Podziel się wrażeniami!
Mam ten sam telewizor od 2 tygodni i generalnie lista problemow jest bardzo dluga..
1) DLNA przez wbudowana aplikacje video - dziala w 10% przypadkow - zazwyczaj kreci i mieli po czym wyswietla komunikat brak urzadzen. Inne aplikacje (np. Archos Video Player) radza sobie doskonale - tyle ze trace mozliwosc ogladania 3D (opcja 3D wyswietla mi sie tylko przy uzyciu wbudowanego odtwarzacza)
2) Resety TV podczas ogladania 4K - niezaleznie czy YouTube czy przez inny player
3) Zacinanie filmow (nawet fullHD) podczas ogladania z wbudowanego playera
4) Wlaczenie 3D to jakas droga przez meke - trzeba kilka razy zmienic mu tryb 3D (z side by side na inny i z powrotem) zeby film poprawnie sie "zlozyl" i dal sygnal do okularow
5) HDMI nie zawsze "lapie" sygnal. Czasami pokazuje tylko czarny ekran i pomaga tylko reset TV
6) Lagi lagi lagi - co prawda ostatni firmware z 29 czerwca mocno poprawil wydajnosc ale i tak wrazenie jest marne
7) Googlecast dziala z niektorych urzadzen a z niektorych nie - np. raz dziala z tabletu a nie dziala z telefonu, za 30 min dziala z telefonu i laptopa a nie dziala z tabletu.
😎 Youtube notorycznie pokazuje blad sieci przerywajac playliste (wcisniecie ok wznawia odtwarzanie) - internet mam podpiety 250mb i w czasie kiedy TV twierdzi ze go nie ma oczywiscie jest
9) Czesto zakladka "Recomendations" zawiesza sie i pokazuje tylko krecace sie kolko. Pomaga tylko reset TV
10) Pilot OneTouch zepsul sie 2 dnia i zostal zabrany przez serwis
11) TV nie widzi dyskow USB - a wlasciwie czasami widzi a czasami nie.. Bardzo czesto pojawia sie tez komunikat "niewlasciwy format" w odniesieniu do filmow ktore np. wczesniej TV otwieral bez problemow
12) Jezeli TV byl wylaczony przez dluzszy czas po wlaczeniu "gubi czas" - pokazuje godz 1:00 - po chwili (30sek - 1 min) odswieza godzine ale wtedy automatycznie wychodzi do ekranu glownego - irytujace zwlasza kiedy juz sie cos oglada - a tu nagle bah - ekran startowy..
Poprzedni TV mialem W9 - i w porownaniu z nim nowe dziecko Sony to jakis potwor.. Mnostwo bugow, mniejszych wiekszych - mam tylko nadzieje ze to choroba wieku dzieciecego i wraz z nowymi firware'ami bedzie sie coraz bardzie nadawal do uzytku. Serwis byl, obejrzal i zapisal sobie co nie dziala ale nic poradzic nie mogl - otrzymalem informacje ze zostanie to przekazane producentowi
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Ja tez nie widze Ale zadzwonili z Sony i poprosili o TV celem diagnozy. Ja akurat mam remont caly przyszly tydzien wiec TV i tak stalby owiniety folia i nieuzywany wiec wielkiego bolu nie mam
A moze faktycznie cos znajda hehe
Problem rozwiązany 😊
Problem dotyczył routera WiFi, który nie rozsiewał calej prędkości.
Po wymianie "wymagające" filmy 4K śmigają zarówno z dysku, jak i z internetu 😊😁👍
U mnie większość tych baboli również występuje, choć mam inny model ale też na Androidzie. Godz. 1.00, problem z dyskiem, rekomendacje, czarny ekran w HDMI, filmy działają jak chcą, doszedł problem z aktualizacją.
Na chwilę obecną nawet nowy firmware mi nie pomoże, bo telewizor go nie przyjmie.
Jeden mały plusik to naprawdę super jakość obrazu, lepsza niż w zeszłorocznym modelu.
Witaj,
Lista problemów jest faktycznie długa.
Wiemy, że nasz serwis będzie na wizycie w celu dalszego badania zgłaszanych problemów.
Proponujemy przywrócić ustawienia fabryczne i wyłączyć TV z gniazda sieciowego.
Następnie instalacja najnowszego oprogramowania i ponowny restart.
Jeśli powyższe rozwiązanie nie pomoże, zalecamy konsultację serwisową.
Pozdrawiamy,
Sony Polska
Dzis serwis zabral TV do naprawy. W sumie sprawnie - zostawili TV zastepczy - maly 30 calowy nie-smart ale milo z ich strony. Naprawa/testy maja potrwac ok. tygodnia. Choc nie bardzo wierze, ze cos sie uda zrobic bo moje problemy wygladaja raczej na bug w samym firmware niz usterke techniczna samego sprzetu z racji ze kilka osob ma podobne objawy co ja - ale duze brawo dla Sony za fajny support.
Panowie przywiezli tez pilota dotykowego i tym razem sie sparowal - niby twierdza ze ten sam ale poprzednio nie chcial sie parowac.
Dam znac jaki bedzie wynik testow/naprawy
Nie widzę za bardzo sensu oddawania "do naprawy", bo to ewidentne błędy w dotychczasowym oprogramowaniu.
Z tego co widze w statusie naprawy na stronie serwisu to czekaja na plyte główna - wiec moze wychodzi ze faktycznie trafilem na wadliwy egzemplarz
Zobaczymy czy faktycznie wymiana plyty uleczy ten TV
Ad. 1) DLNA przez wbudowana aplikacje video - dziala w 10% przypadkow - zazwyczaj kreci i mieli po czym wyswietla komunikat brak urzadzen [...]
Ja co prawda posiadam model KD-55X8507C, ale też zaczęły mi się takie problemy. Przez kilka dni użytkowania tego telewizora nie miałem w domu Internetu, więc telewizor był podłączony przez WiFi do starego routera Linksys WRT54G2. Do tego samego routera miałem podłączony po kablu serwer Synology DS212J. W międzyczasie aktualizowałem firmware 2 razy i za każdym razem usługa DLNA działała bez problemu. Wczoraj dostałem nowy router Ubee EVW3226 od UPC, podłączyłem TV jednocześnie przez WiFi i po kablu, Synology też po kablu. Od tej pory zaczęły się problemy. DLNA działa losowo, ale zwykle wywala komunikat "brak urządzeń". Nawet jeśli serwer zostanie wykryty i uruchomię z niego jakiś film, zdarza się, że po powrocie do poprzedniego katalogu wyskakuje komunikat "brak urządzeń".
Ad. 5) HDMI nie zawsze "lapie" sygnal. Czasami pokazuje tylko czarny ekran i pomaga tylko reset TV
Miałem to samo na starym firmware. Z najnowszą wersją v2287 nie zaobserwowałem tego problemu.
Ad. 6) Lagi lagi lagi [...]
Potwierdzam, interfejs wydajnością nie grzeszy.
Ad. 😎 Youtube notorycznie pokazuje blad sieci przerywajac playliste
Nie udało mi się tego jeszcze zdiagnozować w 100%, ale u mnie taki błąd pojawia się, gdy telewizor zresetuje sobie datę/godzinę. TVN Playera nie udało mi się uruchomić ani razu.
Ad. 9) Czesto zakladka "Recomendations" zawiesza sie i pokazuje tylko krecace sie kolko. Pomaga tylko reset TV
Również mam ten problem gdy TV zgubi ustawienia zegara.
Ad. 10) Pilot OneTouch zepsul sie 2 dnia i zostal zabrany przez serwis
U mnie przestał działać po aktualizacji firmwaru do najnowszej wersji. Teraz przestaje działać po każdym przywróceniu do ustawień fabrycznych, a że trzeba przywracać to pudło przynajmniej 2x dziennie, to 2x dziennie mam z nim problem. Co gorsze, nikt z Sony nie wpadł na pomysł, żeby opisać procedurę naprawy pilota w samouczku telewizora. Jest tylko instrukcja parowania, która oczywiście nie działa. A naprawa wygląda tak:
1. Wyłącz TV z gniazdka (koniecznie, bo nie zadziała).
2. Otwórz pokrywę baterii pilota. W okolicy karteczki z numerami jest dziurka. Siedzi w niej dioda...
3. Wciśnij jednocześnie na pilocie przyciski VOL-, środek touchpada i POWER (w prawym górnym rogu) i przytrzymaj kilka sekund. Dioda w dziurce powinna zamigać na czerwono.
4. Włącz TV i sparuj pilota wciskając jednocześnie VOL- i mikrofon (w lewym górnym rogu).
Ad. 11) TV nie widzi dyskow USB - a wlasciwie czasami widzi a czasami nie.
Na starym firmware miałem ten sam problem, na nowym zdaje się, że już było dobrze, ale zbyt długo się tym nie bawiłem.
Ad. 12) Jezeli TV byl wylaczony przez dluzszy czas po wlaczeniu "gubi czas"
Mi nie udało się ustalić, kiedy rozjeżdżają się ustawienia zegara. Właściwie to rozjeżdżają się non-stop. A gdy wybiorę ustawienie automatyczne, to również z automatu ustawia się strefa czasowa i mam zegar cofnięty o godzinę do tyłu. Masakra jakaś.
Ogólnie każdego dnia tracę do niego cierpliwość. Od dnia zakupu każdy mój powrót do domu wygląda tak:
1. Włączam TV, sprawdzam co nie działa (10 min.)
2. Szukam nowej aktualizacji, jeśli jest aktualizuję (do 60 min.)
3. Sprawdzam co nadal nie działa (10 min.)
4. Przywracam do ustawień fabrycznych, przechodzę nudną konfigurację początkową (30 min.)
5. Sprawdzam co nie działa (10 min.) Szlag mnie trafia, bo nie działa.
6. Dla odreagowania chcę włączyć jakiś film z serwera DLNA. Nie działa. Sprawdzam dlaczego (10 min.)
7. Ustawiam zegar, na nowo łączę telewizor z siecią, bo oczywiście ją zgubił, restartuję router, odłączam kable, wyłączam zasilanie TV, odprawiam mantrę, na nowo sprawdzam wszystkie ustawienia (30 min.)
8. W końcu włączam upragniony film. Ze zmęczenia po 5 minutach zasypiam. Śnię o nowym telewizorze...
Mam jeszcze kilka dni na testy i jeśli w ciągu tego okresu Sony nie wypuści poprawnego softu, skorzystam z prawa zwrotu i oddam go sprzedawcy.
Witamy,
Dziękujemy za opisanie wszelkich niedogodności. Mamy świadomość, że niestety nie zmieni to faktu niezadowolenia i frustracji.
Jako że jest to nowa technologia, staramy się stale ją dopasowywać do oczekiwań naszych użytkowników tak by wyeliminować znalezione niedogodności.
Każda z aktualizacji ma za zadanie usprawnić system i działanie telewizora.
Pozdrawiamy, Sony Polska
A czy wiadomo już kiedy następny update i co zostanie poprawione? Na razie biję się z własnymi myślami, bo android doprowadza mnie do szału, ale obraz z tego TV jest genialny i tylko to mnie jeszcze przy nim trzyma.