Podziel się wrażeniami!
Witam
Posiadam odbiornik telewizyjny KDL-43W755C. Mam problem z nagrywaniem korzystając z moduł CAM. Nagrywanie działa jeżeli jest włączony telewizor. Natomiast jeżeli zaprogramuję nagrywanie i wyłączę telewizor to pojawiają się następujące komunikaty o błędach nagrywania: „Zdarzenia nie nagrano. Do tego zdarzenia dostawca włączył ochronę przed kopiowaniem” lub „ Nagrywanie przerwane. Program był tymczasowo niedostępny”
Jeżeli chodzi o ten pierwszy komunikat, to tę samą audycję mogłem nagrywać przy włączonym telewizorze.
Do tej pory nagrywałem korzystając z sygnału telewizji kablowej - osiedlowej i nie było z tym problemów. Moduł jest też od nich, a zainstalowałem go aby mieć więcej kanałów.
Bardzo proszę o wyjaśnienie i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Tak jak pisałem wcześniej podłączony pod USB, wyłączam telewizor za chwilę gasną kontrolki dysku i martwy.
Mogę nagrywać to co oglądam, bez sensu.
A i moduł CAM nie ma żadnych kontrolek, włożony w gniazdo telewizora prawie niewidoczny.
To dziwny masz telewizor, że pendrive podłączony przez USB nie ma zasilania gdy jest tv wyłączony. To po co ma funkcję programowania? Bez sensu.
Telewizor to słynny już na tym forum z różnych niedoskonałości XH9096.
Podłączam dysk nie pendrive. Dysk podłączony do laptopa nawet jak laptop się uśpi to kontrolki dysku świecą, znaczy że dochodzi zasilanie, natomiast po wyłączeniu telewizora kontrolki po ok 30 sek. gasną co oznacza zanik zasilania.
edit: Po lutowej aktualizacji już mam napięcie w gniazdach USB po wyłączeniu tv.
Czyli coś z nim (telewizorem) jest nie tak jak być powinno. We wszystkich gwiazdach USB tak jest?
A po co dysk ma cały czas pracować po wyłączeniu telewizora ? Ma się załączyć jedynie wtedy, kiedy tv coś nagrywa. Chociaż akurat w Sony z androidem nawet w uśpieniu co kilka czy kilkanaście minut dyski są wybudzane na kilkanaście sekund, przez co nie dają ludziom spać spokojnie.
Tak, we wszystkich ale zgodnie z instrukcją tylko USB REC czyli zielone jest do nagrywania.
A po co dysk ma cały czas pracować po wyłączeniu telewizora ? Ma się załączyć jedynie wtedy, kiedy tv coś nagrywa. Chociaż akurat w Sony z androidem nawet w uśpieniu co kilka czy kilkanaście minut dyski są wybudzane na kilkanaście sekund, przez co nie dają ludziom spać spokojnie.
Z tego wynika że co telewizor to inaczej się zachowuje. Mój na 100% po wyłączeniu odcina prąd na gniazda USB po ok 30 sek. Telewizor wyłączony z zaprogramowanym nagrywaniem obserwowany przez praktycznie 2 godziny, nagranie nie doszło do skutku i przez ten okres dysk ani razu się nie załączył choćby na pół sekundy.
Wygląda to na jakiś błąd w telewizorze. Przecież w takim wypadku bezsensowna jest funkcja programowania nagrywania.
Do kolegi wyżej - Jaki to dysk, że spać nie pozwala? Mój lekko szumi, ale słychać go jak się do niego bardzo zbliży.
U mnie jak zaprogramuję nagrywanie, to telewizor się nie włącza. Cały czas jest w uśpieniu.
Jak zainstalowałem modem i jak tv gra, to nagrywa, a jak tv jest zaprogramowany i wyłączony, to nie chce nagrywać.
I tak samo u mnie, tak że odpuszczę sobie to nagrywanie bo więcej nerwów i niepowodzeń, szkoda zdrowia.
edit: Podzwoniłem, powysyłałem jeszcze trochę zapytań do Toya i Sony i część głupich rad typu przywracania, wyłączania z prądu zignorowałem bo ile można tego słuchać. Napisałem więc ostatnią wiadomość do Sony:
"Telewizor nie nagrywa zaprogramowanych audycji przy wyłączonym telewizorze. Dzwoniłem do usługodawcy Toya i powiedziano mi że moduł z kartą służy jedynie do dekodowania sygnału, funkcję nagrywania realizuje tv, tak że telewizor włącza/wyłącza moduł Cam i to telewizor w stanie czuwania powinien wybudzić moduł i zrealizować zadanie. Powiedziano mi jeszcze że tylko telewizory Sony mają kłopot z wybudzeniem modułu Cam z uśpienia. Telewizor nie nagrywa od początku jak był zakupiony t.j. od października 2020, w tym czasie był już 3 razy aktualizowany i przywracany do ustawień fabrycznych. Moje pytanie, czy firma sony coś z tym zrobi w następnych aktualizacjach? I proszę mi nie przysyłać linków do instrukcji obsługi czy porad jak przywrócić do ustawień fabrycznych bo to wszystko już przerabiałem wcześniej."
Dostałem odpowiedź następującej treści:
"Nawiązując do zgłoszenia, pragnę poinformować, iż Pana uwagi zostały odnotowane w naszym systemie.
Niestety nie mogę zagwarantować kiedy zostanie wydana i w jakim zakresie kolejna aktualizacja wpłynie na poprawne działanie funkcji nagrywania z modułu CAM."
Doszedłem do wniosku że nie należy ich pytać co zrobić by zadziałało nagrywanie tylko kiedy to naprawią, może jak dużo osób by monitowało taką niedogodność to może by uwzględnili to w kolejnej aktualizacji.