annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pro-support vanaf september 2017

OPGELOST
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Pro-support vanaf september 2017

In andere landen loopt het al een tijdje, maar vanaf september van dit jaar biedt Sony professionele gebruikers in Nederland pro-support aan. Wat gaat dit inhouden:
 
Naast advies en ondersteuning zal er een speciale telefonische helpdesk ingericht worden om hulp te kunnen bieden bij het gebruik van α-camera-apparatuur.
 
Er komt een gratis collect-and-returndienst voor reparaties. Ook krijgen professionele fotografen een gratis leencamera.
 
Je kunt twee keer per jaar je beeldsensor laten reinigen en je firmware laten checken.
 
Op dit moment is het lidmaatschap van het Europese Imaging PRO ondersteuningsprogramma gratis. Als je als professionele fotograaf tenminste twee Sony Alpha camerabodies hebt en drie Sony Alpha objectieven die onder deze regeling vallen kun je deelnemen. Ik ga er zelf even vanuit dat dit de Carl Zeiss, G, en G-master lenzen zullen zijn en de Alpha 7 serie en de A99's.
Je moet wel kunnen aantonen dat je inkomsten uit fotografie haalt om voor het programma in aanmerking te komen.
 
Imaging PRO Support is momenteel beschikbaar in Japan, Zuid-Korea, Hongkong, Taiwan, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Mexico en de Verenigde Staten. Een uitrol in andere Europese landen wordt op dit moment overwogen.
 
De Pro Support Service-site voor Nederland zal vanaf de start van de dienst in september 2017 online gaan.
 
 
21 ANTWOORDEN 21
profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Ondertussen werd alles verwerkt en goedgekeurd bij Sony. Netjes mijn welkomstpakket ontvangen met ook al twee doosjes om de body's in te verpakken en te kunnen versturen voor sensorreiniging :ok_hand:


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Inmiddels zijn de twee camera's (A7R III & II) weg geweest voor de gratis sensor reiniging. Moet zeggen communicatie verliep erg soepel en vlot. 

 

Camera's werden opgehaald en terug gebracht op het tijd stip dat het mij beste uitkwam. Werd eerst nog foutje gemaakt met de datum, maar dat werd erg snel hersteld. Camera ging naar service center in Duitsland.

 

Zo werden de camera's vandaag bijna stipt op de afgesproken tijd bezorgd. Half uurtje eerder dan gepland. Goed verpakt en beide camera's voorzien van formulier met informatie wat ze gedaan hebben en wie dit heeft uitgevoerd. Je bent je camera 3 dagen kwijt. Bij reparatie krijg je leen camera. Bij de gratis sensor reiniging is deze service niet beschikbaar. Geen probleem hebben zelf nog wel een back-up liggen...

 

Sensors niet uitgebreid gecontroleerd, maar ze zien er schoon uit door de zoeker. Ze zullen wel gedacht hebben bij service center wat doet al die ducktape op de camera's :rofl:

 

Eerste ervaring met insturen etc. Erg positief. :thumbsup:

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web