annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

zoeker

zoeker

Hallo, ik heb net mijn fototoestel, cybershot HX400v en merk dat wanneer ik de zoeker gebruik er sommige icoontjes trillen waardoor ik precies onscherp beeld krijg. Kan ik dit verhelpen? Thanks M...

19 ANTWOORDEN 19

Dus die heeft een compleet stilstaand beeld? Ja dan is het bij mij niet normaal hé.

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er trilt in elk geval niks.. Nu is het op afstand natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar mijn vermoeden is in elk geval dat er wel iets aan de hand is.

Zo nog een keertje dank Amfion. Ik heb mijn basisinstelling opnieuw ingesteld en nog wat aangepast en nu bewegen de icoontjes dus inderdaad niet meer. Ik weet nu met zekerheid dat het niet normaal is dus indien dit opnieuw begint dan ga ik wel met mijn toestel terug. Wat ik wel heb maar denk wel dat dit normaal is (help :slight_smile: ) is dat wanneer ik vooral naar buiten toe een foto wil nemen door de zoeker het beeld bv aan de electriciteitsbekabeling in de straat beweegt. Kun je vergelijken met bv straling van de warmte. Maar dat is dus maar op sommige dingen zo. Sorry voor al mijn vragen hé maar ben ook nieuw in deze wereld. Ik had een Pentax X70 die verouderd is (7jaar) en nu ik door zijn zoeker kijk zie ik dus een enorm verschil van kwaliteit. Gelukkig wist ik toen niet beter 🙂

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Komt mij zo niet bekend voor als iets dat inherent is aan electronische zoeker.

Je bedoelt dat je een foto door het raam naar buiten maakt?

En als je buiten staat en hetzelfde beeld in de zoeker hebt?

Door het raam of gewoon buiten staan maakt niet uit. Het is inderdaad alleen als ik door de zoeker kijk. Dan is het zo precies dat het door de hitte gloeit. Het bv aan de electriciteitsdraad en aan sommige plaasten van de gevelmuur.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Wat ik kan bedenken is dat je door de zoeker wat last hebt van een soort moire-effect. Dan zou je hetzelfde verschijnsel moeten zien als je bijvoorbeeld iemand met een fijn geruit of -gestreept bloesje in beeld hebt. Ik heb t zelf niet bij mijn electronische zoekers, maar ken deze camera niet goed genoeg. 

profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Ik ben geheel nieuw op fotocamera gebied maar ik moest mijn nieuwe H400 bijstellen om een goed beeld door het zoekertje te krijgen. Dit deed ik dmv het wieltje wat links van de zoeker zit. Wellicht heb je er iets aan?

Hallo Marco, Ja daar ben ik ook mee begonnen toen ik hem voor de eerste keer gebruikte maar dat was het probleem dus niet.

 

Amfion, heb het getest met een geruit stofje en idd het is het moire-effect. Vrees dus dat ik daar niets aan kan doen? 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @lumireille

 

Nee daar is niets aan te doen helaas. Heeft verder geen invloed op je foto's, maar is beetje de beperking van deze zoeker dan lijkt me.  Een zoeker met een hogere resolutie zoals in A7 heeft er overigens geen last van, maar daar heb je dan weer niet zoveel aan jammer genoeg.