anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Motionflow w xe8596

profile.country.PL.title
Bombo1918
Poszukiwacz

Motionflow w xe8596

Witam, mam problem na swoim tv. Kiedy jest włączony motionflow występują liczne zakłócenia. W koło postaci pojawiają się piksele, problem znika tylko i wyłącznie, kiedy ustawi się tryb True Cinema, ale wtedy obraz nie jest płynny. Mam więc pytanie, czy można to jakoś ustawić tak żeby obraz był płynny a zarazem nie występowoło zjawisko pikselowania. Telewizor ma wgrany najnowszy bios, przewracanie do ustawień fabrycznych nic nie daje.

6 ODPOW. 6
profile.country.PL.title
lookass89
Użytkownik

Cześć. Może ktoś nam pomoże bo mam identyczny problem w modelu XE7005! Podczas oglądania telewizji z dekodera nie dostrzegam jak na razie za wiele problemów ale schody zaczynają się w momencie włączenia Motionflow przy materiałach z Netflixa. Zarówno w materiałach HD 1080 jak i 4K, wokół dynamicznych, ruchomych obrazów powstają brzydkie rozciagnięte piksele (szczególnie te na pierwszym planie). W moim modelu niestety nie mam zbyt dużo możliwości ustawienia Motionflow. Mam tylko: łagodny, standardowy, własny i wył, przy czym przy własnym mogę ustawić skalę od 1 do 5 i trzy stopniową czystość. Czy to normalny efekt uboczny Motionflow? Nie ukrywam, że momentami wygląda to bardzo brzydko ale ogólnie Motionflow sprawia, że obraz wygląda bardzo naturalnie i szkoda go wyłączać szczegołnie na Netflixie gdzie trochę materiałów w najlepszej jakości można znaleźć.

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Cześć!

 

Jeśli chodzi o Motionflow to na forum angielskojęzycznym ten problem jest dość szeroko omawiany.

 

Tak w skrócie - wnioski z kilku stron:

- Motionflow nie działa efektywnie, albo wcale, podczas odtwarzania zawartości wideo o proporcjach boków innych niż 16:9. Dzieje się tak niezależnie od odtwarzacza wideo.

- Motionflow działa niepoprawnie z aplikacją Netflix. 

 

Jeden z użytkowników napisał, że udało mu się rozwiązać problem po zakupieniu Apple TV 4K. Przez kabel HDMI Motionflow działa poprawnie, niezależnie od proporcji boków.

 

 

profile.country.PL.title
zbygaaj
Doradca

@Lajam.  czy jest w  ogóle ktoś w Sony co to ogarnia jakoś bo z tego co piszesz konsekwencji żadnych w postępowaniu i rozumowaniu i tak na przykład wymieniony Netflix MotionFlow nie działa w dobrze na Netflix działa albo nie działa w ogóle na proporcjach innych niż 16:9 to tylko jedna ze spraw ,która działa albo nie działa przykłady można podawać dlaczego nie ma regulacji tonów wysokich i niskich po podłączeniu słuchawek,dlaczego nie można uzyskać dźwięku 5.1 z Netflix jak podłączone są słuchawki do telewizora (na Androidzie 5 działało bez problemu w ustawieniach dźwięku tylko powinno być kino wybrane),3D zabrane z Kodi i najbardziej boląca mnie rzecz dlaczego z wbudowanego tunera satelitarnego nie ma trybu obrazu HDR do wyboru a na YouTube jest pomimo ,że niektóre materiały są z VHS (a nawet jak jest HDR na YouTube to i tak telewizor go nie rozpoznaje miało być z tego co pamiętam odpalony HDR z YT) a z satelity jest HDR ale nijak go włączysz nawet sztucznie bo nie ma takiego trybu obrazu ręce opadają na taką politykę firmy gdzie ktoś sobie coś wymyśli i nie ruszysz tego chodźby wszyscy chcieli nie bo nie.Wracając do Motion Flow temat szeroko komentowany na zagranicznym forum a co robi firma żeby to ogarnąć jakie jest jej stanowisko?! No przecież to jakis cyrk.

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

@zbygaaj ja nie mam szczerze mówiąc rozeznania jak sytuacja wygląda w Sony bowiem jedyne co mogę robić, to zgłaszać pewne problemy sprzętowe i...czekać. :worried: Wiele z omawianych problemów np. z Motionflow jest już "na tapecie", ale jak i najważniejsze KIEDY to będzie rozwiązane? Nie mam pojęcia.  

 

Istotne jest, że problemy zgłaszane w całej Europie są w miarę podobne, co zwiększa prawdopodobieństwo, że support nie będzie ich ignorował na zasadzie, że "jeśli problem występuje tylko w 1 kraju to trudno". 

 

Ja jestem wdzięczny takim użytkownikom jak Ty, że mają cierpliwość i chęć wypisywania baboli jakie występują w sprzęcie Sony. Pozostaje wywierać ciągłą presję. :slight_smile:

profile.country.PL.title
lookass89
Użytkownik

Dzięki za szybką odpowiedź. Tak myślałem, po lekturze dziesiatek stron zarówno polskich jak i anglojęzycznych ... Chciałem być tylko w 100 % pewny, żeby nie zarzucić sobie, że nie zrobiłem wszystkiego w kwestii optymalnych ustawień.

 

Kurcze, z tym Netflixem przykra sprawa. Jest to wina Neflixa czy Sony? Czy dostrzegłeś Lajam gdzieś jakiś cień nadziei w naprawie tego przez Sony czy tylko zamiatanie sprawy pod dywan. Nie ukrywam, że jest to dla mnie jedna z najwaznieszych opcji w moim modelu i chciałbym z niej w pełni korzystać na wszystkich źródłach obrazu a nie tylko kanałach telewizyjnych z dekodera.

profile.country.PL.title
zbygaaj
Doradca

@Lajam.  powiem Ci ,że to jak rzucanie grochem o ścianę bo gdybyś choć raz zauważył ,że to co piszą użytkownicy było zrealizowane to fajnie bo widac firma się stara i coś robi ale nic jak pisałem funkcjonalność telewizorów jest ograniczana a nie rozszerzana zabrane 3D z Kodi (było),brak 5.1 z Netflix ( w przypadku ,który opisałem- było),brak możliwości włączenia 3D z YouTube (było-ostatnia aktualizacja to zabrała) ciągłe przekładanie zapowiedzianej aktualizacji do Androida 7 (2015 i 2016 USA już ma) naprawdę można dużo wymieniać !