anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony+ HDR=porażka

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Sony+ HDR=porażka

Mimo wielu wątków dotyczących źle działającego trybu HDR w telewizorach Sony nadal tak naprawdę nie wiem, dlaczego tak się dzieje a najważniejsze dlaczego do tej pory nie naprawiono usterki. Wcześniej miałem problem z telewizorem Sony, który okazał się wadliwy ale mimo to kupując nowy telewizor znów zdecydowałem się na Sony. Już miałem brać Oleda LG ale przeczytałem o…znakomitych rezultatach telewizora Sony XF9005 ( 1000 nitów hahaha) w trybie HDR i ostatecznie wybrałem Sony XF9005. Generalnie nie mogę znaleźć jakiś sensownych ustawień obrazu, po prostu jakość obrazu jest zawsze słaba ale dopiero HDR oznacza prawdziwą tragedię. Ostatnio wraz z rodziną w Netflixie oglądaliśmy film Kronika Świąteczna w trybie Dolby Vision. Po dziesięciu minutach wszyscy mieliśmy dość, brak kolorów, rozmycie, brak kontrastu (oczywiście wszystkie parametry ustawione na max), jakość z kaset VHS byłaby zdecydowanie lepsza. Ostatecznie film oglądaliśmy dzięki podłączeniu telewizora do starego laptopa, z którego odpalony był Netflix, oczywiście obraz nie porównywalnie lepszy. Filmy w Dolby Vison są nie do oglądania, truizmem jest przypomnienie, że nie można wyłączyć trybu HDR(XF9005). W jaki sposób korzystać z telewizora Sony(XF9005) aby tryb HDR działał właściwe? Dlaczego tryb HDR funkcjonuje wadliwe w telewizorach Sony(XF9005)? Kiedy dokładnie ta usterka zostanie usunięta?

21 ODPOW. 21
profile.country.PL.title
Sony_Poland_Team
Community Team

Przykro nam, że ten produkt nie spełnia Twoich oczekiwań. Domyślamy się, że wykorzystałeś wszystkie dostępne opcje poprawy wyświetlanego obrazu w panelu Ustawienia, dlatego sugerujemy konsultacje z naszym zespołem wsparcia technicznego, którzy prócz odpowiedniej "diagnozy" obrazu (potwierdzą z czego dokładnie wynika niesatysfakcjonująca jakość obrazu) z pewnością zaproponują jakieś rozwiązanie. Podajemy kontakt: 

poprzez formularz na stronie: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email, telefonicznie dzwoniąc pod numer tel. 22 3060694 lub e-mailowo: customersupport.pl@eu.sony.com.

 

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Nie wiem czy to pomoże, gdyż wydaje mi się że jest to problem nie konkretnego egzemplarza ale wszystkich z nowej serii. Wielkorotnie czytałem np. o problemach z HDR Dolby Vison i ja też potwierdzam, że absolutnie nie da się ogladać. Nie jestem jednak specjalistą, dlatego zgodnie z radą opisałem problem, wypełniłem formularz i wysłałem do supportu. Mam nadzieję właśnie na...odpowiednią diagnozę obrazu potwierdzajacą z czego dokładnie wynika zła jakość obrazu oraz  na  jakieś konkretne rozwiązanie aby obraz był przynajmniej przyzwoity. Z niecierpliwością będę oczekiwał na skuteczne rozwiązanie problemu przez zespół wsparcia technicznego.

profile.country.PL.title
Asiaimacius22
Poszukiwacz

Ten hdr dotyczy też starszych modeli wczoraj mecz ligi angielskiej można było wylaczyc hdr wlazle na vod canal 4k i tam też można było wylaczyc ten pieprzony hdr obraz super na wszystkich filmach dokumentach koncertach ciekawe jak będzie dziś tv xd 9305

profile.country.PL.title
Asiaimacius22
Poszukiwacz

A dziś już kicha nie można wyłączyć hdr

profile.country.PL.title
KrissKEJ
Użytkownik

DolbyVision z netflixa to porażka na TV SONY. Posiadam 55" XE9305 i DV z netflix to dno i kupa mułu na TV SONY !!!! Obraz za mgłą, rozmazany, ciemny i długo by pisać np. Sabrina nastoletnia czarownica.

U sąsiada na Panasonicu wszystko hula jak trzeba. Więc jest to wina tylko i wyłącznie oprogramowania w TV, które  nie radzi sobie z dekodowaniem metadancyh odnośnie profilu kolorów. Coś popierdzielili w najnowszej aktualizacji. Napiszesz do supportu to zaproponują reset do fabrycznych i tyle w temacie.

 

Dziwne jest to, że HDR i DV u mnie działa bardzo dobrze, ale tylko z filmów 4K odtwarzanych z dysku (tylko HDR bo mkv nie obsługuje DV) lub płyty (HDR i DV - konsola X1X lub S). 

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Otrzymałem właśnie maila z supportu...z propozycją resetu do ustawień fabrycznych. Zauważyłem że wg wsparcia  to złote lekarstwo na wszystkie bolączki. U mnie jest jednak dodatkowy problem bo generalnie obraz jest bardzo kiepski, tak jakby był rozkalibrowany. Momentami jest bardzo dobrze ale w pewnych momentach trochę się zlewa staje se wyblakły, nie ostry z nie naturalnymi kolorami i nie precyzyjnymi przejściami, trudno to nawet nagrać czy sfotografować ale jest to męczące. W związku z tymi kłopotami chyba muszę jednak wykonać ten reset do fabrycznych danych, niestety potem na nowo trzeba dogrywać aplikację. Mam nadzieje, że reset coś da. Oczywiście HDR to osobna bajka, coraz rzadziej oglądam Netflix, po prostu nie mogę tego oglądać, w przypadku DV a tych filmów jest coraz więcej obraz jest nie do zaakceptowania.

profile.country.PL.title
TaikiBansei
Poszukiwacz

Ja z netflixa odpaliłem Altered Carbon miałem przyjemność oglądać go wcześniej z hrd. i obraz był super, ale wymagał kalibracji twarze były za pomarańczowe w niektórych scenach. Natomiast odpaliłem ostatnio na DV ten sam serial,  obraz był jakbym oglądał go przez folie matową, przyciemniony szary, już myślałem, że nasycenie kolorów padło, prawie czarn-biały tryb. Co ciekawe przy próbuje przewijania do daleszej sceny. (miniaturki sceny świecą oniebo lepiej a, później klikasz play i jest kicha.) 3 razy odpaliłem tą samą scene, później odpaliłem filmy na netflixsie w "HD" i jeszcze raz odpaliłem tą samą scenę w altered carbon. Co ciekawe za czwartym razem kolory były inne ,niź na poprzednich próbujach i wyglądało to lepiej ale sceneria była ciemna, więc efektu wow i tak nie było. Dziś będę miał więcej czasu to sie pobawie z tym i zobaczę jak to wyglada. 

profile.country.PL.title
TaikiBansei
Poszukiwacz

U mnie problem występuje jak odpalam netflixa z pilota. Często błędnie wczytuje kolory z dolby vision. Natomiast dużo lepiej jest gdy odpalam apke przez wejście w home20190226_222226.jpg

 

20190226_222241.jpg

 

20190226_222308.jpg

 

20190226_222322.jpg

 

Tagi (3)
profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

O ja cię, to dopiero zagwozdka. Zdecydowanie widać różnicę, ciekawe co teraz na to powie support Sony