Podziel się wrażeniami!
Witam,
od 29.10.br jestem posiadaczem Bravii jak w temacie.
Niestety mam z tym TV kilka problemów :
1.po wył z sieci (np zanik energii) TV traci zdolność sterowania dekoderem 4K Ultrabox Canalplus. Przy próbach ponownego zestrojenia system nie widzi producenta (ADB , model ncp-4740sf).Zgłosiłem problem do wsparcia serwisowego Sony i po dwóch podanych operacjach udało mi się zestroić w/w sterowanie :
-wyciągnąłem baterie od pilota i wciskałem na nim przez ok 10s strzałkę do góry
-na bateriach trzymałem ok 5s wył zielony na pilocie
Po zresetowaniu androida wszystko udało się ponownie zestroić.
Przy okazji wyszło ,że na połączeniu przewodowym ethernet TV ma dostęp do wszystkich sieciowych aplikacji (np Netflix,Yt,itp) ,ale na teście sieci wskazuje ,że nie ma dostępu do internetu-widzi tylko połączenie z siecią przewodową.Przypuszczam ,że jest to związane z ostatnią aktualizacją androida-przed nią wykonywałem test połączenia z internetem i wszystko było ok (później po prostu nie było potrzeby tam zaglądać).
Zaznaczę ,że nie mrugają żadne diody na wej RJ do kabla sieciowego (nie wiem czy wcześnie mrugały)
2.Zauważyłem w prawym dolnym rogu ciemną plamę średnicy ok 15mm (wewnątrz matrycy),napisałem w tej sprawie emaila na support sony.I taką oto otrzymałem odpowiedź :
"....Czyszczenie matrycy telewizora z powodu zabrudzeń, jest czynnością konserwacyjną, a sama obecność zabrudzeń nie jest spowodowana wadliwym wykonaniem telewizora, lecz czynnikami natury zewnętrznej. Telewizory w założeniu, nie są konstruowane jako urządzenia hermetyczne, więc nie ma możliwości wykluczenia przedostania się zabrudzeń do jego wnętrza.
Czyszczenie można zamówić podczas kontaktu z placówką serwisową.
Poniżej przesyłam dane kontaktowe autoryzowanych centrów serwisowych, gdzie można zamówić taką usługę:
..."
Odpisałem pani ,że mój TV nie znajduje się w zapyleniu ,ani w "brudnym środowisku" (żenada ,że trzeba pisać ,że się ma czysto w chałupie...), dodałem także ,że wcześniej korzystałem z równie "niehermetycznego" TV Philips i przez 10lat nie miałem takich problemów jak z Sony po jednym miesiącu eksploatacji...
Zadzwoniłem do podanego serwisu w Radomiu-pani uprzejmie poinformowała ,że przed świętami nie radzi wysyłać TV na serwis. Zapytałem o koszt takiego serwisu-skoro wg producenta problem nie leży po jego stronie , to wg mnie obciążą mnie za całą usługę serwisową (tj dojazd/transport/czyszczenie).Pani niestety nie odpowiedziała jednoznacznie-powiedziała tylko ,że zazwyczaj są te usługi realizowane w ramach gwarancji...
Mój błąd polegał na tym ,że w sklepie (Euroagd) nie zwróciłem uwagi na obraz na jasnym tle (zresztą nie mieli takiego sygnału).
Czytałem na specjalistycznych forach o takich problemach-nigdzie nie było takiej opinii jak z serwisu Sony...
Zabrudzenie wewnątrz matrycy LCD po miesiacu eksploatacji z powodu otoczenia TV....
Nie tak wyobrażałem sobie standard wsparcia serwisowego firmy Sony...
Tymczasem
Menu chyba nie powinno być wyświetlane z hlg-trzeba to gdzieś doczytać
Cd mojej epopei...
Nie dawał mi spokoju bledszy obraz na kanale 4K w dekoderze Canal+ (ncp-3670sf), poczytałem trochę na tym forum o HDR (dużo informacji) i już myślałem ,że za każdym razem na kanale nr 40 będę musiał zmieniać parametry obrazu...
Po raz enty zacząłem dłubać w ustawieniach obrazu i... zmieniłem tryb HDMi z pełnego na automat.
Obraz stał się znacznie żywszy (łącznie z niebieskim paskiem menu dekodera) !
Sprawdziłem czy obraz nadal jest w HDR-jest !
Upewniłem się co do typu mojego kabla HDMI-marketowy Reinston EK020 zgodny z HDMI 2.0b. Czyli ok.
Sprawdziłem specyfikację w dekoderze-napisali 2.0a , więc też powinno być ok (b różni się chyba tylko dodaną obsługą HDR HLG)
Widzę znaczną poprawę (na razie na chwilę na jednym programie nr 40...)-wieczorem przećwiczę więcej i zobaczymy.
Tymczasem
PS
Zauważyłem jeszcze ,że ten sam film w HDR Dolby Visual na Netflixie w TV jest odtwarzany na Netflixie w dekoderze w HDR10-rozumiem to tak ,że dekoder nie obsługuje DV , więc odtwarza w HDR10. Pytanie tylko czy konwertuje z oryginalnego DV , czy DV w TV konwertuje z HDR10?
Ech dopiero teraz zauważyłem, że jednak masz wyższy model (wydawało mi się że widzę XH9005 a to jednak XH95). Tak więc pewnie nie mam tej opcji ale zapytam - gdzie znalazłeś te ustawienia hdmi?
Wczoraj oglądałem mecz na 4k i jak dla mnie obraz był ok - był bledszy w porównaniu do tego samego meczu na zwykłym kanale, ale przez to obraz był moim zdaniem bardziej naturalny. Np. te czerwone stroje LFC nie są aż tak oczojebnie czerwone jak to pokazuje kanał FHD. Może działa u mnie przyzwyczajenie z plazmy, nie wiem.
To tak
ustawienia obrazu
sygnał wideo
zakres sygnału wideo hdmi
do wyboru : automat/pełny/ograniczony
Ok, chyba mam takie ustawienia, sprawdzę później w domu. Ale chyba mam na automat. A skoro przestawiłeś z pełnego na automat to znaczy, że teraz działa Ci w ograniczonym trybie, skoro zaszły jakieś zmiany.
No właśnie nie wiem na czym ma polegać (i dlaczego) ten ograniczony tryb ?
Zresztą nie jestem pewien , że jest ograniczony w trybie automat...
Zerknąłem u siebie i miałem na automat ustawione. Może jakieś minimalne zmiany są przy zmianie tej opcji ale nieistotne dla ogólnego odbioru obrazu.
U mnie jest wyraźna różnica na auto , ale największa w trybie HDMi ograniczonym.
Poczytałem trochę o tym (temat dość często dotyczył PS) -różnica podobno polega na wyświetlaniu kolorów RGB od 0-255 przy pełnym i 15 do 235 przy ograniczonym.Szukam właśnie info o sygnale z dekodera-może być tak ,że taki właśnie ograniczony zakres jest nadawany na canal+ .
Zrobię jeszcze próbę i przez tydzień będę oglądał na ograniczonym zakresie.
A jaki masz kabel HDMi ?
Nawet nie wiem - użyłem tego który miałem do poprzedniego dekodera FHD, ale zmieniałem na ten od PS5 i nie widziałem żadnej różnicy w obrazie.
Może tak być, że kwestią jest obsługa sygnału przez dekoder. Jaki masz model? U mnie jest ADB NCP-3670SF.