annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Community..meerwaarde??

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Sony Community..meerwaarde??

Ik ga even mopperen...ben sinds enige maanden een deelnemer aan deze community na aanschaf van een Sony A7ii. De camera en de mogelijkheden daarvan zijn voldoen nog steeds uitstekend!

 

Nu even het mopper gedeelte;

- Op echte vragen krijg je hier vrij moeizaam antwoord..ik merk dat ook bij topics die door anderen gestart zijn met @Hannesvdb (mogelijkheden A7X) en @Tjardi (video) als meest sprekend voorbeeld! De interactie van Sony met betrekking tot een gebruikersdag is miniem, laatste reactie van @Vinc_E is alweer 3 weken geleden...het kan toch niet zo moeilijk zijn met al die enthousiaste deelnemers hier?

     -uitzonderingen hierop zijn @Portmixus en @Amfion vanuit de expert hoek, zij reageren

       meestal zeer snel op vragen.

- Ik constateer (ook bij mezelf) dat je voor relevante info vaak beter naar andere sites kunt reizen, zoals bijvoorbeeld Dyxum, DP review, Digifoto, Zoom etc. met betrekking tot "echte" antwoorden rondom vragen met betrekking tot keuzes in objectieven...da's toch gek eigenlijk? Ik verwacht juist hier de enige echte info te vinden..al is het via linkjes opgezet/beheerd door Sony. Lijkt me gewoon gezonde marketing.

      -Uitzondering hierop is @Portmixus met de lens database die echt zijn best doet deze

       community volledig en juist te informeren over verschillende objectieven..maar dit is een

       vrijblijvende inspanning van een expert, daar waar Sony volgens mij veel meer kan vertellen

       over bijvoorbeeld ontwikkelingen! Zoals, komt er een 16-35 F2.X?  Een potentiele klant wil

       graag weten waar ie aan toe is, vooral omdat het redelijk forse investeringen zijn! 

- Zelf ben ik nu een beetje "zwevend" mijn lenzen verzameling aan het opbouwen..terwijl ik dat eigenlijk niet op die manier wil doen! Daarbij word je ook nog wel eens verrast door Sony, bijvoorbeeld met de 55 en de "plotselinge" intro van de 50mm enkele weken later (in mijn geval). Let op, ben nog steeds gelukkig met de dure aanschaf van de 55/1.8 maar was denk ik ook voor mijn gebruik, content geweest (mogelijkheid tot bewust keuze kunnen maken..) met (vlak na de Pro-Im) geintroduceerde 50 mm voor een 1/3 van de prijs...op Pro-Im niets van gehoord bij Sony....

- Als 2e voorbeeld; wat mij verrast is dat ik via allerlei "derden" sites het echte vergelijk tussen de 24-70 Zeiss en de 28-70 Sony moet ontdekken...blijkt te maken te hebben met een update en wisselende kwaliteit tussen individuele Soy/Zeiss 24-70 lenzen in eerste productie batches. Ik had dat soort conclusies (of tegenbeweringen daarvan..) ook hier graag gelezen! 

- Tevens zou ik graag een wat meer "progressieve/assertieve" interactie tussen de community leden willen zien, ben zelf nogal eens (bewust) stellig in mijn beweringen/reacties (altijd met humor), maar doe dat juist om te prikkelen. Pas dan krijg je reacties die er toe doen! Voorbeeld is mijn interactie met @albertdros aangaande de 16-35F4..prima inetractie waar ik iets aan heb!

Dus schroom niet, we zijn niet van chocolade en zolang alles met respect voor ieders mening geschreven wordt is er niets aan de hand en kunnen we van elkaar leren! Daar gaat het toch om in een community? Ben  ook jaren actief geweest op het Nikon forum en behoudens wat uitzonderingen (maar is ook veel grotere commune) is het leerzaam, leuk en veel interactiviteit!

 

Kortom; @Sony; kom op! Als jullie een grote speler willen zijn/worden op (FF) camera gebied willen zijn (en alle lof daarvoor!) hoort daar ook een bepaald gedraag nar je customer base bij!

Alle lof voor experts als @Portmixus en @Amfion die in mijn ogen hier de grootste! bijdragen leveren voor wat betreft kennis en ervaringen!

 

met vriendelijke groet,

Sigiphoto

 

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Ik snap je punten. Er is zeker ruimte voor verbetering. Echter is dit forum al heel erg groeiende sinds een jaar geleden. De progressie is er zeker :slight_smile:

 

Betreft je punten met 'weten waar je aan toe bent', dat is altijd al hetzelfde geweest bij Sony. Zelfs bij deze soms complete random aankondigingen weet Sony Europa (en Benelux) ook van niks! Hier kunnen ze ons dus jammer genoeg niet bij helpen. Ik kijk zelf regelmatig bij SonyAlphaRumours.com en dan weet je wel een beetje wat er gaat komen. De 'SR5 geruchten' kloppen namelijk 9 van de 10 keer. Ik weet het, het is wat raar dat we hier op af moeten gaan, maar de werknemers van Sony zelf weten ook niet wat er allemaal aan komt helaas.

 

Verder weet ik wel dat er achter de schermen hard aan de community wordt gewerkt en goed naar alle feedback (zoals de jouwe) wordt gekeken. 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Sigiphoto

 

Ook bij mij is er ongeveer het gevoel dat je beschrijft.

 

Maar wil zeker niet na laten te melden, dat vrijwel alle vragen die ik in 1e instantie had omtrent de 7R mk2,

meer dan voortreffelijk zijn beantwoord. Grotendeels door het 3 a 4 tal experts, ook al door jou genoemd.

En dat ging ook nog eens snel.

 

Waardeer het derhalve enorm, van deze mensen, dat ze blijven door gaan.

Maar ben het met je eens, dat er door "mede forumleden" niet of nauwelijks wordt gereageerd op

algemene vragen.

Geen zin? Geen tijd? Geen interesse? Of een combinatie van deze 3.

 

Mijn stelling is dat een forum er niet alleen is om te vragen. Je moet er ook af en toe wat brengen.

 

*

Overigens de vraag omtrent filmen, die jij aanhaalde, had ik ook op de Duitse Sony site gesteld.

Ook daar slechts 1 antwoord.

Dat is voor mij 't bewijs dat er voor filmen, althans op de meeste sites geen enkele interesse is.

 

De Duitse site is ongeveer 5x zo groot.

En tevens zie je daar hetzelfde als op de Nederlandse site.

Heel veel vragen, die ook daar, door een handje vol experts wordt beantwoord.

Ook daar is 't medeleven, dat zich vertaald in respons, van de forumleden zeer beperkt.

 

*

Kende overigens dyxum nog niet. Heb daar zojuist even gekeken. Daar is best wat uit te halen.

Maar heb ook daar geen ingang gezien omtrent filmen.

Mijn favoriet om ECHT WAT aan de weet te komen, is en blijft DP revieuw.

 

*

Het aantal deelnemers aan de Nederlandse Site is niet extreem groot. Voor de Alpha serie 462.

Als je dat ook nog op deelt, blijft er niet echt veel over. (Per camera) Dat verklaart misschien iets.

 

*

Intussen meen ik m 'n camera door en door te kennen.

Maar toch komt er zo af en toe weer iets voorbij, wat ik (nog) niet weet. En dan ben ik er weer.

Maar ook soms heb ik ervaringen, die me interessant lijken voor anderen. Ook dan ben ik er weer.

 

't Zou plezierig zijn als dat iets meer gebeurde. Ben dat volkomen met je eens.

 

*

Overigens, ook bij Canon en Nikon, is de mededeelzaamheid om nieuwe producten aan te kondigen

niet echt groot. Zeker niet om ze te bespreken. Dat staat de handel in de weg, vinden ze.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik denk dat het forum een meerwaarde kan worden voor de trouwe gebruikers van het forum door misschien ondersteuning te krijgen vanuit Sony om materiaal te lenen. Als daar dan iets over gedeeld kan worden op het forum... Meende toch gezien te hebben dat Vincent dat ergens voorstelde in de topic van Tjardi. 

 

Dat zou wel meerwaarde en uniek zijn tov andere fora. 

NexBert heeft bijvoorbeeld al eens iets geschreven over Schotland met de a6000 die hij van Sony mocht lenen. 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Ik ben het in dit geval niet met je eens.

Al kan het volstrekt geen kwaad. Maar 't levert naar mijn idee vrijwel niets op.

 

Denk zeker, dat als het gaat om camera 's als een A6000, waar er duizenden stuks van worden/zijn verkocht,

het best aardig is, als je er 1 van Sony mag lenen, maar dat het ook promotioneel nauwelijks iets oplevert.

 

Of je moet toevallig Phil Bloom heten, of zo.

Of je moet een dusdanig exclusieve bestemming hebben, dat Sony er iets aan heeft als dit geplubliceerd wordt.

In alle andere gevallen ben je 1 van de honderd of zo.

 

Het hele internet staat nu vol met info van de A6300. Alles wat je wilt weten is er over te vinden.

Dat zal ongetwijfeld ook zo geweest zijn toen de A6000 uit kwam.

 

Maar acht de meerwaarde, als een forumlid er over schrijft, niet extreem hoog .......

Alhoewel ik destijds heel geinteresseerd jouw verhaal heb gelezen over de 7R mk2.

Maar dat was ook nog in de periode, eigenlijk voor z 'n "echte" verschijnen.

Dan heeft het weer wel zin......

 

Heel exclusief spul, zou enerzijds logischer zijn, om uit te lenen.

Anderzijds heeft dat pas zin als je er tamelijk uitgebreid mee kunt testen.

Denk aan de bijdrage van Albert met de Batis 28 mm. En Albert weet waar hij 't over heeft. Verwoord dat goed.

 

Zou een bijdrage/test omtrent de 24-70 f. 2.8 best interessant vinden.

Maar ben er tevens van overtuigd, dat die op honderden YouTubes en andere testpagina 's te vinden is.

 

*

Maar je vraag/opmerking is eigenlijk ...... "zou deze uitleen, een meerwaarde opleveren voor 't forum".

Ik ben bang van nauwelijks of niet.

 

Als we met z 'n allen, als forumleden, nu eens 2 posts per jaren deden. Gewoon omdat je forumlid bent.

En je bent forumlid, om wat aan de weet te komen. Maar ook om kennis te delen ........... Zo hoort dat eigenlijk!

Gewoon als dankjewel. Omdat jouw vragen ook in dit forum zijn beantwoord! En daar had je wat aan.

Dan kwamen er ongeveer 1000 posts binnen. Dat is bijna 20 per week. Dat zet zoden aan de dijk.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik zou het niet promotioneel bekijken, ik denk dat er geen enkel forum is waarbij je materiaal eens kan lenen.

Je moet ook ergens starten, er wordt al enkele jaren gevraagd om materiaal sneller te bekomen, nog voor het internet er vol van staat.

 

Als het een succes zou worden om af en toe materiaal te lenen en iets te beschrijven, dan ziet Sony dat misschien ook in om sneller en exclusiever materiaal beschikbaar te stellen. 

 

Ik denk maar luidop na...het zou ook tof zijn als de lensdatabase op termijn echt iets zeer uitgebreid kan worden, met filmpjes (als ik tijd heb begin ik daar ook aan), nuttige beschrijvingen van mensen, foto's, etc...en dat in het Nederlands wel te verstaan.

 

Ideetjes om meerwaarde voor het forum te zoeken zijn welkom, maar gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Zo begon ik vorig jaar een "evenementenkalender" voor het hele jaar: alles wat ik tegenkwam wat interessant is als evenement heb ik maandelijks toegevoegd. Maar je kan al raden hoeveel animo er was.

 

Niet opgeven mensen, als je vergelijkt met hoe het 2 jaren geleden was...en een jaar geleden...dan denk ik dat we goed bezig zijn, dankzij o.a. jullie hoor! :wink:

 

Laten we zoeken naar de meerwaarde...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus, @Amfion@Vincent_E, @albertdros en alle andere experts. (Hoop dat ik niemand vergeet)

 

Jullie zijn, en blijven onverbetelijk optimistisch. Zijn sympathiek. Dat is uniek. En verdient grote waardering.

 

Zonder jullie zou het forum nooit zijn geworden, wat het nu is.

Dat ligt aan jullie tomeloze inzet. Zelfs als je geen of weinig resultaat ziet! Waar vind je dat nog?

 

Ik vind dat geweldig, en wil jullie daar persoonlijk, zeer graag voor bedanken.

 

De service van Sony rammelt nog wel eens.

Ik kreeg tenminste vaak geen, of geen juist antwoord op m 'n vragen.

 

Die van jullie is onveranderlijk correct. En ook vaak nog snel. Veel sneller dan van Sony zelf!

Nogmaals mijn dank. Niet alleen ik, maar "velen", hebben daar wat aan gehad.

En "al die velen" die wil ik graag oproepen, dit initiatief te ondersteunen.

Door zoals eerder gevraagd, actief te worden. Gewoon zo af en toe "mee te doen".

Anderen van je ervaringen te laten leren. Dat kost nauwelijks tijd. En 't is nog leuk ook!

 

Met name de suggestie, de "experts van 't Sony forum", vroegtijdig in te seinen omtrent nieuwe zaken,

lijkt me een hele goede. Zij weten waar je het over hebt. Schrijven goeie verhalen.

 

Sony heeft naar mijn smaak nauwelijks een idee, wat jullie betekenen. Wat jullie "inzet" aan hun oplevert.

Hoeveel "rottigheid", jullie "hun" uit handen neemt.

 

Minimaal 1 mooie lens per jaar, kost hun vrijwel niets.

En zou in ieder geval onderstrepen, dat jullie inzet gewaardeerd wordt. Sony doe daar wat aan!

 

Heb zelf een 6 tal bedrijven mogen besturen als alg. dir. Weet dus hoe belangrijk dit is. Waar ik over praat.

 

*

Een vraag aan jullie gesteld, levert je vaak, dezelfde dag, nog een (uitgebreid) antwoord op.

(en geen smoes, waarmee je niet, of nauwelijks verder kunt)

Dat is zoals reeds gezegd, op de eigen Site van Sony wel anders. 

Intussen leven we in een hele "snelle" wereld, waar niemand meer wachten wil.

Dus snelheid is uitermate belangrijk.

 

DANK JULLIE WEL.

Jullie hebben minimaal 1 fan. Een hele grote.

Met respect. @ Tjardi

 

Graag zou ik willen, dat deze post, door vrijwel iedereen die 't leest, en 't er mee eens is, wordt "geliked".

En dat hij bij de Sony-bazen terecht komt.

Helpen jullie mee????? Doen.

 

 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Dank je Tjardi, ook namens de rest. Ik ben niet zo actief als @Portmixus maar probeer toch mijn steentje bij te dragen. Het helpt ook als mensen mij 'taggen', zoals jij hier dus doet. Dan zie ik dat gelijk in mijn mailbox en kan ik zo dus snel reageren.

 

Tevens proberen wij ook mensen naar de community te halen. Als wij ergens staan op een Sony event, of zo stond ik laatst namens Sony in een winkel, noem ik ALTIJD de Sony community. Ik krijg namelijk zelf ook vaak te horen dat de support niet altijd al te best is. 'Gewoon even registreren op de community!' zeg ik dan :slight_smile: Zo wordt deze community ook een soort support, en hopelijk een goede.

 

Verder doe ik zelf ook nog veel achter de schermen, en voor mezelf. Zo krijg ik dagelijks heel veel vragen via mijn Facebook pagina . Dit is overigens niet alleen Nederlands, maar van alle soorten nationaliteiten. Ik probeer altijd iedereen netjes te beantwoorden en eventueel te helpen. Dit is soms ook een dagtaak! 

 

Jouw inzet wordt trouwens ook zeer gewaardeerd. Users zoals jij zijn goud op dit forum :slight_smile: Het is mooi om te zien dat jij en nog een aantal anderen actief zijn op dit board!

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Ik zie dat er al nu al 52 mensen zijn die mijn post hebben gelezen.

 

En behalve @albertdros, heeft er nog niemand gereageerd.

 

Dat is niet "helemaal" conform mijn verzoek.

Ben enigszins verdrietig.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ach, laat zoiets je toch niet verdrietig maken :laughing:

 

Je complimenten zijn wel aangekomen en worden erg geapprecieerd :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training