Podziel się wrażeniami!
Czesc.
Od 2 miesiecy mam taki zestaw:
TV: KE-55XH9005
Soundbar: HT ZF9 3.1
Wszystko jest ok, ale pojawia sie maly problem z dzwiekiem.
TV i SOUNDBAR polaczone przez kabel HDMI zlacze ARC
PROBLEM:
w czasie ogladania tresci na TV (antena DVB, STATELITA, Netflix, YOUTUBE, Spotify - obojetne) czasem dochodzi do wylaczenia glosnikow w listwie, ale nadal dziala Subwoofer. Wtedy musze nacisnac na pilocie TV USTAWIENIA -> DZWIEK nastepnie wybrac glosniki w TV i ponownie wlaczyc (wybrac z listy) dwiek na Sondbar. Wtedy znow listwa gra normalnie. Co ciekawe - dzieje sie tak kiedy w domu wylaczy/wlaczy lodowka, inne pradozerne urzadzenie - wyglada to tak jak by listwa reagowala na skok napiecia ? i wyciszala dzwiek w listwie (chociaz nadal dziala bo subwoofer dziala bez zaklocen). Byl robiony reset urzadzen. TV i sounbar byly podpinane przez rozne listwy (2 listw stabilizujace podlaczone do roznych gniazdek) oraz bezposrednio do kontaktu. Przy podlaczeniu przez kabel OPTI problem nie wystepowal (ale dzwiek jest innz i nie dziala wiele funkcji). Urzadzenia byly podpinane tez bez listw stabilizacyjnych. Inne urzadzenia (od innych producentow) dzialaja normalnie. Problem dotyczy jedynie TV + Soundbar (HDMI ARC).
Ktos cos podpowie?
Czy zarówno telewizor i soundbar zostały zaktualizowane do najnowszej wersji oprogramowania?
Aktualizacje sterowników i oprogramowania KD-55XH9005 | Sony PL
Aktualizacje sterowników i oprogramowania HT-ZF9 | Sony PL
Jeżeli problem nadal się pojawia to skontaktuj się z naszym działem wsparcia technicznego, możesz to zrobić przez formularz https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email?cat=electronics lub telefonicznie pod numerem: +48 223060694.
Tak, oba urzadzenia byly resetowane.
Oba maja aktualne sterowniki. Pozniej probowalem z roznymi gniazdkami.
Problem jest o tyle irytujacy, ze telewizor daje przyzwoity obraz, a ten Soundbar HT ZF9 3.1 emituje naprawde calkiem dobry dzwiek. Jednak poziom irytacji powodowac moze furie jesli srednie i wysokie tony gina 3x na godzine. W tej klasie reakcje sprzetu na ''pierdniecie'' muchy sa raczej nie na miejscu.
Pytanie pierwsze:
- wada pochodzi z telewizora? czy jednak z soundbaru?
Pytanie drugie:
- dlaczego sprzet (juz obojetne czy tv czy listwa dzwiekowa - to urzadzenie ktorego wada dotzcy) wylapuje i reaguje na wahniecie napiecia (od wlaczenia lub wylaczenia lodowki, ledow w suficie (maja transformator) czy piekarnika itp). Przeciez urzadzenia sa podpiete przez listwe. Inne urzadzenia (komputery, glosniki, TV, amplitunery) na tej instalacji na tych samych gniazdkach dzialaja normalnie.
ja mam KD-75XH9505 z soundbarem JBL 5.1
mam problem ze sterowaniem dzwiekiem z pilota TV, raz dziala dobrze, innym razem moge tylko zwiekszac glosnosc ale zmiejszac juz nie, czasami zwiekszajac przeskakuje co drugi stopien na zmiane z MUTE.
po odpiecia zasilania od TV na minute wszystko wraca do normy ale na krotko.....
kupilem nowy kabel HDMI 2.0 i ten sam problem....
wez w opcjach listwy dzwiekowej wylacy eARC (daj na off) - u mnie chyba zniknal po takiej zmianie ustawien problem ze znikajacymi dzwiekami z glosnikow w desce
jednak ta opcja pomogla na krotko... problem powrocil... kazde wlaczenie / wylaczenie innego urzadzenia jak okap, lodowka, itpp w kuchni, lub lampki led w salonie (sa podpiete pod transformator z 230 V robi sie 12 czy 24 dla LEDOW w suficie) glos z listwy znika...
Pomocy od SONY zadnej! Formularz nie da sie wyslac, a obsluga na infolinii to jakas porazka!
teraz soundbar jest podlaczony przez platynowo zlotyo brylantowy kabel HDMI z gniazdem eARC HDMI w TV - dodatkowo polaczylem te badziewia BLUETOTHEM - zobaczymy co teraz bedzie.
Nie pojmuje - telewizor przyzwoity. Deska glosnikowa z tubka graja naprawde przyzwoicie.....
Ale poziom irytacji w domu na SONY uzyskal poziom krytyczny na poziomie 143% - ogladasz co kolwiek i nagle dzwiek sie urywa . .. z tuby jakies szumy tylko i basy slychac....
Zadzwonilem do SONY, laska sie pryzwitala posluchala problemu ... nie spytala nawet o model, jedyne o co to czy mam fakture 🤦♂️ - porazka ... i ze moze mi sprobowac umowic serwis.... myslalem, ze tam pracuje ktos kompetentny kto chociaz raz w zyciu na wlasne oczy widzial telewizor SONY albo chociaz walkmana... ale nie... - ten ich numer to chyba obsluguje jakies call center spod Mlawy prowadzone u rolnika w stodole na poddaszu. Jak dla mine to chyba byl ostatni zakup SONY ... szkoda bo jak wyzej wspomnialem TV dziala calkiem dobrze - obraz jest ladny i wg mnie jest lepszy niz nie jeden OLCD od innych firm z aspiracjami do klasy premium... glosniki tez graja calkiem ladnie jak na deske (lepiej niz moj amplituner PIONNER z 5.1 i ogromnymi kolumnami) - dwiek jest mocny i czysty - moze jeszczce nie audiofillski - ale na poziomie tej grupy cenowej... to jednak taka drobnostka moze popsuc dobre wrazenie calkowicie... Jestem calkowicie zdegustowany... Moze ktos by chcial odkupic zestaw TV i tej deski glosnikowej? Jesli ktos jest zainteresowany to prosze o kontakt.
No chyba, ze ktos z SONY w koncu sie odezwie co?!
Czy zna ktos adres email do SONY ?? Do serwisu??
serwis raczej nie odpisze ci na maila. Pisz na support sony
customersupport.pl@eu.sony.com |
Mam ten sam soundbar. Jedyne problemy to , że raz na rok albo czesciej rozlaczy sie subwoofer. Wczoraj odziwo lacznosc stracily wszystkie glosniki i musialem recznie od nowa podlaczać. Zanikanie dzwieku podczas ogladania na 3 sekundy to raczej problem telewizora. Albo procek nie wyrabia, albo jakieś problemy z przepustowośćią po hdmi i tv coś ucina po drodze...