Podziel się wrażeniami!
Cześć,
Mój sprzęt to Sony 49XE9005, Qnap TS-231P z dwoma dyskami Seagate BarraCuda, 3TB, SATA/600, telewizor podłączony pod amplituner Yamaha RX V775, internet 600Mb/s. Qnap spięty kablem z routerem, TV po WiFi. (speed test na TV: kabel - ~80Mb/s, WiFi ~200Mb/s)
Chciałbym uzyskać dostęp do filmów 4K z dzwiękiem 5.1 na TV prosto z mojego serwera NAS. Problem w tym, że filmy te po prostu się zacinają. Próbowałem otwierać je przez rózne programy - Kodi, Plex, VLC, MX Player, Archos itd... ale zawsze coś nie tak - a to się nie da dograć napisów, a to program nie wykrywa dźwięku 5.1, puszcza stereo, a to widzi tylko DLNA, albo najzwyczajniej w świecie film się zacina.
Zaznaczę, że jeśli podłączę dysk SSD prosto do TV to wszystko śmiga aż miło.
Ostatnio zaktualizowałem telewizor do Oreo i jest jeszcze śmieszniej bo często jest tak, że TV nie przepuszcza dzwięku do amplitunera i wtedy nic nie słychać... Pomaga jedynie twardy restart urządzeń. Na poprzedniej wersji Android nie było z tym problemu.
Mam nadzieję, że na forum znajdzie się osoba, która ma u siebie skonfigurowane podobne połączenie i wszystko działa, ewentualnie na odpowiedź Sony
Pozdrawiam,
Filip
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Dobra, wygląda na to, że ogarnąłem temat.
Na QNAPie zwiększyłem jumbo frame z 1500 do 4074, na Kodi zwiększyłem cache do 175MB, force close i wszystko działa!
Film 4K, HDR, 5.1 z bitrate 70.47 Mbps bez zacięć.
Zaznaczę jeszcze, że pliki udostępniam po NFS'ie.
Nie jesteś sam
Tu masz rozwiazanie Sony:
TV 4K ale materiałów 4K w sieci lokalnej nie odtwarza, ja spasowałem i jak mam 4K o dużym bitrate (pow 35Mbps) niestety wrzucam na pena i tak oglądam, szkoda nerwów. Jak masz TS-231P to tego SSD możesz spróbować użyć jako cache, tylko że wtedy będziesz musaił raid rozwalić, ale ja bym to rozwiazanei wypróbował.
Rozwiązanie SONY
Tego typu zjawisko może być powodowane przez zbyt dużą ilość danych, które są wysyłane do telewizora. Nie możemy zagwarantować, że treści 4K wysyłane do TV za pomocą funkcji stremingowej z nieznanego źródła będą odtwarzane prawidłowo.
Niestety nie możemy zaproponować żadnego rozwiązania.
Wiesz co, trudno tak powiedzieć, mój komp + materiał jest traktowany jako nieznane źródło przez Sony.
Może twój Qnap + inny materiał nie będą już takim nieznanym źródłem, zapytaj wsparcie techniczne i oczywiście podziel się odpowiedzią.
Testowałeś przy jakim bitrate materiału zaczynają się problemy ?
OK, będę to zgłaszał jeszcze do Sony ale wątpie, że to cokolwiek da...
Trudno powiedzieć na jakim bitrate zaczyna zacinać. Ale raczej jest to kwestia połączenia z internetem, po WiFi w telefonie na SpeedTest osiągam prędkości ponad 500Mb/s, gdzie na TV zatrzymuję się w okolicach 200Mb/s i to nie zawsze. Po kablu to już w ogóle porażka - czasem 60Mb/s, czasem 80Mb/s...
Testowałem pare filmów, sample, nagrania z telefonu w 4K.
Filmy 4K zacinają się zawsze, sample i nagrania raz chodzą płynnie, raz nie. Udostępniam wszystko przez Qnapa po NFS. Po SMB zacina się wszystko.
Testowałem też przez to http://jell.yfish.us
Dla przykładu demo 120 Mbps raz zacina, raz nie...
W ogóle jest jakaś możliwość powrotu do Androida 7?
Może jakis flash, czy coś?
Po aktualizacji do Oreo mam problem z przekazywaniem dzwięku do amplitunera. Za każdym razem, gdy wyłączam TV, przechodzi on w stan "stand by" - to jest normalne, ale gdy włączam TV dzwięk nie jest przekazywany do amplitunera, czasami pomaga przytrzymanie przycisku off na pilocie żeby TV całkowicie się wyłączył i zrestartował. Jeżeli "twarde wyłączenie" nie pomaga, niestety trzeba pociagnąć za kabel i odłączyć TV na krótką chwilę.
Zamiast normalnie oglądać TV to codziennie wykonuje jakieś rytuały żeby cokolwiek zaczęło działać...
Cześć, a możesz podpowiedzieć jak w kodi zwiększyć casch bo czasami mi przycina materiały 4k
pozdrawiam
Cześć, korzystam z Aresa.
tutaj masz instrukcję co i jak
Daj znać czy po zmianach dalej będzie zacinać.
Witam,
@Fifo_1 zgłosiłem sprawę dźwięku do supportu oto odpowiedź:
Niestety nie istnieje możliwość przywrócenia poprzedniej wersji oprogramowania w odbiorniku, raz wykonana aktualizacja pozostaje w pamięci telewizora. Ponadto nasi inżynierowie aktualnie pracują nad rozwikłaniem problemu związanego z przekazywaniem dźwięku i możliwe rozwiązanie powinno się pojawić wraz z aktualizacją oprogramowania.
Pozdrawiam
Podpowiesz jak udostępniasz po Nfs?dzieki.