Podziel się wrażeniami!
Jestem od trzech lat właścicielem telewizora Sony KD-55X8505C. Ogólnie jestem zadowolony z jakości obrazu i nie miałem żadnych kłopotów podczas jego użytkowania. Problem się pojawił w momencie gdy odnawiając umowę z platformą Canal + dostałem w użytkowanie dekoder 4 k Ultrabox. Jakość obrazu na kanałach HD jest bardzo dobra. W ustawieniach telewizora dotyczących parametrów obrazu(np. tryb obrazu żywy) mam ustawione wielkości, które mi bardzo odpowiadają. Po przełączeniu na kanał Canal +4k ultra HD albo na wypożyczalnie VOD ale tylko w przypadku materiałów 4 k tryb obrazu zmienia się z żywego na tryb Wideo HDR, który mnie nie zadowala. Oczywiście nie ma żadnej możliwości zmiany tego trybu (szare , nieaktywne podświetlenie). Jedynie mam aktywne niektóre parametry, które mogę zmienić ale generalnie nie przynoszą one oczekiwanego skutku. Telewizor z dekoderem mam podłączony kablem HDMI , obsługującym format 4 k. Wszelkie ustawienia dekodera jak i telewizora (między innymi format HDMI, gdzie zmieniłem go na ulepszony) nie przyniosły skutku. Pytanie - gdzie szukać przyczyny?
Oprogramowanie telewizora zaktualizowane do najnowszej wersji.
Witaj OlgierdPSP,
zgłosiłam Twój problem do działu wsparcia technicznego, damy znać jak tylko pojawi się odpowiedź.
Pozdrawiam, Agnieszka_J
Witam mam chyba identyczny telewizor i jedyną opcją wież mi próbowałem wszystkiego to następujące czynności
W momencie oglądania 4k wejdź w action menu wybierz obraz w obrazie przytrzyma przycisk home na pilocie i rozszerz obraz i tyle. problem w tym ze będziesz musiał to robi za każdym razem kiedy przełączysz program i wrócisz na 4k.
poro
Witam,
@OlgierdPSP oto odpowiedź supportu:
Niestety sygnał HDR, który udostępniany jest przez dekoder nie jest kompatybilny z telewizorem. Jeśli istnieje możliwość jego wyłączenia w dekoderze to jest to zalecane, ponieważ nie ma możliwość jego wyłączenia w telewizorze. Dla porównania zachęcam do sprawdzenia sygnału HDR z innego źródła, przykładowo YouTube, gdzie sygnał HDR jest kompatybilny. Nie jest to awaria urządzenia, a kwestia kompatybilności z urządzeniem zewnętrznym.
Pozdrawiam
Mam problem z obrazem w 4k na tv SONY KD-43 XF 7596.Posiadam dekoder NC+ 4k.Gdy tylko przelacze program na CANAL+ 4k obraz jest przyciemniony i zamglony.W opcjach obrazu wyswietla sie ikona obrazu w rozdzielczosci HDR.Zaglebiajac sie dokladniej w ten temat dowiedzialem sie ze jest to przyczyna gorszej jakosci obrazu.Zaznaczam ze posiadam najnowsze oprogramowanie telewizora czyli 6545, w ktorym to oprogramowaniu, w opcjach ustawienia obrazu brak jest funkcji wylaczenia HDR.Kiedys ona wystepowala i zostala zniesiona.Mam pytanie, kiedy moze byc przywrocona ta funkcja,a zarazem prosbe o jak najszybsze przywrocenie tej funkcj np.w nastepnej aktualizacji oprogramowania.W przeciwnym razie jestem zdany na ogladanie obrazu w 4k w kiepskim wydaniu.
@OlgierdPSP oto odpowiedź supportu:
Niestety sygnał HDR, który udostępniany jest przez dekoder nie jest kompatybilny z telewizorem. Jeśli istnieje możliwość jego wyłączenia w dekoderze to jest to zalecane, ponieważ nie ma możliwość jego wyłączenia w telewizorze. Dla porównania zachęcam do sprawdzenia sygnału HDR z innego źródła, przykładowo YouTube, gdzie sygnał HDR jest kompatybilny. Nie jest to awaria urządzenia, a kwestia kompatybilności z urządzeniem zewnętrznym.
Pozdrawiam
Obawiam się, że support Sony w tym miejscu bardzo minął się z prawdą. U mnie, pomimo iż korzystam z modułu CAM CI+ to efekt jest dokładnie taki sam jak przy współpracy z dekoderem. Obraz jest ciemny mdły i o brzydkich kolorach.
Czy ktoś może testował wygląd obrazu Canal+ 4k w HDR na telewizorach innych marek? Czy tam efekt jest podobny? Może to Canal+ nadaje nieprawidłowy sygnał HDR?
Ciekawe, że na telewizorach innej marki wszystko działa ok. HDR śmiga pięknie na canal + 4K, tylko nie na SONY
Tak to prawda bo widziałem Canal plus 4k na LG i Samsungu i tam obraz jest rewelacyjny. W moim /49XG9005/ przeprowadzilem profesjonalną kalibrację i jest trochę lepiej ale i tak jest o 50% gorzej niż w LG i Samsungu.
Z przykrością stwierdzam, że niestety SONY nas olewa.
Gdybym wiedział wcześniej, że będę miał taki obraz (ciemny i zamglony na C+ 4k mam 65 XF90) z pewnością kupiłbym odbiornik innej firmy. Oczywiście najlepiej zwalić winę na dekoder, że się nie dogaduje z TV SONY. Najbardziej śmiać mi się chciało jak przeczytałem co zostało poprawione w ostatniej aktualizacji. Pozwolę sobie zacytować "Zwiększono szybkość reakcji telewizora włączanego z trybu czuwania". Naprawdę jest co poprawiać, a nie skracać czas uruchomienia telewizora, te kilka sekund szybciej nie ma żadnego znaczenia wobec innych problemów które nie są rozwiązanie, i co gorsza nie zanosi się aby coś się zmieniło. Podczas następnej aktualizacji liczę na jakieś dodatkowe wodotryski na ekranie podczas ładowania androida, tak żeby umilić czas podczas kolejnego miękkiego resetu 🙂
@kv29ls60k Gdybym wiedział wcześniej, że będę miał taki obraz (ciemny i zamglony na C+ 4k mam 65 XF90) z pewnością kupiłbym odbiornik innej firmy. Oczywiście najlepiej zwalić winę na dekoder, że się nie dogaduje z TV SONY
Jak już napisałem kilka wątków wcześniej, to że dekoder C+ nie dogaduje się z TV Sony to ściema. Ja nie korzystam z dekodera od Canal+ tylko z moduło CAM CI+ i efekt jest dokładnie taki sam.