Podziel się wrażeniami!
Telewizor nie znajduje mojej sieci WIFi.
Sygnał wifi obok telewizora jest OK bez problemu łączą się inne urządzenia.
Wszystkie triki z forum sprawdzone i nie pomagają w połączeniu. Nie pomaga opisane w innych wątkach:
- zmiana mechanizmy zabezpieczenia sieci Wi-Fi / z hasłem, bez, rózne poziomy szyfrowania, hasło duzymi literami itd
- zmiany kanałów/częstotliwości Wi-Fi
- resrtart TV
- ręczne wpisanie danych sieci
TV znajduje 2 sieci sąsiadów - co sugeruje że moduł wifi działa - natomiast nie moją oraz nie 6 innych, które także są dostępne w miejscu w którym stoi. Zakładam, że TV obsługuje tylko jakąś specyficzna konfigurację sieci. Pytanie tylko jaką?
Witamy
już zajmujemy się tą sprawą! Wiadomośc przekazaliśmy w ręce kolegów z działu technicznego i wócimy z informacjami kiedy tylko otrzymamy odpowiedź.
Pozdrawiamy
Zespół Sony
Byłoby świetnie gdyby udało się znaleźć rozwiązanie.
Dodam, że router to klasyczny Linksys WRT54G ze standardowym oprogramowaniem.
Dodatkowa aktualizacja. NIe znajduje sieci także po podłączeniu innego routera + problemem nie powinien być zasięg, router został postawiany obk telewizora.
Nadal nie działa.
Witam kolegę.
Może to pomoże...
Sam miałem taki problem - u mnie pomogło ustawienie na "sztywno" kanału pracy routera "Netiaspot" poniżej 10. Miałem poprzednio ustawione wybieranie kanału na "automatyczny" - najczęściej router wybierał kanał np. 13. I telewizor po zresetowaniu "widział " router sąsiadów a nie mój. Tak jak pisałem wcześniej - po wejściu z poziomu administratora w ustawienia Netiaspota i zmieniając kanał pracy np. na 6 , od tego czasu nie miałem problemów, że telewizor "nie widzi" mojego routera.
Daj znać, czy pomogło.
Żeby ten TV "działał" z WiFI tzreba ustawić na sztywno kanał w routerze. TV obsługuje zdaje się kanały 1, 6 i 11 (tak twierdzi support telefoniczny)
Jednak takie ustanienie linksysa nie pomogło, zmieniłem router na netgear - jest odrobinę lepiej.
Więc trzeba mieć sporo szczęścia czyli:
- dobry kanał
- router który wspołpracuje z tym TV (oczywiście nie ma ich listy!)
Co znaczy odrobinę lepiej?
TV nadal nie znajduje sam sieci, więc jedyna opcja to dodanie jej ręcznie po mega długim mieleniu tv czasem łapie siec z bardzo słabym sygnałem. Zazwyczaj kończy mielenie komunikatem że nie mógł sie połączyć jednak połączenie pojawia się dość nieoczekiwania po powrocie do ekranu Home.
I jakoś tam działa. Warto nadmienić że w tym miejsu komputery oraz aplituner Onkyo ma 100% sygnału.
Co wiecej każde wyłączenie TV resetuje mu sieć, czasem gubi ustawienia także bez wyłączenia TV. Oczywiście objaw z losowym znajdowaniem jednej 1-2 z kilkunastu dostepnych sieci nadal ma miejse.
To jak to "działa" to jest po prostu żenujące. Jedyna opcja to kupic drugi router, zrobić bridgowanie i podłączyć TV kablem. SONY - wstyd!
Genralnie rozumiem że jest problem z działaniem z jakimś dzikim routerem. Ale rozmawiamy to o klasyce sieciowej LInksys oraz o Netgera czyli też bardzo solidnym routerze.
Proponuje apk na komorke/tablet Wifi Analyzer. Tam sprawdzisz czy sie sieci nie gryza i jaki kanal ustawic.
Ależ to zostało dawno zrobione w ramach walki z podłączeniem zrobiłem pełną analizę sieci okolicznych. NIC nie pomaga. Pomiję działania bardzije zaawansowany związane z routerami jak. np zaymian aanten, zmaina siły sygnału itd.
Moduł WIFi jest po prostu badziewiem. Słaby zasięg, selektywna obsługa kanałów, niestabilne działanie itd. To żenująca w TV za kasę znacznie pzrewyższająca ceny u konkurencji.
Generalnie jest to takie "WiFi ready" jak sobie podłączysz kablem do zbridgeowanego routera.
BTW to że na tym forum Sony pisze że za chwilę wróci z informacją (choćby tak podstawową jak nr kanałów na jakich działa to ich WiFI) i trwa to miesiąc to też lekki żal.