Podziel się wrażeniami!
Czy ktoś z Was miał problem z brakiem dźwięku na soundbarze Arcam Solo Bar podłączonym poprzez eARC HDMI do Sony Bravia Android TV? (u mnie akurat XR-65X90J) Bez względu na kombinację ustawień w telewizorze dźwięk z portu eARC HDMI3 (trzeci port HDMI licząc od góry oznaczony jako eARC HDMI) nie dociera do soundbaru. Nadmienię, że na poprzednim telewizorze Panasonic TX-58EX700 sounbar działał prawidłowo poprzez port ARC HDMI (działał VOL+ i VOL- oraz soundbar włączał się i wyłączał podczas załączania i wyłączania telewizora - takie podstawowe funkcje był dla mnie wystarczające). Tymczasowo podłączyłem soundbar poprzez złącze optyczne TOSLINK, ale takie rozwiązanie do końca mnie nie zadowala. Tutaj znalazłem troubleshooting, ale u mnie nie zadziałał oprócz podłączenia poprzez port optyczny. Swoje pytanie KIERUJĘ RÓWNIEŻ do serwisu producenta telewizora.
Masz podpięte jakieś zewnętrzne urządzenia oprócz soundbara? Dekoder np? Dźwięku nie ma z żadnego źródła (YouTube, antena, hdmi)? Czy nie podaje tylko z innych portów HDMI?
Do soundbara nie dociera dźwięk z żadnego źródła w telewizorze (DVB-T, YouTube, Netflix itd.). Do soundbara nie jest podpięte żadne źródło oprócz telewizora (po porcie HDMI eARC).
Ale chyba już rozpracowałem temat. Powodem okazał się kabel HDMI. Kabel był dobrej jakości (Profigold 1,8m), ale starego standardu HDMI 1.4. Po podłączeniu kabla HDMI 2.0 (high-speed) telewizor bez problemu wykrywa soundbar i puszcza na niego swój dźwięk. Zmylił mnie następujący fakt, że na Panasonicu kanał powrotny audio ARC działał bez problemu z tym samym soundbarem po starym kablu Profigold HDMI 1.4.
Problem rozwiązany (SOLVED).