Podziel się wrażeniami!
Witam,
Mam problem z odtwarzaniem dźwięku w jakości Dolby Digital i DTS.
Do telewizora mam podłączony amplituner (Pioneer VSX-820) kablem optycznym, niestety mój amplituner nie obsługuje HDMI ARC.
Mam kilka filmów z dźwiękiem DTS i DD w formacie mkv. i m2ts., które odtwarzam w TV za pomocą KODI v16.1 ponieważ odtwarzacz video od sony nie widzi tych plików.
Niestety mój amplituner nie wykrywa dźwięku DD i DTS przesłanego z TV, choć w kodi wyświetla się ikonka z informacją, że ścieżka audio jest w DD czy DTS. Co prawda dźwięk jest odtwarzany przez amplituner ale bez jakości DD czy DTS.
Pobrałem klika sampli w różnych rodzajach ścieżek dźwiękowych z tej strony :
myśląc, że jest coś nie tak z wymienionymi filmami ale niestety i tym razem dźwięk nie był odtwarzany poprawnie.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak ten problem rozwiązać, czy być może są gdzieś jakieś ustawienia w kodi czy telewizorze aby z TV popłynął odpowiedni sygnał dźwiękowy.
Mój TV KD-49X8309c oprogramowanie v3.843
Z góry dzięki za pomoc.
Dziękujemy za wiadomość. Przekazaliśmy Twoje pytanie naszemu zespołowi trenerskiemu.
Wrócimy z odpowiedzią możliwie jak najszybciej.
Pozdrawiamy,
Zespół Sony
Może Kodi 17 lub SPMC i opcja passthrough
Kodi 17 trochę pomógł ponieważ odczytuje z plików video dźwięk AC-3 i na amplitunerze wyświetla i odtwarza się dźwięk w Dolby Digital. Niestety nie przetwarza dźwięku DTS. W Kodi 16.1 w opcja audio out miałełm możliwość włączenia DTS a w moim Kodi 17 nie mam takiej zakładki
Co do SPMC to w przypadku włączenia passthrough i włączenia kliku próbek wideo z różnego rodzaju dźwięku to słychać okropny pisk w głośnikach.
Czy ktoś z tym rodzajem telewizora mógłby pomóc co zorbić abym mógł odtworzyć film w kodi z dźwiękiem DTS.
PS. Troszkę szukałem w internecie informacji na ten temat i znalazłem dość ciekawą informację na angielskim forum Sony. I ztego co opisuje ta osoba wynika, że jest to wina procesora oraz oprogramowania.
https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/5-1-dd-and-dts-passthrough-on-xd80-model/td-p/2311505
Zdaniem naszego zespołu trenerskiego problem nie leży po stronie telewizora. Mimo wszystko polecamy zgłosić ten problem poprzez formularz na stronie: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email
Dział Obsługi Klienta skontaktuje się by rozwiązać problem.
Pozdrawiamy,
Zespół Sony