Obsługi Klienta player
Centrum Pomocy player http://www.pomoc.player.pl "
Dodam jeszcze, że obie aplikacja wyglądają niemal identycznie jak aplikacje w telewizorze KDL-55W805a zakupionym przed kilku laty. Identyczny interfejs, zawartość katalogowa układ. Z jedną drobną różnicą - w starym telewizorze wyszukiwarka obsługuje polskie znaki.
WNIOSEK: Obie aplikacje przygotowała firma Sony, która próbuje zwalić wszystko jeśli chodzi o funkcjonalność tych aplikacji na firmy zewnętrzne. Dlaczego???
Kupując telewizor SMART TV oczekuję, że jest on SMART TV. A tu okazuje się, że z polskich serwisów VOD jedynie iPla jest w miarę dobrze przygotowana (mimo iż nie obsługuje płatnych pakietów) oraz Netflix (ten działa wyśmienicie). Jako klient czuję, że mnie oszukano, wprowadzono w błąd, gdyż SMART TV jest może w 50% SMART. Telewizor z tego i paru innych powodów był w serwisie przez 30 dni, w którym nic nie zrobiono. Co mam więc zrobić, by mój SMART TV był w końcy SMART TV i by można było wyszukać żądane treści i korzystać z Playera bez reklam?
Oczywiście zgadzam się.
Sony zaczyna iśc na łatwizne niestety. Co nowszy model tym bardziej okrojony...
Czy ustosunkowano się już do problemu z wymienionymi aplikacjami?
@djrychu Jak się sprawy mają? Naprawdę żadnej odpowiedzi w żadnej kwestii? Jakie ustalenia co do aplikacji vod?
Witam,
Odpowiedź supportu w tej kwestii:
Dodatkowo informuję, że otrzymaliśmy oficjalną odpowiedź z działu technicznego Sony Europe dotyczącą aplikacji typu VoD oraz Player - nie są to aplikacje stworzone przez Sony i z tego powodu mamy ograniczone możliwości dotyczące ich wsparcia.
Pozdrawiam
Nie są?
To na jakiej zasadzie są preinstalowane w telewizorach? I nie można ich usunąć?
Witam,
@_G_D_A_ odpowiedź supportu na Twoje pytanie:
Aplikacje preinstalowane są dodawane do telewizora na podstawie umów podpisanych przez dostawcę aplikacji oraz Sony. Niemniej, aplikacje dostarczane są przez ich właścicieli, a nie tworzone przez Sony.
Pozdrawiam
Od kilku dni nowy Player od TVN dostępny na telewizorach LG. Nadawca obiecuje poszerzanie dystrybucji o kolejne platformy. Może się w końcu i my doczekamy.