anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem Sony KD-55XE9005

profile.country.PL.title
Mati93
Poszukiwacz

Problem Sony KD-55XE9005

Witam wszystkich serdecznie, od około pół roku jestem w posiadaniu TV Sony KD-55XE9005.

Ogólnie telewizor jest wporządku jednak martwią mnie dwie rzeczy, dlatego postanowiłem zapytać na forum.

 

Podczas oglądania meczy MŚ dostrzegłem "szarpanie" obrazu przy ruchomych obiektach. Np. gdy bramkarz wykopywał piłkę, ta jakby się dwoiła i troiła (mam nadzieje że mnie zrozumiecie). Pomyślałem że to może wina dekodera ale grając na Xboxie na drugim hdmi jest podobna sytuacja. Podczas grania, gdy przesuwam kamerę czasami tworzą się jakieś artefakty albo pasek głośności się rozmazuję.

Sprawdziłem ustawienia obrazu i przy wyłączonym Motionflow efekt całkowicie ustępuje.

Proszę dajcie znać czy telewizor nadaje się do wymiany czy jest to wada "softwerowa", której Sony może pozbędzie się po aktualizacji.

 

Drugą sprawą która mocno mnie zirytowała jest plastikowe wykończenie ekranu, które na dodatek nie jest do konca dobrze spasowane z ramką telewizora i przy wycieraniu kurzu czuć że lekko się rusza.

Czy plastik na matrycy w tego typu TV jest normą w dzisiejszych czasach? Jeżeli tak to czemu ma służyć? To jakiegoś rodzaju zabezpieczenie matrycy czy tylko obniżenie kosztów produkcji?:grin:

 

TV na Androidzie 7.0.

 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc, i przepraszam (to mój pierwszy post:grin:)

 

Pozdrawiam.

10 ODPOW. 10
profile.country.PL.title
Sony_Poland_Team
Community Team

@Mati93, warto skonsultować się w tej sprawie z naszym wsparciem technicznym:

 

poprzez formularz na stronie: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email, telefonicznie dzwoniąc pod numer tel. 22 3060694 lub e-mailowo: customersupport.pl@eu.sony.com.

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Mati93 zgłosiłem Twój problem do supportu - oto ich odpowiedź:

Proszę o informację jaka rozdzielczość ustawiona jest na urządzeniach zewnętrznych? Jeśli jest to rozdzielczość interpolowana (końcówka "i") to proszę o zmianę na progresywną )końcówka "p"). Obserwowane przez klienta zjawisko może być związane z przeplotem, a zmiana tego ustawienia powinna rozwiązać problem (jakość sygnału jest zbyt niska to odświeżania matrycy, dlatego wyłączenie Motionflow może niwelować efekt). Jeśli problem występowałby nadal to proszę o wyczyszczenie pamięci podręcznej telewizora (HOME - Ustawienia - Pamięć i resetowanie - Wewnętrzna pamięć współdzielona - Dane w pamięci podręcznej) oraz przywrócenie danych fabrycznych (również w menu Pamięć i resetowanie).

Odnośnie wykończenia to niestety nie mamy na to wpływu - telewizor został zaprojektowany w taki sposób i nie mamy informacji dlaczego taki, a nie inny rodzaj materiału został wykorzystany do produkcji urządzenia.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Mati93
Poszukiwacz

Witam, najpierw chciałbym serdecznie podziękować za pomoc :slight_smile:

 

Co do problemu z Motionflow to wszystkie urządzenia pracują na rozdzielczości "P". Dekoder 1080p a konsola 2160p. Problem występował również przy oglądaniu YouTube z aplikacji na TV. 

Zgodnie z zaleceniami wyczyściłem pamięć podręczną i przywróciłem ustawienia fabryczne. Ustawienia obrazu w tym Motionflow zostawiam na domyślnych. Zobaczymy czy problem ustąpi .

 

Jednak korzystając z okazji chciałbym zapytać o jeszcze jedną rzecz. 

Oglądając filmy w 2160p na YouTube przy podłączeniu do Wi-Fi 5GHz wideo często się zacinało, po przełączeniu na sygnał 2.4GHz wideo chodziło płynnie. Czy wina może być po stronie routera? Inne urządzenia bez problemu łącze do 5GHz.

Sprawdzę czy po przywróceniu ustawień fabrycznych problem zniknie.

 

Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za pomoc :slight_smile:

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Wg supportu:

Choć de facto 5GHz jest lepsze, to jednak jest mniej stabilne, ma mniejszy obszar działania i jest bardziej podatne na zrywanie.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Mati93
Poszukiwacz

Witam, niestety po przywróceniu ustawień fabrycznych problem z Motionflow nadal występuje. Przy ruchomych ujęciach występują artefakty. Telewizor zostanie zgłoszony na gwarancję. Natomiast problem z WiFi 5GHz ustąpił :grin:

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :slight_smile:

profile.country.PL.title
marcinor
Doradca

Mati93 

 Daj znać co powiedzieli w serwisie,czy oddałeś tv do serwisu, czy naprawili, ja też mam z tym problem.

profile.country.PL.title
Mati93
Poszukiwacz

Witam, przepraszam że dopiero teraz odpisuje ale lepiej późno niż wcale:)

Telewizor został oddany na gwarancje w związku z opisywanymi przeze mnie problemami z Motionflow.

Serwis (MIK RADOM) , który zajmował się moim TV po tygodniu orzekł że po przeprowadzeniu testów nie dostrzegają problemu (pomimo obszernego objaśnienia występującego defektu, z mojej strony). Według nich wszystkie układy działają poprawnie i odsyłają mi telewizor spowrotem.

 

Nie pozostaje mi nic innego jak pogodzić się z tym faktem 😞

Czytałem tu i ówdzie że to deformowanie obrazu przy włączonym upłynniaczu dotyczy również innych telewizorów, zarówno Sony jak i innych producentów. Odpowiednio dobrane ustawienia Motionflow pozwolą zachować kompromis pomiędzy płynnością obrazu a brakiem artefaktów.

 

Pozdrawiam :slight_smile:

profile.country.PL.title
marcinor
Doradca

Mati93

 Motionflow, jest ok , to wina w samych podzespołach telewizora, zastosowano w tym modelu procesor X1 i soft nie wydala, programiści nie potrafią zrobić softu pod ten procesor, a w nowych modelach, w którch ten problem nie występuje , jest nowszy procesor X1 Extreme.

profile.country.PL.title
Mati93
Poszukiwacz

Czyli ogólnie mówiąc mój egzemplarz nie jest wadliwy?