anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

KD-65XH9505 problemy

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

KD-65XH9505 problemy

Witam,

od 29.10.br jestem posiadaczem Bravii jak w temacie.

Niestety mam z tym TV kilka problemów :

 

1.po wył z sieci (np zanik energii) TV traci zdolność sterowania dekoderem  4K Ultrabox Canalplus. Przy próbach ponownego zestrojenia system nie widzi producenta (ADB , model ncp-4740sf).Zgłosiłem problem do wsparcia serwisowego Sony i po dwóch podanych operacjach udało mi się zestroić w/w sterowanie  :

 

-wyciągnąłem baterie od pilota i wciskałem na nim przez ok 10s strzałkę do góry 

-na bateriach trzymałem ok 5s wył zielony na pilocie

Po zresetowaniu androida wszystko udało się ponownie zestroić.

Przy okazji wyszło ,że na połączeniu przewodowym ethernet TV ma dostęp do wszystkich sieciowych aplikacji (np Netflix,Yt,itp) ,ale na teście sieci wskazuje ,że nie ma dostępu do internetu-widzi tylko połączenie z siecią przewodową.Przypuszczam ,że jest to związane z ostatnią aktualizacją androida-przed nią wykonywałem test połączenia z internetem i wszystko było ok (później po prostu nie było potrzeby tam zaglądać).

Zaznaczę ,że nie mrugają żadne diody na wej RJ do kabla sieciowego (nie wiem czy wcześnie mrugały)

 

2.Zauważyłem w prawym dolnym rogu ciemną plamę średnicy ok 15mm (wewnątrz matrycy),napisałem w tej sprawie emaila na support sony.I taką oto otrzymałem odpowiedź :

 

"....Czyszczenie matrycy telewizora z powodu zabrudzeń, jest czynnością konserwacyjną, a sama obecność zabrudzeń nie jest spowodowana wadliwym wykonaniem telewizora, lecz czynnikami natury zewnętrznej. Telewizory w założeniu, nie są konstruowane jako urządzenia hermetyczne, więc nie ma możliwości wykluczenia przedostania się zabrudzeń do jego wnętrza.
Czyszczenie można zamówić podczas kontaktu z placówką serwisową.
Poniżej przesyłam dane kontaktowe autoryzowanych centrów serwisowych, gdzie można zamówić taką usługę:

..."

 

Odpisałem pani ,że mój TV nie znajduje się  w zapyleniu ,ani w "brudnym środowisku" (żenada ,że trzeba pisać ,że się ma czysto w chałupie...), dodałem także ,że wcześniej korzystałem z równie "niehermetycznego" TV Philips i przez 10lat nie miałem takich problemów jak z Sony po jednym miesiącu eksploatacji... 

Zadzwoniłem do podanego serwisu w Radomiu-pani uprzejmie poinformowała ,że przed świętami nie radzi wysyłać TV na serwis. Zapytałem o koszt takiego serwisu-skoro wg producenta problem nie leży po jego stronie , to wg mnie obciążą mnie za całą usługę serwisową (tj dojazd/transport/czyszczenie).Pani niestety nie odpowiedziała jednoznacznie-powiedziała tylko ,że zazwyczaj  są te usługi realizowane w ramach gwarancji...

 

Mój błąd polegał na tym ,że w sklepie (Euroagd) nie zwróciłem uwagi na obraz na jasnym tle (zresztą nie mieli takiego sygnału).

Czytałem na specjalistycznych forach o takich problemach-nigdzie nie było takiej opinii jak z serwisu Sony...

Zabrudzenie wewnątrz matrycy LCD po miesiacu eksploatacji z powodu otoczenia TV....

 

Nie tak wyobrażałem sobie standard wsparcia serwisowego firmy Sony...

 

Tymczasem

 

22 ODPOW. 22
profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Menu chyba nie powinno być wyświetlane z hlg-trzeba to gdzieś doczytać

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Cd mojej epopei...

Nie dawał mi spokoju bledszy obraz na kanale 4K w dekoderze Canal+ (ncp-3670sf), poczytałem trochę na tym forum o HDR (dużo informacji) i już myślałem ,że za każdym razem na kanale nr 40 będę musiał zmieniać parametry obrazu...

Po raz enty zacząłem dłubać w ustawieniach obrazu i... zmieniłem tryb HDMi z pełnego na automat.

Obraz stał się znacznie żywszy (łącznie z niebieskim paskiem menu dekodera) !

Sprawdziłem czy obraz nadal jest w HDR-jest !

Upewniłem się co do typu mojego kabla HDMI-marketowy Reinston EK020 zgodny z HDMI 2.0b. Czyli ok.

Sprawdziłem specyfikację w dekoderze-napisali 2.0a , więc też powinno być ok (b różni się chyba tylko dodaną obsługą HDR HLG)

Widzę znaczną poprawę (na razie na chwilę na jednym programie nr 40...)-wieczorem przećwiczę więcej  i zobaczymy.

Tymczasem

 

PS

Zauważyłem jeszcze ,że ten sam film w HDR Dolby Visual na Netflixie w TV jest odtwarzany na Netflixie w dekoderze w HDR10-rozumiem to tak ,że dekoder nie obsługuje DV , więc odtwarza w HDR10. Pytanie tylko czy konwertuje z oryginalnego DV , czy DV w TV konwertuje z HDR10? 

 

 

Tagi (1)
profile.country.PL.title
cezar1125
Użytkownik

Ech dopiero teraz zauważyłem, że jednak masz wyższy model (wydawało mi się że widzę XH9005 a to jednak XH95). Tak więc pewnie nie mam tej opcji ale zapytam - gdzie znalazłeś te ustawienia hdmi?

 

Wczoraj oglądałem mecz na 4k i jak dla mnie obraz był ok - był bledszy w porównaniu do tego samego meczu na zwykłym kanale, ale przez to obraz był moim zdaniem bardziej naturalny. Np. te czerwone stroje LFC nie są aż tak oczojebnie czerwone jak to pokazuje kanał FHD. Może działa u mnie przyzwyczajenie z plazmy, nie wiem. 

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

To tak

ustawienia obrazu

sygnał wideo

zakres sygnału wideo hdmi

do wyboru : automat/pełny/ograniczony

profile.country.PL.title
cezar1125
Użytkownik

Ok, chyba mam takie ustawienia, sprawdzę później w domu. Ale chyba mam na automat. A skoro przestawiłeś z pełnego na automat to znaczy, że teraz działa Ci w ograniczonym trybie, skoro zaszły jakieś zmiany. 

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

No właśnie nie wiem na czym ma polegać (i dlaczego) ten ograniczony tryb ?

Zresztą nie jestem pewien , że jest ograniczony w trybie automat...

profile.country.PL.title
cezar1125
Użytkownik

Zerknąłem u siebie i miałem na automat ustawione. Może jakieś minimalne zmiany są przy zmianie tej opcji ale nieistotne dla ogólnego odbioru obrazu.

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

U mnie jest wyraźna różnica na auto , ale największa w trybie HDMi ograniczonym.

Poczytałem trochę o tym (temat dość często dotyczył PS) -różnica podobno polega na wyświetlaniu kolorów RGB od 0-255 przy pełnym i 15 do 235 przy ograniczonym.Szukam właśnie info o sygnale z dekodera-może być tak ,że taki właśnie ograniczony zakres jest nadawany na canal+ .

Zrobię jeszcze próbę i przez tydzień będę oglądał na ograniczonym zakresie.

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

A jaki masz kabel HDMi ?

profile.country.PL.title
cezar1125
Użytkownik

Nawet nie wiem - użyłem tego który miałem do poprzedniego dekodera FHD, ale zmieniałem na ten od PS5 i nie widziałem żadnej różnicy w obrazie.

Może tak być, że kwestią jest obsługa sygnału przez dekoder. Jaki masz model? U mnie jest ADB NCP-3670SF.