annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pro-support vanaf september 2017

OPGELOST
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Pro-support vanaf september 2017

In andere landen loopt het al een tijdje, maar vanaf september van dit jaar biedt Sony professionele gebruikers in Nederland pro-support aan. Wat gaat dit inhouden:
 
Naast advies en ondersteuning zal er een speciale telefonische helpdesk ingericht worden om hulp te kunnen bieden bij het gebruik van α-camera-apparatuur.
 
Er komt een gratis collect-and-returndienst voor reparaties. Ook krijgen professionele fotografen een gratis leencamera.
 
Je kunt twee keer per jaar je beeldsensor laten reinigen en je firmware laten checken.
 
Op dit moment is het lidmaatschap van het Europese Imaging PRO ondersteuningsprogramma gratis. Als je als professionele fotograaf tenminste twee Sony Alpha camerabodies hebt en drie Sony Alpha objectieven die onder deze regeling vallen kun je deelnemen. Ik ga er zelf even vanuit dat dit de Carl Zeiss, G, en G-master lenzen zullen zijn en de Alpha 7 serie en de A99's.
Je moet wel kunnen aantonen dat je inkomsten uit fotografie haalt om voor het programma in aanmerking te komen.
 
Imaging PRO Support is momenteel beschikbaar in Japan, Zuid-Korea, Hongkong, Taiwan, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Mexico en de Verenigde Staten. Een uitrol in andere Europese landen wordt op dit moment overwogen.
 
De Pro Support Service-site voor Nederland zal vanaf de start van de dienst in september 2017 online gaan.
 
 
21 ANTWOORDEN 21
profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

@Instaphoto Het gaat idd via mail met een PDF met aan -en verkoopfacturen in bijlage. Op zich heb ik daar geen moeite mee.

 

@Sigiphoto Dit werd me zo meedegedeeld via een mail van een Sony Imaging Pro Support medewerker nadat ik alle benodigde documenten had ingeleverd.


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb alles aangeleverd en wacht het af. Voor mij is het alweer heel wat jaren terug dat ik Canon CPS had en dat proces was makkelijker/sneller.  Zou mooi zijn als ze straks dit ook op dergelijke manier doen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Bob, 

 

Voor beide landen is pro-support al van start gegaan. We zijn momenteel druk bezig met al het POS materiaal en de websites met alle informatie, maar producten leasen kan al! Het ligt wel aan de winkel of ze al getraind zijn door BNP, het kan zijn dat nog niet alle winkels getraind zijn door BNP.

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Hoe lang duurt het voor men definitief antwoord krijgt op de aanvraag?  Netjes alles aangeleverd KvK, BTWnr, aankoopbonnen, klantfacturen etc, maar enige dat ik zie dat men geregeld op mijn website kijkt vanuit het interne systeem. 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik begrijp heel goed dat er een verschil wordt gemaakt tussen profs en amateurs. Mijn camera is belangrijk voor het uitoefenen van mijn hobby maar als mijn camera kapot is, stoppen mijn inkomsten niet.

 

Het is echter wel zaak dat alle klanten serieus genomen worden en service een zaak is die het management serieus neemt voor alle klanten, ook de amateurs.

Checklist:

  1. Is mijn helpdesk bemand door eigen personeel dat deskundig is?
  2. Zijn ze echt goed op de hoogte van de productgroep waar ze voor werken en kunnen ze ook moeilijke vragen beantwoorden?
  3. Is mijn service apparaat adequaat ingericht en heb ik genoeg onderdelen op voorraad om klanten snel te helpen?
  4. Is het doel van mijn service apparaat om klanten zo goed en snel mogelijk te helpen, of wordt het beschouwd als een kostenpost die zo weinig mogelijk mag  kosten

Gezien mijn ervaring met de service en de helpdesk van Sony is het antwoord op alle vragen neen.

Tenzij er het laatste jaar echt iets is veranderd.
Ik heb een groot aantal toestellen van Sony gehad, een a100, a700, a55, a77, a6000 en a6300 en ongeveer een 15 tal lenzen.

In sommige gevallen gingen er dingen kapot en elke keer was de ervaring met Sony een totaal trieste en nare ervaring. Een helpdesk die echt geen ene donder weet en NOOIT echte hulp biedt. Het is overduidelijk dat het om een call centre gaat waar mensen werken die vermoedelijk nog nooit een Sony produkt van nabij hebben meegemaakt, laat staan ooit gezien hebben. Wellicht dat dit het laatste jaar is veranderd. Ik mag het hopen.


Reparatie aan toestellen die ellenlang duurt omdat er echt niks op voorraad lijkt te zijn en een wachttijd van een maand voordat een toestel gerepareerd is (waarvan 3 weken wachten op onderdelen).

 

Prachtig die pro service. Maar neem de rest van de klanten ook eens serieus.

Klanten krijgen is één ding, ze houden iets anders.

Sony heeft prachtige produkten. Nu nog de rest op orde brengen.

 

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is echt niet anders bij andere merken. Ben van Canon (CPS Platina) naar Fujifilm over gestapt die toen nog geen pro service had. De service en kwaliteit van reparaties waren niet om over naar huis te schrijven. Hierdoor meermaals camera's/objectieven moeten lenen van anderen. Dit is voor mij de reden om volledig in te stappen op Sony nu ze deze service aanbieden. 

 

Enige tijd geleden voor kennis een Sony camera opgestuurd en dat was naar Techrepair. Canon en Nikon maken ook gebruik van dit reparatie centrum. En het kan natuurlijk altijd voorkomen dat onderdelen daar niet op voorraad liggen. Je stuurt je camera/objectief niet rechtstreeks naar Sony, maar naar erkend repair center. 

 

Helpdesk nog nooit gebeld, maar die zijn bij veel bedrijven niet echt geweldig. De Canon en Fujifilm helpdesk zijn ook niet zo geweldig. Kom je bij hun Pro service uit dan is dat weer van ander niveau. Dit zal bij Sony niet anders zijn verwacht ik. 

 

Sony hanteert zelfde regels voor haar Pro service als Nikon. Ze moeten ergens een lijn trekken voor dergelijke service, maar aanleveren van facturen vind ik dan net wat te ver gaan. KvK en BTWnr. controle vind ik niks meer dan normaal. 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Hey Roos,

 

Dit is de reactie die ik ontvangen heb.

 

Dear Mr. Baeyens

The start of the PRO support service in Belgium is scheduled for April 2018

We will notify you in time about any updates regarding your accreditation


Best regards,

Michael S
SONY SUPPORT TEAM

 

<persoonlijke informatie verwijderd>


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Bob, 

 

Er is er  iets van miscommunicatie geweest vanuit mij. België start inderdaad pas per 1 April, in Nederland is alles al live. Sorry voor de verwarring.

 

Groeten,

 

Roos

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De beoordeling duurde even. (iets meer dan twee maanden), maar welkomspakket is onderweg. :thumbsup:

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wel eens de vraag gekregen of ik reeds gebruik heb gemaakt van de Pro support en hoe deze bevalt. 

 

Aanmelden om Pro Support Member te worden was wat minder soepel.  Support via mail gaat nu erg vlot en correct. Is de support in Nederlands was keer de vraag. Nee deze is in het Engels. Al keer getest om vraag in Nederlands in te sturen en die hebben ze keurig beantwoord in het Engels. Medewerker heeft deze even door Google translate gehaald. Toch netjes... Op kantoor dagen altijd binnen uur antwoord. 

 

Nog geen ervaring met insturen van apparatuur, maar volgende week vrijdag twee camera's insturen voor de gratis sensor reiniging. Kreeg nog wel vervangende camera aangeboden, maar hier kwam men later op terug dat dit niet voor sensor reiniging is enkel bij reparaties. 😉

 

Is de Service wereldwijd? Nee enkel in Europa. Dat is wel jammer met Canon had ik wereldwijd dekking. Ook geen mega probleem. Wel iets om rekening mee te houden als ik in september naar Vegas vertrek…

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web