anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD55AG9 + Focal Dimension Soundbar problem

profile.country.PL.title
Kenobig
Użytkownik

Sony KD55AG9 + Focal Dimension Soundbar problem

Witam,

Mam podłączony KD55AG9 do soundbara Focal Dimension. Niestety co jakiś czas występują zaniki dźwięku na krótki czas (około 1 sekundy). Zaniki te występują zarówno na sprzętach podłączonych do HDMI np: fire stick, dekoder tv oraz w aplikacjach androida zainstalowanych na tv (You Tube, HBO Go, Kodi). Zaniki te czasami nie występują przez kilka godzin, a czasami co 5 -10 min. Próbowałem już chyba każdej możliwej konfiguracji audio. Niestety nic nie pomogło. Zauważyłem, że częściej te zaniki występują jeżeli  Cyfrowe Wyjście Audio mam ustawione na Auto 1 i jeżeli w aplikacjach mam ustawienie " Przekazywanie dźwięku". Czy może ktoś spotkał się też z takim problemem?

10 ODPOW. 10
profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Na początek odłącz wszystkie urządzenia podłączone pod HDMI do TV.W ten sposób wykluczysz wpływ pozostałych urządzeń. Połącz tylko TV z soundbarem i zobaczy czy problem nadal występuje. Jeśli tak wyłącz dodatkowe sterowanie HDMI w TV i sounbarze.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Kenobig
Użytkownik

Hej,

Niestety nie pomogło. Pokombinowałem jeszcze trochę i pomogło przestawienie Cyfrowe wyjście Audio na Auto 2. Jaka jest różnica między Auto 1 i Auto 2 ? Chciałbym, żeby dźwięk był przekazywany przez TV bez żadnej obróbki i żeby do soundbara wchodził dźwięk 5.1, a nie stereo. Zauważyłem, że dźwięk na Auto 2 jest o wiele bardziej cichy niż na Auto 1. W Kodi np. mam ustawienie przekazywanie dźwięku włączone. Niestety na soundbarze nie jestem w stanie zobaczyć czy do soundbara dochodzi DD, DTS czy stero

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Kenobig skierowałem sprawę do supportu - oto odpowiedź:


Ustawienie cyfrowe wyjście Auto 1 nie ingeruje dźwięk. Dźwięk przy ustawieniu Auto 2 może być trochę cichy, bo jest to opcja do skompresowanego dźwięku. Klientowi mogę doradzić, sprawdzić jakość dźwięku w aplikacji Netflix, trudno mi się odnieść do aplikacji Kodi, bo nie zajmujemy się wsparciem tej aplikacji. Jednakże klientowi trudno będzie wywnioskować, jaki jest dostarczany dźwięk do soundbara, bo sam soundbar tego nie wyświetla.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Kenobig
Użytkownik

Witam,

Właśnie zauważyłem, że dźwięk na Auto 2 jest cichszy i się obawiałem, że jest skompresowany. Przełączyłem ponownie na Auto 1 i włączyłem aplikację Netflix i HBO Go. Niestety na obydwu tych aplikacjach dźwięk zanika. Wiem, że nie jest to wina soundbara ponieważ podłączałem go także pod dwa inne telewizory i dźwięk nie zanikał. Ponadto podłączyłem Firesticka 4K z Kodi, Netflix i HBO Go zainstalowanych na Firesticku. Niestety też dźwięk zanika co jakiś czas. Szukałem po wielu wątkach i przy różnych modelach Sony ten problem dosyć często występuje, niestety w wielu wątkach jest to problem nie rozwiązany, a czasami został rozwiązany przez update firmwaru. Ciekawe tylko kiedy na AG9 będzie 😞 Próbowałem także robić factory rest i kupiłem kabel HDMI Premium, ale też nie pomogło 😞

profile.country.PL.title
customek
Poszukiwacz

Czy coś się pozmieniało, problem w jakiś sposób został rozwiązany?

U mnie występuje ta sama usterka  w połączeniu z belką Samsung HW-Q90 na której widzę za każdym razem jak "załącza" się dolby atmos. Dźwięk przerywa tak jak to opisałeś wyżej na 1s. co jakiś czas, raz rzadziej raz częściej..

Co ciekawe problem zauważyłem jedynie przy Dolby Atmos'ie oraz Netflixie. Na HBOGO i w TV problem nie wystepuje- tylko Dolby Atmos szwanknuje.

profile.country.PL.title
Kenobig
Użytkownik

Hej,
U mnie problem praktycznie zniknął ,ale moja belka nie obsługuje Dolby
Atmos więc nie potrafię powiedzieć. Wycisza się tylko czasami jak zmieniam
ustawienia dźwięku, ale potem się stabilizuje i jest ok
Pozdrawiam
profile.country.PL.title
customek
Poszukiwacz

hej,

 

Zniknął samoczynnie, czy miała na to wpływ aktualizacja- nie pamiętam już kiedy wyszła, czy inne działania..? Jakieś konkretne ustawienia? Problem brzmi prawie identycznie jak u mnie z tym że mówimy o innych formatach dźwięku.

profile.country.PL.title
Kenobig
Użytkownik

Acha, u mnie problem zniknął , ale dopiero po aktualizacji oprogramowania. Aktualizacja sama nie wyświetliła mi się w Tv. Musiałem ściągnąć plik na pendriva i zaktualizować za pomocą pendrive podłączonego do Tv

profile.country.PL.title
customek
Poszukiwacz

Rozumiem, dzięki za odp. U mnie niestety aktualizacja nie załatwiła problemu.. Moze jeszcze cos znajde na ten temat..