anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

65xf9005 brak dźwięku dolby atmos w serwisie netflix

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

65xf9005 brak dźwięku dolby atmos w serwisie netflix

Witam

Od zeszłej niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem tv 65xf9005, obraz super jak najbardziej natomiast mam problem z uzyskaniem dźwięku w formacie dolby atmos w serwisie netflix. Mam oczywiście wykupiony najdroższy pakiet UHD, kiedy wybieram interesujący mnie film powiedzmy Bright, pokazana jest informacja, że film ten obsługuje dolby vision i dolby atmos. Niestety po włączeniu filmu atmos nie jest dostępne tylko dolby suround. Tv mam podłączony pod av receiver Onkyo tx-nr656, czyli zestaw obsługujący standard atmos. Dodam tylko, że mam również przystawkę amazon fire tv 4k podłączoną bezpośrednio pod ampi i tam z serwisu amazon video atmos działa bez problemu. Wychodzi na to że jest jakiś problem z połączeniem tv z onkyo, na wszystkich źródłach podłączonych wpierw do receivera mogę uzyskać informację o podłączonym źródle, czyli rodzaj kodowanego dźwięku i rozdzielczości obrazu, natomiast nie ma takiej możliwości, kiedy sygnał idzie bezpośrednio do a/c receivera. Tv mam podłączony kablem HDMI 2.0 do portu 3arc. Obraz przesyłany z ps4 pro czy fire tv najpierw do onkyo a później do tv jest jak żyleta z HDR nie ma żadnego problemu więc nie powinna to być wina kabla na odcinku tv onkyo, tym bardziej że było sprawdzane już na dwóch różnych kablach. Opcja bravia sync również wykrywa av recevier, jak również konsolę ps4 pro i fire stick więc tu też nie ma problemu. Dodam, tylko że na moim poprzednim tv 49x8005c nie miałem problemu z sprawdzeniem danych źródła z netflixa

27 ODPOW. 27
profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@ZakOnIck skierowałem jeszcze Twoje zapytanei do supportu - oto odpowiedź:

Ciężko odnieść się, dlaczego poprzedni telewizor informacje o formacie audio inaczej, niż obecny model. Warto sprawdzić ustawienia wyjścia cyfrowego audio (w ustawieniach dźwięku). Należy również pamiętać, że na obydwu modelach zaimplementowany jest inna wersja systemu Android, więc to może być powodem opisanej sytuacji. Aplikacja wyświetla informacje o treściach zgodnie z możliwościami, które daje wykupiony pakiet oraz sama treść. Aplikacja jest taka sama dla wszystkich telewizorach z systemem Android, więc informacje mogą być wyświetlane nawet, gdy odbiornik nie daje takich możliwości.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

Witajcie

@djrychu

Mam taką swoją luźną teorię o tym że Netflix w TV podaje że film ma Atmosa, a wyboru takiej ścieżki brak.

 

To czy w tytule pojawia się Atmos, jest uzależnione tym, czy soundbar jest włączony, jeżeli nie to koło tytułu np "Punishera" jest 5.1. Soundbar miał ostatnio aktualizacje, dodając obsługę Earc, która według informacji, omija obsługę formatów  Audio w TV, i odtwarza w najlepszym z dostępnych na urządzeniu Audio. Ale że TV nie obsługuje Earc, to Netflix coś tam sobie widzi, i błędnie podaje, w jakim formacie może puścić serial, ale fizycznie takiej ścieżki nie ma. To tylko takie moje luźne myśli:D 

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

@wojtekmarchewka, @djrychu

Jak się okazuje  sam popełniłem błąd i tv jednak przekazuje dźwięk atmos do receivera. Haczykiem jest to żeby usłyszeć dolby atmos trzeba wybrać ścieżkę audio w serwisie oznaczoną jako ścieżka oryginalna. Czyli w 99% ścieżka bez lektora czyli mamy wybór albo lektor albo napisy i wtedy możemy się cieszyć dźwiękiem dolby atmos 

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

Jesteś na 100% przekonany o tym że masz Atmos, czy to wyświetla Ci na urządzeniu Audio?

W ścieżce dźwiękowej filmu masz do wyboru Atmos, tak jak na poniższym screenie?

Atmos.png

 

 

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

@wojtekmarchewka

uuu teraz zagwostka bo u mnie atmos wywietlane jest na urzadzeniu audio natomiast w samej aplikacji mam 

angielski 5.1(oryginalny) i po wyborze tej obcji tylko i wyácznie receiver pokazuje format dzwieku atmos. Jak wroce do domu to wrzuce zdjecie 

pozdrawiam

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

To ja już głupi jestem :tongue:

U mnie bez soundabara brak ikony atmos przy tytule, a opcje dźwiękowe mam takie

https://s1.tufotki.pl/2018/12/19/nYcJd-nRmobT.jpg?v=2

Z włączonym soundbarem, jest ikona Atmos przy tytule.

https://s1.tufotki.pl/2018/12/19/nYcJd-hs8eSm.jpg?v=2

 

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

 

20181219_182224.jpg

 Gdy wybieram ta ścieżkę 20181219_182410.jpg

 

 

Uzyskuje taki efekt na wyświetlaczu mojego systemu audio:20181219_182520.jpg

 

20181219_182525.jpg

 

 

 

Więc tak wygląda z włączonym receiverem 20181219_182135.jpg

 Tak z wyłączonym 

 

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

@wojtekmarchewka

Trochę się post mi rozjechal z tego co widzę ale mam nadzieję że mimo wszystko jest jasne o co mi chodzi 😅

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

No to mamy zagwozdke. Jeżeli się nie myle  zestaw Dolby Atmos to 5.1.2 (czyli trochę inne 7.1). Film wyświetla że jest z Atmos, ale obaj mamy max Angielski 5.1. Robiłem już inne ustawienia audio TV i nic, mój soundbar emuluje 7.1. Wiem ponieważ w grze Uncharted 4 na PS4 Pro, w opcjach dźwięku, jako "auto" wykrywa mi kino domowe 7.1. I tylko jak na wyjściu audio konsoli ustawię Linear PCM (na DD i DTS, max 5.1) Na screenie powyżej widać żę ktoś ma do wyboru ścieżkę Atmos, a nie ma tego co my, Angielski 5.1. Może to chodzi, o podpięcie zestawu 5.1.2 lub 7.1. Tylko dlaczego TV podaje Tobie i mi Atmos, dodatkowo tobie jeszcze Onkyo wyświetla te źródło :confused: Może to nasze TV coś źle robią :slight_smile: 

 

 

https://youtu.be/a_uxk727prI

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

Nie dawała mi spokoju, jedna rzecz. Mianowicie, na drugim Twoim zdjęciu, z wyświetlaczem Onkyo masz Dolby Atmos/ D+, i znalazłem rozwiązanie całego naszego problemu :D.  Mam taką tabelkę dotyczącą innego receivera

https://helpguide.sony.net/ha/strdn108/v1/en/contents/TP0001221268.html

Zobacz podpunkt drugi, który jest przy formacie Dolby Atmos

*2 Dolby Atmos  jest dekodowany jako Dolby Digital Plus lub Dolby TrueHD, jeśli wzór głośników jest ustawiony na 2,0, 2,1, 3,0, 3,1, 4,0, 4,1, 5,0 lub 5,1.

Wygląda na to, że Netflix rozpoznaje nasze urządzenia jako 5.1, widzi że odtwarzają Atmosa, ale dekoduje je do Dolby Digital + 5.1. Niby u mnie w soundbarze po naciśnięciu przycisku na pilocie "Vertical Surround" powinien imitować 7.1.2 i Netflix powinien to widzieć (nie wiem dlaczego nie, może ktoś z expertów by się wypowiedział). Więc jeżeli do Onkyo masz podpięty zestaw 5.1, to taki sygnał dostaje netflix. Musisz dać minimum 5.1.2, czyli podpiąc u siebie dwie dodatkowe kolumny sufitowe pod "zone" na tylnym panelu Onkyo.

W sumie to i tak nie będzie nigdy pełny Atmos, ponieważ jest on skompresowany do dwóch formatów DD+ , oraz Dolby TrueHD, ale w porównaniu do ich zwykłych odpowiedników, które obsługują max 7.1, te dwa formaty mogą obsłużyć 7.1.2, czyli dodatkowe zestawy sufitowe. Tylko w przypadku podlączenia Urządzeń audio do TV Hdmi arc, zostaje już tylko jeden format Dolby Atmos/DD+, ponieważ TrueHD jest już obsługiwany tylko poprzez Hdmi (np. zewnętrzny player BD lub konsola, podpięta do audio) oraz Hdmi Earc