anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

65xf9005 brak dźwięku dolby atmos w serwisie netflix

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

65xf9005 brak dźwięku dolby atmos w serwisie netflix

Witam

Od zeszłej niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem tv 65xf9005, obraz super jak najbardziej natomiast mam problem z uzyskaniem dźwięku w formacie dolby atmos w serwisie netflix. Mam oczywiście wykupiony najdroższy pakiet UHD, kiedy wybieram interesujący mnie film powiedzmy Bright, pokazana jest informacja, że film ten obsługuje dolby vision i dolby atmos. Niestety po włączeniu filmu atmos nie jest dostępne tylko dolby suround. Tv mam podłączony pod av receiver Onkyo tx-nr656, czyli zestaw obsługujący standard atmos. Dodam tylko, że mam również przystawkę amazon fire tv 4k podłączoną bezpośrednio pod ampi i tam z serwisu amazon video atmos działa bez problemu. Wychodzi na to że jest jakiś problem z połączeniem tv z onkyo, na wszystkich źródłach podłączonych wpierw do receivera mogę uzyskać informację o podłączonym źródle, czyli rodzaj kodowanego dźwięku i rozdzielczości obrazu, natomiast nie ma takiej możliwości, kiedy sygnał idzie bezpośrednio do a/c receivera. Tv mam podłączony kablem HDMI 2.0 do portu 3arc. Obraz przesyłany z ps4 pro czy fire tv najpierw do onkyo a później do tv jest jak żyleta z HDR nie ma żadnego problemu więc nie powinna to być wina kabla na odcinku tv onkyo, tym bardziej że było sprawdzane już na dwóch różnych kablach. Opcja bravia sync również wykrywa av recevier, jak również konsolę ps4 pro i fire stick więc tu też nie ma problemu. Dodam, tylko że na moim poprzednim tv 49x8005c nie miałem problemu z sprawdzeniem danych źródła z netflixa

27 ODPOW. 27
profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

@wojtekmarchewka

No i chyba tak już zostanie gdyż mam podłaczone te dwa głósniki :tongue: co prawda to nie są głośniki sufitowe a głósniki górne które "odbijają" dzwięk od sufitu czyli mam podpiety sytem właśnie 5.1.2. to jest dokładnie ten system zestaw 5.1.2

Próbowałem swego czasu w ustawieniach Onkyo zmieniać położenie głośników na sufitowe ale nic to nie zmieniało w widoku opcji wyboru ścieżki na netflixie.

20181223_002536.jpg20181223_002545.jpg

Takie info mam kiedy puszczam film na kodi przez nvidie shield, niesety z nieznanych mi przyczyn nie mogę tych informacji wyświetlić na netflixie, więc nie wiem jaki sygnał jest podawany ale wyjściowy jest napewno 5.1.2. (sorki za zdjęcie bokiem ale już późno i nie chce mi się kombinować z przekręcaniem :P)

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

 A więc przy Twojej konfiguracji,  Onkyo rozpoznaje prawidłowo,  więc albo Netflix źle rozpoznaje układ,  albo coś jest nie tak na połączeniu auaudio-tv,  oraz może netflix, podaje Atmosa tylko w konfiguracji 7.1.2. Tylko wtedy u mnie powinno rozpoznać, taki układ, dzięki xf9000.  Badam sprawę dalej :slight_smile:

Ps. @djrychu

Mam prośbę, czy mógłbyś zasięgnąć informacji, w swoich kontaktach ;). Dlaczego na Netflix nie mamy pełnego wsparcia Atmos, tylko dźwięk jest dekodowany do Atmos/DD+ 5.1. Dodam że przy źródle LPCM widzi mi soundbar jako 7.1ch. I jak widać, spełnia wszystkie warunki, aby tego Atmosa odtworzyć, według opisu soundbara, po włączeniu na pilocie "Vertical S" powinien być rozpoznany jako 7.1.2ch. Niestety nie ma możliwości, podpięcia innego źródła pod soundbar, aby wykluczyć ograniczenia TV, bo myślę że to on może stanowić problem, w naszym przypadku.

Z góry dziękuję i życzę wesołych oraz spokojnych świąt :slight_smile:

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

Czy przy odtwarzaniu z Netflixa, przy takiej konfiguracji, te dwa sufitowe emitują dźwięk?

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

Wydaje mi się że tak wczoraj oglądaliśmy z narzeczoną  Bright na netflixie i efekt był niesamowity jak w kinie. Dzisiaj dla pewności siądę przy głośnikach ( o ile narzeczona da mi się pobawić przed świętami moimi "zabawkami" a kurde efekt jej się podoba jak oglądamy filmy ale tak to "zabawki") i się upewnie bo te dwa nie zawsze emitują dźwięk tylko wtedy kiedy wymaga tego scena w filmie wiadomo:)

 

profile.country.PL.title
ZakOnIck
Poszukiwacz

@wojtekmarchewka

właśnie sprawdziłem głośniki i tak emitują dźwięk dokładnie to słychać podczas sceny strzelaniny właśnie w Bright kiedy poszczególne strzały słychać z różnych stron. Po przyłożeniu ucha do głośników górnych dokładnie słychać odgłos wystrzałów z danego głośnika. Więc wyjście na netflixie też na pewno  jest 5.1.2.

Korzystając z okazji życzę wszsytkim zdowych i pogodnych świąt

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@ZakOnIck

Dziękuję :slight_smile:

Ponieważ prawie wszystko mam gotowe na święta, a to co nie, to robi żona ;), to ja dziś kolejny dzień testuję. Przypomniałem sobie że netflix ma Atmosa na Win10, oraz to żę mam GeForce GTX 960, który go obsługuję. Po instalowałem co trzeba, PC podłączyłem bezpośrednio do soundbara i takie oto obserwacje :slight_smile:

Na Netflix nadal do wyboru angielski 5.1, mimo Atmosa obok tytułu, ale dzięki podłączeniu PC pod soundbar, wiem jakie mam źródło dźwięku, i jest ono takie

bdRdp-HV3KxM.jpg

Co ciekawe, automatycznie załącza się silnik "Vertical Surround"

 

Tak wygląda wybranie polski 5.1

bdRdp-poeXwV.jpg

A tak menu Netflix

bdRdp-VZkEza.jpgWidać tu, że soundbar sobie nawet silnik kodowania dźwięku zmienił.

 

Napiszę szczerze że i na PC oraz we wbudowanej apce, dźwięk jest super przestrzenny. Mimo kolejnych wiadomych, powstają inne pytania (nie do końca dotyczące mojego sprzętu) :P. W jakiej ilości kanałów dźwięk jest odtwarzany, dlaczego mimo że PC podłączony do soundbara, nadal podaje Atmos/DD+, a nie Atmos/TrueHD (karta graficzna obsługuje). Dlaczego brak wyboru ścieżki Atmos, czy Twoje głośniki emitują dźwięk, zgodny z ich kierunkiem, czy po porostu rozdziela Ci z 5.1 na 5.1.2 i działają wtedy kiedy tylne, są aktywne. To już temat na kolejne inne dni :grin: 

profile.country.PL.title
3yicbt
Poszukiwacz

Witam. Czy opanowano już problem dekodowania Dolby Atmos? 

profile.country.PL.title
3yicbt
Poszukiwacz

Przyczyną problemu są ustawienia w opcjach dźwięku... Sprawdzone i potwierdzone